קידום עסקים בירושלים כמו בכל מקום אחר בארץ כדאי שייעשה בפלטפורמה הכי מודרנית שיש– רשת האינטרנט וזאת כדי להגיע לכמה שיותר אנשים. פרסום ברשת האינטרנט אמנם מתחלק לקידום אורגני ולקידום ממומן, אבל רק שילוב מקצועי בין השניים מביא את התוצאות הרצויות מבחינתכם. אנחנו מזמינים אתכם להמשיך לקרוא ולגלות איך עושים את זה בהצלחה.
קידום אורגני
קידום אורגני מוגדר כקידום טבעי של אתר האינטרנט שלכם במנועי החיפוש השונים, כך שהוא יופיע בתוצאות החיפוש הראשונות לאחר שאילתה רלוונטית. היתרון בשיטה זו טמון בראש ובראשונה בעובדה שהוא ממוקד בקהל היעד ובהעדפות האינטרנטיות שלו (הביטויים שהוא מחפש ברשת), מה שמבטיח טראפיק איכותי שהופך בסופו של דבר את הגולשים ללקוחות.
עם זאת, המשימה אינה פשוטה כלל וכלל כי מיקומו של האתר בתוצאות החיפוש תלויה בכ-200 פרמטרים, למשל מהירות הטענת האתר, רמת העדכון של האתר, זמן השהייה של הגולשים באתר ועוד, רובם ככולם של הפרמטרים השונים נקבעים ע"פ האלגוריתמים שנמצאים בבסיס מנועי החיפוש ובראשם גוגל.
אחד הפרמטרים המרכזיים הוא מילות המפתח, כלומר מילים שמתארות את אופי העסק (למשל רואה חשבון בירושלים) ושנמצאות בכל עמוד באתר. המשמעות היא שכדי להתברג בראש רשימת התוצאות יש לעשות דבר אחד – לכלול בכל עמוד באתר האינטרנט את הביטויים הרלוונטיים בהתאם לחיפושים שמבצעים הגולשים.
לכן, אחת הדרכים להבטיח שאתר אינטרנט כלשהו מגיע לראש תוצאות החיפוש היא לכתוב תכנים רלוונטיים, למשל באמצעות בלוג איכותי באתר שמתעדכן באופן קבוע. באופן הזה אתם מבטיחים שהגולשים יקראו את התוכן ויישארו באתר זמן ממושך, שהאתר יכלול את מילות המפתח הרלוונטיות ושהוא יהיה מעודכן – 3 פרמטרים שנחשבים לחשובים מכל.
אפשרות נוספת שידועה בכוחה לקדם אתרים במנועי החיפוש היא שימוש בקישורים חיצוניים. כלל האצבע הוא שככל שהאתר מקבל יותר קישורים מאתרים אחרים, כך עולה כוחו בעיני הגולשים ובהתאמה גם בעיני מנועי החיפוש. אחת הדרכים הטובות ביותר לעשות זאת היא באמצעות החלפת קישורים – הכנסת קישורים לאתרים אחרים אצלכם תמורת לינק לאתר שלכם אצלם.
קידום ממומן
קידום ממומן נעשה באמצעות רכישת שטח פרסום במנועי החיפוש, באתרי אינטרנט שונים (למשל בתור באנרים) וברשתות החברתיות, כאשר התשלום נעשה בהתאם למספר ההקלקות של הגולשים על המודעה הפרסומית. היתרון הבולט של קידום מסוג זה טמון במיידיות שלו, כלומר בעובדה שהוא מגיע תוך פרק זמן קצר לציבור גדול של גולשים.
עם זאת, היתרון הזה יכול בקלות להפוך לחיסרון מסיבה אחת– במידה ולא מגדירים במדויק את קהל היעד המודעה תיחשף לעיניהם של לקוחות לא רלוונטיים, כך שהיא עלולה לגרום לבזבוז מיותר של כסף במידה והם הקליקו על המודעה לשווא. (כלומר לא המשיכו עם התהליך ולא הפכו בסופו של דבר ללקוחות)
למרות זאת, העובדה שהתשלום הוא עבור ההקלקות ולא עבור המודעה עצמה יכולה לפתור את הבעיה בקלות. מודל כלכלי זה מאפשר לעסקים לתכנן את תקציב הפרסום שלהם ולשלוט עליו, למשל להגדיר מראש תקציב יומי. עם זאת, חשוב לזכור שבמקרים רבים התקציב ייגמר מהר, למשל כאשר מדובר בביטויי מפתח נפוצים כמו "משלוחי פרחים בירושלים".
אמנם כל אחד יכול לעשות קידום ממומן עם קצת מחשבה ושכל ישר, אבל כמו בכל דבר בחיים כדי להציג תוצאות איכותיות (כאלה שמספקות תמורה מלאה להשקעה) יש לפנות למומחים שיבצעו סקר שוק, יגדירו במדויק את קהל היעד, יבדקו את רמת התחרותיות בתחום המומחיות הספציפי, ינתחו את פעילות המתחרים ויגיעו למסקנות על בסיס מידע מהימן.
לפרטים נוספים על קידום עסקים בירושלים לחצו כאן