Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

עיר הנדל״ן בסימן ערים מתחדשות ומשרדים מניבים

עיר הנדל״ן בסימן ערים מתחדשות ומשרדים מניבים
צילום: ארן דולב

מנכ"ל עיריית ירושלים: "ההתחדשות העירונית מצליחה בירושלים כי אנחנו מספקים מעטפת. היום ירושלים היא העיר הכי נקייה במדינת ישראל."
יואל אבן מהנדס העיר ירושלים: "יש לנו רצון רב גם לקדם התחדשות עירונית בקרב האוכלוסייה החרדית והערבית בעיר."

במסגרת פאנל בנושא ירושלים, כמודל לעיר מובילה בהתחדשות עירונית בועידת עיר הנדל״ן ירושלים של מרכז הבנייה הישראלי השתתפו בכירים בעיריית ירושלים ושיתפו על הפעולות שהעיר עושה בתחום ההתחדשות העירונית.

מנכ"ל עיריית ירושלים איציק לארי בועידת עיר הנדל״ן ירושלים של מרכז הבנייה הישראלי: "אין כיום שום ברירה – אם רוצים לבנות בערים הגדולות צריכים ללכת להתחדשות עירונית –ואנחנו בירושלים רוצים לקדם פרויקטים כאלה. ההתחדשות העירונית מצליחה בירושלים כי אנחנו מספקים מעטפת; היזמים שפונים אלינו מחפשים וודאות ואנחנו נותנים להם את זה, כאשר אחד מהדברים המהותיים שאנחנו מעניקים להם הוא פטור מהיטל השבחה ל5 שנים ובנוסף שאנחנו מאפשרים בנייה לגובה. במקביל, בימים אלו אנחנו בונים קרוב ל-2 מיליון מטר משרדים ותעסוקה בירושלים. בכניסה לעיר, בהר חוצים, בתלפיות ועוד.

לסיום, התייחס לארי למצב העיר ואמר: "אנחנו מאוד משקיעים באיכות החיים. היום ירושלים היא העיר הכי נקייה במדינת ישראל. "

יואל אבן מהנדס העיר ירושלים: "העיר ירושלים בטווח זמן של 20 שנה מהיום אמורה להיות כ-1.5 מיליון תושבים ואם נלך קדימה לעוד 30 שנה אנחנו מדברים על הכפלת האוכלוסייה בעיר.
בתוך 30 שנה ירושלים צריכה להכפיל את גדולה ואנחנו צריכים למצוא לכך פתרונות מגורים ראוים. אנחנו יודעים להסתכל קדימה מבחינת הצורך של יחדיות הדיור ומנסים להתאים את הביקוש לדרישה הקיימת והעתידית. לכןף כשאין שטחים פתוחים פנויים, ואנחנו באמת לא רוצים לגעת באלו הקיימים, אנחנו יכולים ללכת רק לכיון של התחדשות עירונית. "

יואל הוסיף והתייחס למגזרים השונים בעיר ואמר: "יש לנו רצון רב גם לקדם התחדשות עירונית בקרב האוכלוסייה החרדית וגם הערבית. יש לנו בשביל זה אנשי קשר מיוחדים שבאים ומעלים בפני תושבי האזורים את האפשרויות. זה עוזר לנו להעביר מסר חיובי מכיון שיש שם אתגרים מסוג אחר כמו בעיות בנייה לגובה, מעליות שבת, קושי עם מרפסות סוכה. אבל אני חוזר ואומר שיש לנו רצון רב ואנחנו כן מנסים לקדם יוזמות בחברה החרדית."

הוא הוסיף ואמר: "במקביל, במזרח ירושלים יש אתגרים כמו בעלויות על הקרקעות, בשונה ממערב העיר שאנחנו יודעים על בעלי קרקע, דירות במזרח ירושלים דורשות מאיתנו לעיתים ללכת אחורה בהיסטוריה עד לימי הירדנים כדי לברר מי בעל הקרקע. אבל אין לי ספק שהתחדשות עירונית זה בידיוק מה שצריך במזרח העיר כדי לשפר את התשתיות. זו הדרך לעשות שם שינוי, אין דרך אחרת."

עידו הרשקוביץ מנכ"ל חברת "עדן":
"בשלב הראשון בדקנו איך נראים פרויקטים ייחודים בכניסה לערים גדולות ופשוט הטמענו אותם בכניסה לעיר. לא סתם בחרנו לקדם פרויקטים של עירוב שימושים. מדובר בפתרון קריטי וכך ינתן מענה לכל מי שרוצה לעבוד גם בקרבת המגורים שלו. המדיניות של ראש העיר ומהנדס והעיר תנשא פרי בקרוב מאוד; יהיו בירושלים בשנים הקרובות כמויות אדירות של דירות להשכרה לזוגות צעירים."

רועי לביא מנהל אגף לתכנון העיר:
"אנחנו היום מקדמים גם פרויקטיים של פינוי בינוי לטובת הציבור – אנחנו רוצים לשפר את בתי הספר והפארקים בעיר ולחדש אותם. אנחנו מאפשרים ליזמים לבצע פרויקטיים של התחדשות עירונית עם שידרוג בתי ספר סמוכים. הצפיפיות הקיימת מכריחה אותנו לבצע שינוי ולבנות בתי ספר בקרבת הבתים ולשדרג אותם. אנחנו כמובן בודקים בין היזמים ומאפשרים ליזם אחד לתת מענה מאספקט מסויים וליזם אחר לתת מענה ציבורי אחר. יש לנו את אפשרות להגיד להם לעשות את הדברים שאנחנו חושבים שהם יעשו כמו צריך."

אודות עיר הנדל״ן ירושלים:
עיר הנדל״ן ירושלים של מרכז הבנייה הישראלי, מתקיימת זו השנה השביעית בין התאריכים 30.5-1.6 ומהווה מפגש פסגה של צמרת הנדל״ן בישראל. בוועידה לוקחים חלק כ-1,000 מקבלי החלטות מצמרת הענף בכל רחבי הארץ על מנת לקדם אג’נדות, עסקאות ושיתופי פעולה בנושאים הבוערים של עולם הנדל״ן. האורחים אשר לוקחים חלק בעשרות מושבים מקצועיים, וועדות מומחים, הרצאות מרתקות, מפגשים עסקיים, דיאלוגים בין מגזריים ושיתוף ידע מעשיר עם הגורמים הסטטוטוריים השונים.

 

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
כל מה שצריך לדעת על בניית ממ"ד לבית
מקלטים הם תוספות חיוניות לבתים פרטיים, כי המספקים הגנה מפני...
הדוקטור הבכיר מ'הדסה' הלחין להקת הרבנות הצבאית ותומר מתנה מבצעים "ריבה ריבך"
להקת הרבנות הצבאית ותומר מתנה בסינגל חדש – "ריבה ריבך"....
נשיא המדינה אירח אחיות ואחים מצטיינים ממערכת הבריאות
נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל, אירחו היום, יום שלישי,...
הפועל לב ירושלים מסכמת עונה היסטורית
הפועל לב ירושלים מסכמת עונה היסטורית כמחזיקת גביע המדינה וסגנית...
שני פרויקטים בשותפות הקבוצות בית ירושלמי ויובלים אושרו להפקדה ע"י הוועדה המחוזית לתכנון ובניה בירושלים בתוך זמן שיא של כ- 4 חודשים בלבד
מדובר בפרויקטי פינוי בינוי להקמת 450 יח"ד חדשות ב-2 פרויקטים...
מתגייסים למענם: רשת מלונות פתאל ועמותת 'נצח יהודה' ביוזמה מרגשת למען פצועי צה"ל והמשפחות השכולות
רשת מלונות פתאל בשיתוף עמותת 'נצח יהודה' יארחו בסוף השבוע...
נשיא המדינה נפגש עם נשיא רואנדה והעניק לו את דיסקית החטופים בקריאה לשחרורם המיידי
נשיא המדינה יצחק הרצוג נפגש היום, יום ראשון, כ״ח באדר...
חדש בירושלים מרכז הקונגרסים בנייני האומה מציין 70 שנה ופותח לראשונה את שעריו לסיורים מודרכים בתערוכות השונות
הסיורים חינם בתיאום מראש! במסגרת חגיגות ה70 יפתח לראשונה מרכז הקונגרסים...
הפיכתם של מרחבים עירוניים לאזורים מתחדשים
עורך דין התחדשות עירונית מתמחה בעניינים משפטיים הקשורים לפרויקטים של...
לפי אלו קריטריונים בוחרים את שיטות יציקת הבטון לתבניות?
כאשר מתחילים פרויקט בניה חדש, חשוב לקחת בחשבון כי יסודות...