Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

עבירות נשק בצבא- למה חשוב לשים לב?

עבירות נשק בצבא- למה חשוב לשים לב?
קרדיט - Canva

נשק הוא כלי עבודה בסיסי עבור חיילים בתפקידי לחימה. כאשר חייל מקבל נשק מגיעה יחד איתו הרבה אחריות המוטלת על כתפיו וחוקים שיש להקפיד עליהם. הצבא מתייחס בחומרה לאי עמידה באותם חוקים כי הדבר מסוכן ביותר. עבירות נשק כוללות כל הפקרה של נשק, כולל אם הוא הלך לאיבוד בתוך הבסיס. כמובן שאיבוד נשק או שכחה שלו מחוץ לבסיס חמורים עוד יותר כי הוא עלול להגיע לידיים הלא נכונות ולגרום לסכנה של ממש. גם שימוש בנשק באופן לא חוקי, כולל משחק בו נחשבים לעבירה. בכל עבירת נשק במסגרת הצבא חשוב להתייעץ עם עורך דין לענייני צבא, במיוחד כאשר הטיפול בעניין כבר לא יהיה פנימי בתוך היחידה אלא יעבור לטיפול מערכת המשפט הצבאית.

כיצד מטופלת עריקות בצבא?

עריקות נחשבת לעבירה חמורה שיכולה גם להיות מוגדרת בתור עבירה פלילית ומטופלת ע"י מערכת המשפט הצבאית. חייל מוגדר עריק כאשר הוא נעדר מהמסגרת הצבאית למעלה מ 21 יום. היעדרות של פחות מ 21 יום תיחשב נפקדות, שגם היא  עבירה חמורה אך הטיפול בה יהיה במסגרת היחידה באמצעות העמדה לדין משמעתי. כאשר חייל נחשב כבר עריק הדבר יעבור לטיפול מדור עריקים. איתור אותו חייל יהיה בעזרת לוכדי עריקים אם הצבא לא הצליח להשיג אותו בדרך אחרת. כל עוד לא יסגיר את עצמו, הטיפול יהיה מחמיר ויכלול חקירות ומשפט ממש כמו עבירה פלילית ואף עונש מאסר ממושך. לחייל אשר נאשם בעריקות כדאי להתייעץ עם עורך דין לענייני צבא שינחה אותו כיצד לנהוג וייצג אותו במשפט.

תפקידיו של עורך דין פלילי מלבד ייצוג במשפט

עורך דין פלילי מלווה את החשוד בביצוע עבירה כבר מתחילת התהליך ובהחלט יש מקום לפנות אליו מוקדם ככל האפשר. עורך דין פלילי ינחה את החשוד לפני חקירה משטרתית: איך לנהוג כך שגם ייחשב כנחקר המשתף פעולה וגם לא יאמר דברים שיכולים להזיק לו בהמשך. במקרה שנשקלת הארכת מעצר, עורך הדין ינסה לשכנע את בית המשפט שלא לאשר זאת או לפחות להמיר אותו למעצר בית. אם ישנו שימוע לפני כתב אישום עורך הדין ילווה את החשוד גם בכך. מעבר לכך, ישנם שירותים נוספים שעורך דין פלילי נותן שאינם דווקא לאורך שלבי ההליך הפלילי כמו סיוע במחיקת רישום משטרתי או רישום פלילי.

משרד עורכי דין MBM מתמחה במשפט הפלילי והצבאי ומעניק ללקוחותיו את כל השירותים הקשורים לכך, החל מליווי לפני משפט ועד ביצוע פעולות כמו מחיקת רישום פלילי ומשטרתי. מוזמנים ליצור קשר.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
כשצריך לתבוע את החזקים, יש מי שעוזר לכם
האזרח שנאלץ לתבוע גופים חזקים כמו המוסד לביטוח לאומי או...
למה חשוב לשים לב לפני רכישת דירה?
רכישת דירה היא אחת העסקאות הסבוכות שאדם יעשה בחייו לפחות...
בדיקת בניין ובית: איך לפעול ולא לפול?
רכישת דירה יד שנייה מהווה אחד הצעדים המעוררים דאגה, במיוחד...
רוצים להיכנס לכושר? כדאי שתעשו את זה בדרך הנכונה
כולנו יודעים שהבריאות היא אחד מהדברים הכי חשובים שיש לנו...
אילו בדיקות חשוב לבצע לפני רכישת בית?
רכישת בית היא אחת העסקאות המורכבות שיעשה אדם בחייו. לכן,...
3 יכולות קריטיות שצריך לוודא שיש למנהל הצי שלכם
קצין רכב בתעבורה עבור צי הרכב של החברה שלכם צריך...
מה זה משכנתא לעסקים ואיך מקבלים אותה?
הלוואות משכנתא מיועדות בעיקר לרכישת דירות ובתים למגורים, אך קיימים...
5 מקומות מפתיעים לחגוג מסיבת יום הולדת בישראל
חגיגת יום הולדת היא הזדמנות מצוינת ליצור זיכרונות בלתי נשכחים...
המושבה הגרמנית חיפה סיור
חיפה היא עיר מיוחדת במינה ויש כל כך הרבה מה...
כל היתרונות של פוליש רצפות
אתם בוודאי יודעים שאריחי הרצפה בביתכם, מאבדים מהיופי והברק הראשוניים...