Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

משהו בצוואה מריח לכם לא טוב? אל תוותרו

משהו בצוואה מריח לכם לא טוב? אל תוותרו
קרדיט - Canva

לאחר שמוגשת בקשה לקיום צוואה לרשם הירושות, הוא מפרסם את העניין בעיתונות ובערוצי תקשורת אחרים למשך שבועיים. הפרסום נעשה כדי לוודא לפני מתן תוקף משפטי לצוואה וקיום הכתוב בה שאין עליה עוררין מסיבה כזאת או אחרת. במצב בו ישנו ספק או חשד לגבי אותה צוואה יכול יורש או אדם בעל עניין בדבר להגיש התנגדות. החוק דורש טיעונים משכנעים בהגשת ההתנגדות. לא כל מצב בו הכתוב בצוואה אינו מוצא חן בעיני יורש הוא עילה להתנגדות. עם זאת, ניתן לשמוע לא מעט סיפורים על צוואות ששונו בעקבות הפעלת לחץ על המצווה כך שישנה גרסה חדשה השונה מהקודמת באופן מהותי או כאשר נראה שעריכת הצוואה נעשתה כשהמצווה אינו כשיר. הגשת התנגדות בעזרת עורך דין התנגדות לצוואה תביא להצגת טיעונים משכנעים יותר והעלאת הסיכוי לקבלת ההתנגדות.

דרכי פתרון למצב של התנגדויות לצוואה

התנגדות לצוואה היא כאמור תהליך לא פשוט. מלבד במקרים בהם ישנו חשד משמעותי לכך שישנו דופי בעריכת הצוואה, החוק הולך עם מילותיו האחרונות של המצווה ומקנה לו בכך את הזכות לקבוע כיצד עיזבונו יחולק. זו הגישה כיוון שהמנוח לא נמצא כדי להסביר את שיקוליו. עם זאת, קיים גם מצב בו צוואה נפסלת כי ההתנגדות לה התקבלה. כאשר יורש מוצא לנכון להגיש התנגדות, מומלץ לו להתייעץ עם עורך דין התנגדות לצוואה. עורך הדין יפרוש את האפשרויות לפתרון הדברים. אחת האופציות היא התנהלות הדברים בבית המשפט כשההתנגדות הופכת לכתב תביעה: מגיש ההתנגדות הוא התובע והיורשים הם הנתבעים. אין ספק שמשפט עשוי להיות מורכב וארוך. אופציה נוספת היא יישוב הסכסוך מחוץ לבית המשפט באמצעות גישור. יתכן שכאן יהיה צורך בפשרה אך התהליך יהיה קצר מאשר משפט.

האם בחירת עורך דין לניהול עיזבון היא עניין הכרחי?

חלוקת עיזבון וניהולו לא חייבת להתבצע כאשר גורם מקצועי וניטרלי כמו עורך דין מנהל את הדברים. היורשים יכולים להתנהל בעצמם. עם זאת, במיוחד בתקופה רגישה כמו לאחר פטירתו של אדם אהוב, כל אחד מהיורשים עשוי להיות אמוציונלי יותר מאשר במצב רגיל והתנהלות הדברים לא תהיה מיטבית. עורך דין ירושה אשר מנוסה בניהול עיזבונות וחלוקתם יכול להקל משמעותית על התהליך, הן באמצעות הובלתו בצורה מקצועית ואובייקטיבית והן בעזרה בכל הפרוצדורה הנדרשת מול הרשויות על מנת להגיע לחלוקת העיזבון כמו הגשת בקשה לקיום צוואה/ ירושה ועוד. מומלץ מאוד להקל על עצמכם ולבחור יחד עורך דין שאתם סומכים על המקצועיות שלו וגם חשים איתו בנוח. כך תדעו שהדברים מתנהלים בצורה הוגנת.

עו"ד יוסי ברקוביץ הוא עו"ד לענייני צוואות וירושות. הוא בעל ניסיון רב בכל הנוגע לנושא ובחר להתמקד בתחום זה במטרה לספק ללקוחותיו את השירות והליווי הטובים ביותר. מוזמנים ליצור קשר.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
כשצריך לתבוע את החזקים, יש מי שעוזר לכם
האזרח שנאלץ לתבוע גופים חזקים כמו המוסד לביטוח לאומי או...
למה חשוב לשים לב לפני רכישת דירה?
רכישת דירה היא אחת העסקאות הסבוכות שאדם יעשה בחייו לפחות...
בדיקת בניין ובית: איך לפעול ולא לפול?
רכישת דירה יד שנייה מהווה אחד הצעדים המעוררים דאגה, במיוחד...
דברי נשיא המדינה בוועידה ה-13 של לשכת עורכי הדין
אנחנו נפגשים באחת משעותיה הקשות, הכואבות והגורליות של מדינת ישראל....
מעל 800 ילדים שעלו בקיץ לישראל יתחילו את שנת הלימודים ברחבי הארץ; מתוכם 58 תלמידים בירושלים
נהוראי קסיס, עולה לכיתה ו' בירושלים: "אני מתרגש וגם חושש....
רוצים להיכנס לכושר? כדאי שתעשו את זה בדרך הנכונה
כולנו יודעים שהבריאות היא אחד מהדברים הכי חשובים שיש לנו...
אילו בדיקות חשוב לבצע לפני רכישת בית?
רכישת בית היא אחת העסקאות המורכבות שיעשה אדם בחייו. לכן,...
3 יכולות קריטיות שצריך לוודא שיש למנהל הצי שלכם
קצין רכב בתעבורה עבור צי הרכב של החברה שלכם צריך...
מה זה משכנתא לעסקים ואיך מקבלים אותה?
הלוואות משכנתא מיועדות בעיקר לרכישת דירות ובתים למגורים, אך קיימים...
5 מקומות מפתיעים לחגוג מסיבת יום הולדת בישראל
חגיגת יום הולדת היא הזדמנות מצוינת ליצור זיכרונות בלתי נשכחים...