מפגש מרגש בין צעירים מוסלמים ממרוקו לישראלים התקיים במוזיאון ידידי ישראל וכלל שירה וריקודים משותפים לצלילי שירת זמרת ששרה במרוקאית

מפגש מרגש בין צעירים מוסלמים ממרוקו לישראלים התקיים במוזיאון ידידי ישראל וכלל שירה וריקודים משותפים לצלילי שירת זמרת ששרה במרוקאית
צילום: יוסי זמיר

מוזיאון ידידי ישראל אירח את משלחת שראכה ממרוקו שהגיעה לישראל לכמה ימים לתוכנית היסטורית המקדמת דו-קיום וסובלנות במזרח התיכון באמצעות חינוך על השואה.

לאחר הסיור במוזיאון, פגשו חברי המשלחת קבוצה של משפיענים ישראלים שפעילים גם הם בתחום הסובלנות והמאבק באנטישמיות בעולם. המיפגש הוליד שיחות מעוררות השראה על סובלנות, על קבלת האחר, על מה זה להיות משפיען בעולם הנוכחי וכמה חשוב ומרגש לשמוע את המרוקאים המוסלמים אומרים שהם ציונים ואוהדי ישראל.

שראכה מביאה משלחת של אינטלקטואלים, משפיענים, ואקדמאים לישראל כחלק מתוכנית הדגל שלה לקידום סובלנות באמצעות חינוך על השואה בעולם הערבי והמוסלמי. המשלחת שוהה בישראל כבר מיום ראשון, ה7/7. מדובר בקבוצה של מנהיגים צעירים ממרוקו שבחרה להגיע לישראל כהצהרה אמיצה ומביעה תמיכה ביחסי ישראל-מרוקו ודו-קיום יהודי-מוסלמי, למרות העלייה הגוברת של האנטי-ישראלי בעולם הערבי והמוסלמי לאחר ה-7 באוקטובר.

רבים מהמשתתפים ביקרו עם שראכה בפולין וסיירו במחנה הריכוז אושוויץ והשתתפו במצעד החיים. התוכנית כוללת הרצאות של מומחים על השואה, רצח עם וקיצוניות. התוכנית מתקיימת בסיוע ועידת התביעות החומריות של יהודים נגד גרמניה, הממומנת על ידי הקרן "זיכרון, אחריות ועתיד" ונתמכת על ידי משרד האוצר הפדרלי הגרמני.

חברי הקבוצה המוסלמים, כמו גם הצעירים הישראלים התרגשו מהביקור במוזיאון שהוא לא מוזיאון רגיל כי אם חוויה חדשנית ואינטראקטיבית בנושא ציונות. הם עברו בין 7 המיצגים הפזורים בחללי המוזיאון ושמעו על סיפורי הגבורה והחסד של התומכים הלא יהודים בציונות ובהקמת המדינה, אלה שחרטו על דגלם לפעול בכל דרך שרק יכלו, תוך תלאות וקשיים רבים, על מנת להשיב את העם היהודי לארצו המיועדת בציון ושגשוגו לאורך השנים החל מההבטחה התנכית דרך תקופות שונות ועד ימינו אנו.

לאחר הסיור במוזיאון עצמו סיפר דניאל וואיצ'ק מנכ"ל מוזיאון ידידי ישראל על הפעילות הרבה של המוזיאון במאבק באנטישמיות בעולם "בנוסף להיותו אתר תיירותי משמש מוזיאון ידידי ישראל כפלטפורמה ציונית למאבק בתנועת החרם נגד ישראל BDS ובאנטישמיות ומרבה לעסוק בהגברת המודעות לתמיכה ההיסטורית של הנוצרים אוהבי ישראל במדינת ישראל" והודה להם על שהגיעו ועל מה שעושים כדי לסייע למאבק באנטישמיות במרוקו. בהמשך עלה השר עמיחי שיקלי, שר התפוצות שסיפר להם על מצב המדינה היום מבחינת המלחמה, מבחינת החזיתות הקיימות- המאבק בקיצונים המוסלמים שמעוניינים לפגוע בכל היהודים בעולם באשר הם והבהיר שיודע שמעשי הזוועה שהתקיימו ב7 באוקטובר אינה דרך האיסלם. שיקלי הודה לחברי הקבוצה ממרוקו על כך שהגיעו לארץ דווקא בתקופה זו כשיודע שחלקם מסתכנים בחייהם שכן הם מדווחים ללא הפסקה על הביקןר בישראל, על האתרים ההיסטוריים בהם מבקרים, על המיפגשים עם האנשים במדינה כולל אנשי היי טק ומנהיגים שונים וכמובן ועל הביקור באתרי מתקפות הטרור מה7 באוקטובר. השר שיקלי ענה על שאלות שנשאל לגבי סובלנות, לגבי תחושותיו אם ישראל תנצח ומה הצפי שלו לעתיד.
פייסל מראוואני ממרוקו סיפר כי הוא מרגיש ציוני וכי הביקור בארץ רק חיזק את הקשר שלו לישראל "אני אוהב את ישראל ומרגיש ציוני. באנו כדי להראות לעם ישראל שאנחנו איתו וכי עברתם שואה שניה. הייתי באושוויץ ואני מרגיש שבאמת ה Never again קרה. הזוועות שקרו ב7 באוקטובר אסור שישכחו. אני מקווה שאוכל לסייע ולהשפיע על בני עמי המרוקאים שאוהבים את עם ישראל ומרגישים שאנחנו בני דודים. עם ישראל חי!"

החלק הכי מרגש בערב היה בסיומו, כשלבמה עלתה זמרת צעירה שהלהיבה את הקהל שכולו עמד על רגליו ורקד יחד- הישראלים והמרוקאים. ערב מלא אופטימיות.

שראכה היא פרויקט לא-ממשלתי ולא-רווחי, שהוקם על ידי יזמים חברתיים מהעולם הערבי ומישראל כדי לקדם שלום חם בין אנשים (PEOPLE TO PEOPLE). היא מנוהלת במשותף ממשרדיה בישראל, בחריין ומרוקו, ויש לה יועצים ומתנדבים מרחבי העולם הערבי והמוסלמי וברחבי ארה"ב ואירופה. זוהי פלטפורמת "סטארט-אפ של שלום" למעורבות, דיאלוג ושיתופי פעולה בין אנשים, הפועלת לקידום רעיון הסכמי אברהם אזורית ובינלאומית.

צילום: יוסי זמיר
צילום: יוסי זמיר
צילום: טל מרום

 

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
כיצד בוחרים מגש פירות?
מגש פירות מהווה כיום את המתנה האידיאלית עבור כל אדם....
דיקור סיני: שיטת טיפול שהוכיחה את עצמה אלפי שנים
עבורנו הרפואה הסינית נחשבת לדבר חדש יחסית. למרות שיש מטפלים...
איך נעצב את סביבת העבודה המנצחת לעובדים מהבית
הייתה זו מגיפת הקורונה אשר האיצה תהליכים שכבר התחילו מזמן....
רוצים לרכוש דירה בתל אביב? כך תעשו זאת נכון
לא במקרה רבים כל כך רוצים להתגורר בתל אביב. לעיר...
מאות עולים ירושלמים חדשים מסכמים את השנה העברית בשני אירועים מיוחדים למענם ביוזמת עיריית ירושלים וארגון 'נפש בנפש'
מעל 800 עולים חדשים מכל רחבי העולם, אשר בחרו לבנות...
נפגעתם חלילה בתאונת דרכים? אל תתמודדו לבד
תאונת דרכים מקבלת התייחסות שונה מסוגים אחרים של תאונות כמו...
למדת מיקרובליידינג? קבלי אספקה קבועה של ציוד
כל מי שלומדת מקצוע בתחום האסתטיקה יודעת שהכי חשוב למצוא...
מה צריך לעשות כדי להפוך למדריכי הורים טובים?
כל מה שקשור להדרכת הורים תמיד היה נראה לכם מעניין?...
מה עושים עם עשן במפעל
כמה עשן יש בבית שלכם?  אין בית שאין בו עשן,...
המדריך המלא לטיפוח הגוף - דברים שכל אישה צריכה לדעת
פעולות טיפוח חיוניות גם לשמירה על בריאות הגוף, גם לעיכוב...
דילוג לתוכן