Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מעל 800 ילדים שעלו בקיץ לישראל יתחילו את שנת הלימודים ברחבי הארץ; מתוכם 58 תלמידים בירושלים

מעל 800 ילדים שעלו בקיץ לישראל יתחילו את שנת הלימודים ברחבי הארץ; מתוכם 58 תלמידים בירושלים
קרדיט: אלבום משפחתי

נהוראי קסיס, עולה לכיתה ו' בירושלים: "אני מתרגש וגם חושש. הילדים בישראל נחמדים
ואני מקווה שיהיו לי חברים מהר". אמו, נטלי קסיס: " בחרנו לגור בירושלים כי זו עיר שאני מאד אוהבת ומתחברת לאותנטיות שלה ולאנשים".
שר העלייה והקליטה אופיר סופר: " מאות ילדים השאירו מאחור חיים מוכרים וחברים וילמדו במציאות מורכבת של בצל מלחמה. אני פונה לכולכם, תלמידים, מורים ומשפחות – קבלו אותם באהבה!"

806 עולים חדשים, שהגיעו לישראל במהלך חודשי הקיץ, יחלו לראשונה את לימודיהם בארץ ב 1 לספטמבר. מתוכם 105 עולים לכיתה א'. 408 ילדים ילמדו בבתי ספר יסודיים, 223 בחטיבות ביניים ו 175 בתיכון.
היישובים המובילים בהם יש תלמידים עולים הם נתניה (87), בית שמש (85), חיפה (77), ירושלים (58), חדרה (45), רעננה (44) ות"א (41). מרבית התלמידים הגיעו מרוסיה (34.1%), צרפת (25.7%) וארה"ב (20.3%).
נטלי קסיס עלתה ביוני האחרון מארה"ב עם ילדיה – נהוראי בן 11 העולה לכיתה ו' וטליה בת 8 העולה לכיתה ג'. "לאחר שהמחשבה בוערת בנו כבר כמה שנים, תכננו לעשות עלייה כבר לפני שנה והמלחמה שפרצה שינתה את התכניות. לפני כמה חודשים התלבטנו אם זה הזמן והגענו למסקנה שתמיד יהיו דברים שיוכלו להפריע לתהליך ולמרות המלחמה המתמשכת בישראל חשוב לנו לעלות לארץ ולגדל את הילדים שלנו כאן. בחרנו לגור בירושלים כי זו עיר שאני מאד אוהבת ומתחברת לאותנטיות שלה ולאנשים".
נטלי מספרת שגם הילדים שמחו לעלות לארץ. "הילדים למדו כל השנים בבתי ספר יהודיים וגרים בקהילה יהודית וישראלית. הם ביקרו פעמיים בישראל ותמיד שמעו מאיתנו שזה הבית של כולנו. המלחמה קצת גורמת להם לחשוש כי זה משהו שהם לא חוו בחיים. אני מסבירה להם שיכולות להיות אזעקות ותרגלנו ירידה למקלט. אני מקוה שבעזרת השם לא נתקל בסיטואציה אמיתית אך אם כן נדע להתמודד".
נהוראי משתף בתחושותיו לקראת תחילת הלימודים: "אני מתגעגע לחברים שלי באמריקה אבל כן מתרגש ורוצה לגור וללמוד בישראל. אני יודע קצת עברית אבל לא מספיק ולמזלי יש איתי בכיתה ילד מארה"ב כך שאני מקווה שהוא יעזור לי וגם יחבר אותי לשאר הילדים. ממה שהספקתי לראות האנשים בישראל נחמדים ומקבלים אותנו יפה".
טליה מספרת שהיא כבר הספיקה לפגוש חברה שתלמד איתה בכיתה. "זה נחמד להגיע ביום הראשון כשכבר מכירים לפחות חברה אחת. אני מצפה מאד להכיר עוד חברים".
שר העלייה והקליטה, אופיר סופר: "אנחנו פוגשים את העולים כבר בשדה התעופה עם הגיעם ארצה ושומעים מהם אודות החששות והאתגרים. אחד מהאתגרים עליהם הם מדברים זה נושא השילוב בבתי הספר וההיבט החברתי של הילדים. כמענה לכך, המשרד בראשותי מקדם תכניות המסייעות לקליטת ילדי העולים בבתי הספר וכן מעניק סיוע בשפה העברית בכל הנוגע לשיעורי בית, תכניות הזנה ועוד".
"הקיץ חווינו גל עלייה מרשים ממדינות שונות למרות ועל אף המלחמה בישראל. אנחנו שמחים לקבל את כל העולים החדשים ומברכים את הילדים בברכת שנת לימודים מוצלחת. מאות ילדים יתחילו ללמוד לראשונה בכיתות חדשות כשהם השאירו מאחור חיים מוכרים וחברים וילמדו במציאות מורכבת של בצל מלחמה. אני פונה לכולכם – תלמידים, מורים ומשפחות – קבלו אותם באהבה!, מוסיף השר."

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
מתכננים אירוע? אל תוותרו על הסעה איכותית לאורחים שלכם
אם אתם מתכננים אירוע כלשהו בקרוב, אתם בוודאי דואגים לכל...
מה אתם חייבים לדעת על עיצוב פנים של וילה?
לעצב וילה זה מסוג אותם הדברים שעלולים להיות מאוד מורכבים...
תאונת עבודה- הרבה מעבר לפגיעה במסגרת העבודה
רבים לא מודעים לכך שתאונת עבודה היא הרבה מעבר לפגיעה...
המשמעות של מרכז גמילה בטיפול בהתמכרויות שונות
בריאותו ואישיותו של אדם נהרסים שניהם כתוצאה משימוש בחומרים ממכרים...
עריכת צוואה: צעד מומלץ שיקל על כל הנוגעים בדבר
אף אחד לא אוהב לחשוב על סוף החיים ולעסוק בדברים...
פוסט טראומה מינית
אנחנו חיים בחברה שבה, לצערנו הרב, לא מעט אנשים נפגעים...
למרות הכל – הם מגיעים! להקת הגברים מאלבו (Malevo) הגאוצ'וס של ארגנטינה תגיע לישראל
הסנסציה העולמית במופע המשלב ריקוד , מוסיקה, כלי הקשה וגבריות...
תערוכה חדשה: "בא בגלים" - אלעד אליהו ורזגר
תערוכת בכורה אוצר: ערן ליטוין מרכז הקונגרסים הבינ"ל בנייני האומה...
איך לתכנן מערכת מיזוג אוויר מושלמת?
יש הרבה דברים שיכולים להשפיע על השאלה איך ייראו חיי...
מתוך דברי נשיא המדינה יצחק הרצוג בטקס האזכרה לנשיא התשיעי שמעון פרס ז״ל
"כאשר נוצרת ברירת שלום – אסור להחמיצה" - אלו היו...