ממשיכים להיאבק בגזענות במגרשי הכדורגל: משרד המשפטים קיים סדנא למניעת גזענות בקבוצת הנוער של בית"ר ירושלים

ממשיכים להיאבק בגזענות במגרשי הכדורגל: משרד המשפטים קיים סדנא למניעת גזענות בקבוצת הנוער של בית"ר ירושלים
קרדיט: דוברות משרד המשפטים ובית"ר ירושלים

כחודש לתוך פתיחת עונת הכדורגל בישראל, הסתיימה הכשרה נוספת למניעת גזענות שמוביל משרד המשפטים, והפעם – בקבוצת הנוער של בית"ר ירושלים.

ההכשרות הן חלק ממיזם משותף ליחידת התיאום הממשלתית למאבק בגזענות במשרד המשפטים עם פרקליטות המדינה, ההתאחדות לכדורגל, מנהלת הליגות ומשרד התרבות והספורט ומשטרת ישראל, במטרה לשלב כוחות ולפעול יחד למיגורה ממגרשי הכדורגל בישראל. ההכשרה הועברה לשחקני מחלקת הנוער של בית"ר ירושלים באצטדיון טדי, בהובלת עמותת "מצמיחים", המתמחה בהבניית מודל ייחודי להפחתת אלימות, גזענות וניכור, שנבחרה להוביל את ההכשרות מטעם היחידה הממשלתית לתיאום מאבק בגזענות במשרד המשפטים.

במהלך הסדנה התקיימו מפגשים שעסקו בחקירת המושג גזענות, בשיח על מקומן של דעות קדומות בחברה, ביצירת מרחב שאינו מאפשר גזענות ועוד. המפגש המסכם שהתקיים באצטדיון טדי, נערך בהשתתפות נציגי הקבוצה הבוגרת, איסמעילה סורו וזוהר זסנו, והתמקד בלקיחת אחריות של שחקנים לייצג בכבוד את המועדון, מתוך הבנה של התפקיד החברתי שלהם כמודלים לחיקוי לשחקנים צעירים ולאוהדים. השניים שיתפו את הילדים בחוויות האישיות שלהם והתמקדו בדרכים להיאבק בתופעת הגזענות בכדורגל ובחברה.

לפני כשבועיים הסתיימה הכשרה דומה בהשתתפות שחקני קבוצת הנוער של מכבי חיפה וסדנה נוספת צפויה להתקיים בקרוב במחלקת הנוער של הפועל באר שבע. במשרד המשפטים מקווים להרחיב את הפרויקט בהמשך גם לקבוצות נוספות מליגת העל ואף בקרב קהלי האוהדים השונים.

מנכ"ל משרד המשפטים, איתמר דוננפלד: "משרד המשפטים רואה חשיבות רבה בקידום הפרויקט יחד עם קבוצות ליגת העל בכדורגל. אני מברך על היוזמה של היחידה הממשלתית לתיאום המאבק בגזענות במשרד המשפטים, ומקווה שההכשרות יובילו לקידום ערכים וחינוך למניעת אלימות במגרשים ובחברה הישראלית, ויחזקו הטמעת ערכים חיוביים במועדונים עצמם".

מנכ"ל בית"ר ירושלים, כפיר אדרי: "כאחד המועדונים הגדולים בישראל, בית"ר ירושלים מראה שוב שהמועדון והקהילה חשובים לא רק כקבוצה ספורטיבית, אלא גם כמועדון שמייצג ערכים של כבוד ושוויון לכל אוהדינו. אנחנו נמשיך לפעול לשינוי, גם במגרשים וגם מחוץ להם".

מנהלת שותפויות מרכז מצמיחים, ענת גלעד: "אנחנו מודים לבית״ר ירושלים שבחרו לפעול באופן ציבורי להוקעת התופעה. לשחקנים יש כוח השפעה אדיר על הנורמות שסופג הדור הצעיר במגרשים. יש פה בשורה אמיתית והזדמנות לשינוי של תרבות הספורט בישראל. אנחנו מודים ליוזמי המהלך, אנשי היחידה לתיאום המאבק בגזענות במשרד המשפטים שהבינו כי שינוי נורמות הוא תהליך שיש לבצע במקצועיות ובשיטתיות, ובחרו במצמיחים לביצוע הפרויקט".

קרדיט: דוברות משרד המשפטים ובית"ר ירושלים
קרדיט: דוברות משרד המשפטים ובית"ר ירושלים
כתבות נוספות שיעניינו אתכם
כיצד בוחרים מגש פירות?
מגש פירות מהווה כיום את המתנה האידיאלית עבור כל אדם....
דיקור סיני: שיטת טיפול שהוכיחה את עצמה אלפי שנים
עבורנו הרפואה הסינית נחשבת לדבר חדש יחסית. למרות שיש מטפלים...
איך נעצב את סביבת העבודה המנצחת לעובדים מהבית
הייתה זו מגיפת הקורונה אשר האיצה תהליכים שכבר התחילו מזמן....
רוצים לרכוש דירה בתל אביב? כך תעשו זאת נכון
לא במקרה רבים כל כך רוצים להתגורר בתל אביב. לעיר...
מאות עולים ירושלמים חדשים מסכמים את השנה העברית בשני אירועים מיוחדים למענם ביוזמת עיריית ירושלים וארגון 'נפש בנפש'
מעל 800 עולים חדשים מכל רחבי העולם, אשר בחרו לבנות...
נפגעתם חלילה בתאונת דרכים? אל תתמודדו לבד
תאונת דרכים מקבלת התייחסות שונה מסוגים אחרים של תאונות כמו...
למדת מיקרובליידינג? קבלי אספקה קבועה של ציוד
כל מי שלומדת מקצוע בתחום האסתטיקה יודעת שהכי חשוב למצוא...
מה צריך לעשות כדי להפוך למדריכי הורים טובים?
כל מה שקשור להדרכת הורים תמיד היה נראה לכם מעניין?...
מה עושים עם עשן במפעל
כמה עשן יש בבית שלכם?  אין בית שאין בו עשן,...
המדריך המלא לטיפוח הגוף - דברים שכל אישה צריכה לדעת
פעולות טיפוח חיוניות גם לשמירה על בריאות הגוף, גם לעיכוב...
דילוג לתוכן