Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מהי התחדשות עירונית?

מהי התחדשות עירונית?
קרדיט - Pixabay

פרויקטים של התחדשות עירונית נעשים בשיתוף פעולה בין הממשלה, הרשויות העירוניות, יזמים פרטיים, קבלנים וגופים נוספים. המטרה היא להחיות ולשקם אזורים ברי שיקום – לדוגמא, שכונות ישנות בעלות בתים רעועים שזקוקים לשיפוץ למטרות מיגון המבנים נגד רעידות אדמה, או הוספת מרחבים מוגנים למקרים של מתקפת טילים. דוגמא נוספת יכולה להיות הריסה של מבנים ובניית אזור חדש ומודרני, שיתאים לסביבה המתפתחת סביבו, הקמת מרכזי מסחר ועסקים וכדומה. תפקידה של ההתחדשות העירונית הוא רחב ונע בין יצירת מרחבים סביבתיים כמו יצירת גנים ושטחים פתוחים נקיים וחדשים, או תשתיות משופרות לבין יצירת מתחמי מגורים בטוחים ומודרניים שיאכלסו יותר אנשים. ישנם מספר בעלי תפקידים, ביניהם עורך דין התחדשות עירונית, הלוקחים חלק בפרויקט על מנת שימלא את מטרתו ויפיק תועלת לכל המעורבים.

סוגי פרויקטים בהתחדשות עירונית

ישנם מספר סוגי פרויקטים בהם מסייע עורך דין התחדשות עירונית לדיירים. מסלול אחד הוא תמ״א 38, תוכנית מתאר ארצית לחיזוק מבנים כנגד רעידות אדמה. מסלול זה מתמקד בשיקום ומיגון של מבנים ולא בהריסתם, ולכן הוא משמעותית קצר יותר ממסלולים אחרים – במסגרתו, עורך הדין מוודא כי הדיירים מקבלים אלטרנטיבה ראויה לדיור בזמן השיפוצים ויכולים לחזור לביתם בבטחה לאחר תום הפרויקט. המסלול השני הוא מסלול פינוי בינוי, שיכול להיעשות מטעם הרשות המקומית או מטעם יזם פרטי. במסגרת פינוי בינוי, המבנה הקיים נהרס ובמקומו נבנה מבנה אחר. לרוב, כאשר נהרס בניין מגורים, נבנה במקומו בניין מגורים חדש ומודרני יותר, אך לא תמיד. במהלך הפרויקט הבניין שנהרס יכול גם להפוך לבניין משרדים או מתחם מסחרי. תפקידו של עורך הדין הוא לוודא שבעל הדירה מקבל חלופה ראויה – במידה ונבנה בניין מגורים חדש, לרוב תהיה זו דירה בבניין החדש, ובמידה ומדובר בשטח מסחרי בעל הדירה זכאי לקבל תמורה כספית.

ליווי משפטי מוביל, מקצועי ואיכותי לאורך התהליך כולו

כמו כן, עורך דין התחדשות עירונית הפועל מטעם הדיירים גם מפקח על הפרויקט עצמו. אם נבנה בניין מגורים חדש, הוא דואג כי קולם של הדיירים נשמע והם מקבלים את שהובטח להם, בין אם מדובר בדירה או בזיכוי כספי. הוא מוודא כי הם מוגנים גם במקרה והקבלן פושט רגל, לוקח לו זמן רב יותר למלא את המשימה, או במקרה שישנם ליקויים בטיחותיים במבנה החדש. סיוע של עורך דין הוא חשוב והכרחי, לכן חשוב באותה המידה לבחור בעורך דין מנוסה, עם ידע והתמחות רלוונטית בתחום ההתחדשות העירונית. משרד עורכי דין שניידר – נימני ושות׳ מתמחה בתחום ההתחדשות העירונית ומלווה דיירים בפרויקטים שונים ברחבי הארץ. עבודה עם משרד בעל מוניטין בתחום כמו שניידר – נימני ושות׳, מבטיחה שמלוא זכויותיכם כבעלי זכויות בפרויקט יישמרו, ושהנושא יטופל מבחינה משפטית על הצד הטוב ביותר.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
מתכננים אירוע? אל תוותרו על הסעה איכותית לאורחים שלכם
אם אתם מתכננים אירוע כלשהו בקרוב, אתם בוודאי דואגים לכל...
מה אתם חייבים לדעת על עיצוב פנים של וילה?
לעצב וילה זה מסוג אותם הדברים שעלולים להיות מאוד מורכבים...
תאונת עבודה- הרבה מעבר לפגיעה במסגרת העבודה
רבים לא מודעים לכך שתאונת עבודה היא הרבה מעבר לפגיעה...
כל מה שרציתם לדעת על תשלומים עם כרטיס האשראי בחו"ל
האם כדאי לשלם באשראי או מזומן, מהי עמלת המרה, מי...
המשמעות של מרכז גמילה בטיפול בהתמכרויות שונות
בריאותו ואישיותו של אדם נהרסים שניהם כתוצאה משימוש בחומרים ממכרים...
עריכת צוואה: צעד מומלץ שיקל על כל הנוגעים בדבר
אף אחד לא אוהב לחשוב על סוף החיים ולעסוק בדברים...
עורך דין מקרקעין בירושלים – חשיבות הליווי המשפטי בעסקאות נדל"ן
כאשר עוסקים ברכישת נדל"ן או מכירתו, התהליך כולו יכול להיות...
המטבח כמרכז החיים המודרניים: עיצוב וחדשנות
המטבח תמיד היה מקום חשוב בבית, אך בעידן המודרני הוא...
פוסט טראומה מינית
אנחנו חיים בחברה שבה, לצערנו הרב, לא מעט אנשים נפגעים...
ההיסטוריה של הפיצה: ממאכל רחוב לנחלת הכלל
הפיצה היא כיום אחד המאכלים האהובים ביותר ברחבי העולם, אך...