Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

כל מה שרציתם לדעת על תשלומים עם כרטיס האשראי בחו"ל

כל מה שרציתם לדעת על תשלומים עם כרטיס האשראי בחו"ל
קרדיט תמונה: Shutterstock

האם כדאי לשלם באשראי או מזומן, מהי עמלת המרה, מי שומר על הכסף שלנו ואילו הטבות יכולות לחסוך לנו כסף

תוכן ממומן ע"י אמריקן אקספרס (אקספרס פרימיום)

אביבה טנא

קניות בחו"ל נהפכו לחלק בלתי נפרד בשגרת הצרכנות של רובנו. מסע קניות הוא בילוי שגרתי עבור ישראלים לא מעטים שיוצאים לחו"ל, אך גם מי שנשארים בארץ, רוכשים מעת לעת (או לעתים קרובות) באתרים בחו"ל. בעת הזמנת כרטיס אשראי , יש כמה פרמטרים שכדאי לשים לב אליהם – כדי לוודא שניהנה מהתנאים הטובים ביותר בעת הרכישה, בלי להתפשר על נוחות וקלות בשימוש, ובטיחות פרטי האשראי שלנו.

המרת מטבע: העלות הסמויה של הקנייה

אחד הנושאים החשובים שיש לזכור כאשר אנו משתמשים בכרטיס אשראי בחו"ל – בין אם בטיול או בחנויות אונליין – הוא הצורך לבצע המרת מטבע, כדי שנוכל לשלם בשקלים על מוצר או שירות שנמכר במטבע זר. כאשר מבצעים המרה בין מטבעות, היא מבוצעת על פי שער כלשהו – למשל, ביום מסוים, יורו אחד יהיה שווה 4.18 שקלים.

כדאי לבדוק מראש מה שער ההמרה הרלוונטי בו משתמשים בחנות או באתר, אך בנוסף יש להביא בחשבון את עמלת ההמרה: הבנק או חברת האשראי, שהנפיקו לנו את כרטיס האשראי, גובים עמלה עבור המרת המטבע. כאשר מושכים מטבע זר בכספומט, יש עמלה כפולה – גם על ההמרה, וגם על משיכת המזומנים. לכן, יש כאלה המעדיפים להשתמש בעיקר בכרטיס האשראי בחו"ל, ופחות בכסף מזומן – בכרטיסי האשראי של אמריקן אקספרס, לעומת זאת, נוכל ליהנות מהטבות על המט"ח, אפשרויות של דחיית תשלומים במקרה שעשינו מעט יותר מידי קניות בחו"ל, ליהנות מהטבות הכרטיס גם בחו"ל ועוד.

הטבות: ליהנות על חשבון הבית

נסיעות לחו"ל הן תענוג יקר – כרטיסי הטיסה, הלינות, האטרקציות, הרכב השכור, המסעדות ועוד ועוד הוצאות. אז נכון, אנחנו נוסעים כדי ליהנות ולא כדי לחשב כל הזמן כמה זה עולה לנו: אך אם אפשר ליהנות מהטבות שיחסכו לנו כסף ויספקו לנו עוד הזדמנויות ליהנות עם המשפחה והחברים, מדוע לא?

לקוחות אמריקן אקספרס נהנים מרשימה ארוכה של הטבות טרום טיסה – כבר כשהם נכנסים לשדה התעופה, עם הנחות או אפשרות לרכוש תמורת נקודות כניסה לטרקלין, ספר לטיסה, כריכים ומשקאות בחנויות בשדה התעופה. במדינת היעד, ניתן ליהנות מהנחות בחברות השכרת רכב, סים גלובלי, ביטוח נסיעות לחו"ל ועוד.

אופן תשלום: אנחנו בוחרים איך לשלם

למרות הפופולריות של השימוש בכרטיסי אשראי, ישראלים רבים עדיין מצטיידים בכסף מזומן במטבע זר לפני היציאה לחו"ל, או אף במהלך הטיול. עם זאת, כדאי לדעת שבמדינות רבות במערב, אמצעי התשלום המועדף הוא כרטיס אשראי – ואם אפשר, כרטיס הנמצא בארנק הדיגיטלי.

בתקופת הקורונה, עלתה המודעות לחשיבות של הגיינה ושמירה על הניקיון. כאשר משתמשים בכרטיס אשראי, אין צורך להעביר שטרות ומטבעות מיד ליד או לחשוש שהכסף שלנו יגנב ללא אפשרות להחזירו. גם את הכרטיס עצמו לא צריך להעביר מיד ליד, שכן התשלום מתבצע באמצעות קירוב הכרטיס למסוף.

בארנק דיגיטלי, פרטי הכרטיס נמצאים בתוך הסמארטפון שלנו – כך שאין צורך אפילו להוציא את הכרטיס מהארנק. כל מה שצריך לעשות הוא לקרב את הסמארטפון למסוף ולאשר את התשלום. קל ונוח, בלי להכביד על הארנק, בלי לספור מטבעות ובלי להסתבך בחישובי המרת המטבע. כאשר כרטיסי אמריקן אקספרס מספקים לכם צבירה כפולה בארנקים הדיגיטליים.

בטיחות: שומרים על הכסף שלנו

סוגיה שמטרידה את כולנו בזמן תשלום בכרטיס אשראי, היא נושא הבטיחות – והתהייה מה יקרה אם גורם עברייני ישיג את פרטי הכרטיס וינסה להשתמש בהם לביצוע רכישות. כדי להסיר דאגה זו מליבנו, כדאי לדעת כי חברות האשראי פועלות כיום לפי סטנדרטים מחמירים של אבטחה ושמירה על כספם של הלקוחות.

זו הסיבה לכך שלעתים קרובות, כשאנו מבצעים רכישה מבית עסק בחו"ל, חברת האשראי תבקש מאיתנו להקיש קוד סודי. כך היא מוודאת שאנחנו אלה שמבצעים את העסקה – ולא גורם אחר. בין אם הרכישה מתבצעת בחו"ל או מהספה שלנו בארץ, כדאי להיות קשובים ולשים לב להודעה מחברת האשראי, בסמס או במייל, כדי שנוכל להשלים את העסקה.

בנוסף, אם חברת האשראי מזהה עסקאות חשודות שכבר בוצעו, ואינן תואמות לדפוסי הצרכנות הרגילים שלנו – היא תבטל אותן ותיצור איתנו קשר באופן מיידי, כדי לבדוק האם אנחנו ביצענו את הרכישה, ולהדריך אותנו מה לעשות במקרה שפרטי הכרטיס נגנבו. עבור השוהים בחו"ל, קיים מוקד ייעודי הפועל 24/7 אליו ניתן לדווח ולקבל הנחיות.

בשורה התחתונה, בחירה של כרטיס האשראי המתאים לנו יכולה להקל עלינו לבצע רכישות בחו"ל, בין אם בחנות פיזית או באתר, ולעזור לנו להרגיש בטוחים יותר בנוגע לשמירה על כספנו.

*הנפקת הכרטיס וגובה המסגרת נתונים לשיקול דעתה הבלעדי של המנפיקה פרימיום אקספרס בע"מ. אי עמידה בפירעון האשראי עלולה לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
משרד עורכי דין חנה דוד: ייצוג משפטי מקצועי
משרד עורכי דין חנה דוד, בניהולה של עו"ד חנה דוד,...
מתכננים אירוע? אל תוותרו על הסעה איכותית לאורחים שלכם
אם אתם מתכננים אירוע כלשהו בקרוב, אתם בוודאי דואגים לכל...
מה אתם חייבים לדעת על עיצוב פנים של וילה?
לעצב וילה זה מסוג אותם הדברים שעלולים להיות מאוד מורכבים...
תאונת עבודה- הרבה מעבר לפגיעה במסגרת העבודה
רבים לא מודעים לכך שתאונת עבודה היא הרבה מעבר לפגיעה...
כל מה שרציתם לדעת על תשלומים עם כרטיס האשראי בחו"ל
האם כדאי לשלם באשראי או מזומן, מהי עמלת המרה, מי...
המשמעות של מרכז גמילה בטיפול בהתמכרויות שונות
בריאותו ואישיותו של אדם נהרסים שניהם כתוצאה משימוש בחומרים ממכרים...
עריכת צוואה: צעד מומלץ שיקל על כל הנוגעים בדבר
אף אחד לא אוהב לחשוב על סוף החיים ולעסוק בדברים...
עורך דין מקרקעין בירושלים – חשיבות הליווי המשפטי בעסקאות נדל"ן
כאשר עוסקים ברכישת נדל"ן או מכירתו, התהליך כולו יכול להיות...
המטבח כמרכז החיים המודרניים: עיצוב וחדשנות
המטבח תמיד היה מקום חשוב בבית, אך בעידן המודרני הוא...
פוסט טראומה מינית
אנחנו חיים בחברה שבה, לצערנו הרב, לא מעט אנשים נפגעים...