Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

"התרגשנו להיות כמו כל סטודנט באוניברסיטה" – 14 סטודנטים עם מוגבלות סיימו את לימודיהם באוניברסיטה העברית במסגרת תוכנית שוב"ל – שווה בלימודים

"התרגשנו להיות כמו כל סטודנט באוניברסיטה" – 14 סטודנטים עם מוגבלות סיימו את לימודיהם באוניברסיטה העברית במסגרת תוכנית שוב"ל – שווה בלימודים
קרדיט: אלווין ישראל

באירוע מרגש ורב משתתפים הסתיים בשבוע שעבר מחזור ד' של תוכנית שוב"ל – שווה בלימודים באוניברסיטה העברית בירושלים. את הקורס סיימו 14 בוגרים עם מוגבלות, אשר השתתפו במפגשים אקדמאיים מעשירים בפסיכולוגיה, משפטים ויישומי מחשב, ביוזמת עמותת אלווין ישראל ובהנחיית סטודנטים מהאוניברסיטה העברית אשר שימשו כמנטורים לאורך הקורס. תוכנית שוב"ל נועדה להעניק חוויה אקדמית מותאמת לבוגרים עם מוגבלות קוגניטיבית. התוכנית גם מהווה הזדמנות לסטודנטים של האונ' העברית להכיר את האנשים עם המוגבלות הקוגניטיבית ואת חוזקותיהם, לצד האפשרות לסייע בידם בחיזוק תחושת השייכות והביטחון העצמי שלהם .

במסגרת תוכנית שוב"ל עוברים הסטודנטים הכשרה ייחודית, על-ידי הצוותים המקצועיים של עמותת אלווין ישראל, הכוללת בין השאר, הסבר על פישוט לשוני והיכרות עם האוכלוסייה ולאחריה הם בונים תוכנית לימודים מותאמת. לסטודנטים המיוחדים מוצמדים סטודנטים – מנטורים המלווים אותם ועוזרים להם להתחבר לחיי החברה בקמפוס ומסייעים להם בהבנת החומר הנלמד.

דור ברנע , סטודנט בשנה ב' למשפטים ומנהל עסקים שהוביל את התוכנית באונ' העברית: "היה לי חשוב לעשות פעילות חברתית והסתקרנתי מהרעיון של שילוב אנשים עם מוגבלות באוניברסיטה. גיוס המנטורים היה מאתגר לאור אירועי התקופה ולאור העובדה שסטודנטים רבים נמצאים בשירות מילואים פעיל. השתחררתי ממילואים באמצע פברואר ומיד התחלתי לחפש סטודנטים שישמשו כמנטורים. משתתפי התוכנית מספרים שהמפגש היה מיוחד מאוד, חלקם ללא ניסיון והכרות עם אנשים עם מוגבלות והם הופתעו מהיכולות ומהעניין שהסטודנטים של אלווין הביעו בשיעור".

מיכל, סטודנטית עם מוגבלות קוגניטיבית המשתתפת בתוכנית מספרת: "התרגשתי ללמוד באוניברסיטה יחד עם החברים שלי ועם סטודנטים רגילים שעזרו לנו. השיעורים וההרצאות היו מעניינים מאד ואני מאושרת שניתנה לי ההזדמנות להרגיש איך זה להיות סטודנטית".

מרגלית פילר, מנכ"לית אלווין ישראל: תוכנית שוב"ל ממשיכה לצמוח ומופעלת כבר במספר אוניברסיטאות ברחבי הארץ. עשרות אנשים עם מוגבלות קוגניטיבית, מקבלי שירות של אלווין ישראל, זכו לחוות את החוויה הסטודנטיאלית ולהרגיש כאחד האדם. אני רוצה להודות לדיקן הסטודנטים, ליחידה למעורבות חברתית, לצוות אלווין סניף ירושלים וכמובן לסטודנטים שהתגייסו לקחת חלק בתוכנית, על הפתיחות וההבנה בחשיבות תוכנית מסוג זה ליצירת חברה מחבקת ומשלבת תוך הסרת חסמים ודעות קדומות. התוכניות להמשך גדולות וארוכות טווח כשהרצון הוא להרחיב את הפרויקט ולפתוח את הדלת האקדמית ברחבי הארץ".

קרדיט: אלווין ישראל
כתבות נוספות שיעניינו אתכם
מתכננים אירוע? אל תוותרו על הסעה איכותית לאורחים שלכם
אם אתם מתכננים אירוע כלשהו בקרוב, אתם בוודאי דואגים לכל...
מה אתם חייבים לדעת על עיצוב פנים של וילה?
לעצב וילה זה מסוג אותם הדברים שעלולים להיות מאוד מורכבים...
תאונת עבודה- הרבה מעבר לפגיעה במסגרת העבודה
רבים לא מודעים לכך שתאונת עבודה היא הרבה מעבר לפגיעה...
המשמעות של מרכז גמילה בטיפול בהתמכרויות שונות
בריאותו ואישיותו של אדם נהרסים שניהם כתוצאה משימוש בחומרים ממכרים...
עריכת צוואה: צעד מומלץ שיקל על כל הנוגעים בדבר
אף אחד לא אוהב לחשוב על סוף החיים ולעסוק בדברים...
פוסט טראומה מינית
אנחנו חיים בחברה שבה, לצערנו הרב, לא מעט אנשים נפגעים...
למרות הכל – הם מגיעים! להקת הגברים מאלבו (Malevo) הגאוצ'וס של ארגנטינה תגיע לישראל
הסנסציה העולמית במופע המשלב ריקוד , מוסיקה, כלי הקשה וגבריות...
תערוכה חדשה: "בא בגלים" - אלעד אליהו ורזגר
תערוכת בכורה אוצר: ערן ליטוין מרכז הקונגרסים הבינ"ל בנייני האומה...
איך לתכנן מערכת מיזוג אוויר מושלמת?
יש הרבה דברים שיכולים להשפיע על השאלה איך ייראו חיי...
מתוך דברי נשיא המדינה יצחק הרצוג בטקס האזכרה לנשיא התשיעי שמעון פרס ז״ל
"כאשר נוצרת ברירת שלום – אסור להחמיצה" - אלו היו...