Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

הנשיא הרצוג: "השבת כל החטופים הביתה – קונצנזוס לאומי מוחלט בעם"

הנשיא הרצוג: "השבת כל החטופים הביתה – קונצנזוס לאומי מוחלט בעם"
קרדיט צילום לתמונות: מאיר אליפור

אתמול התקיים בבית הנשיא בירושלים טקס הוקרה מרגש לארגונים ואישים שפועלים לקירוב בין חלקים שונים של החברה הישראלית והעם היהודי בתפוצות. בטקס השתתפו נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו, שר החינוך יואב קיש, שרת ההתיישבות אורית סטרוק, השר חילי טרופר, חברי כנסת, נציגי משפחות שלושת הנערים הי"ד– שער, יפרח ופרנקל, זוכי הפרסים ומשפחותיהם. את האירוע הנחתה העיתונאית טל מאיר וליוו מוזיקאלית להקת שלווה. השנה עמד הטקס בסימן "אח עוטף אח", כהוקרה לארגונים ואישים שנחלצו באומץ ובמסירות לעזרת המשפחות שפונו מביתם ולמען הלוחמים בגזרות השונות.

במהלך הטקס הוענק פרס ירושלים לאחדות ישראל לארגונים: לוחמים ללא גבולות, ידידים, מכינת 'כרם-אל', תנועת 'אחריי' ותכנית 'שותפות ביחד' של הסוכנות היהודית. אלו זכו בפרס בקטגוריות: מילואימניקים, חיזוק העורף, עוטף צפון, עוטף דרום והתפוצות. השנה הוענקו במהלך הטקס גם תעודות הוקרה לזמר עומר אדם, שנבחר כנציג האמנים הישראלים שתרמו בצורת יוצאת דופן לחיזוק רוח החיילים במלחמת חרבות ברזל ולקרן מנומדין, שעם פרוץ המלחמה התגייסה לטובת שיקום הדרום וסייעה כלכלית לאלפי מילואימניקים ומשפחות שפונו מביתם.

אופיר שער אביו של גיל-עד הי"ד וממייסדי עמותת 'סאנשיין' ויום האחדות נשא דברים בשם שלושת המשפחות: ״עשור חלף מאז הלכו לבלי שוב בני גיל-עד, איל ונפתלי היקרים והאהובים, במהלכו עברנו מסע אל הלא נודע. ובתוך השבר העמוק שלנו לפני עשור, התגלתה אל מול פנינו בעוצמה גדולה רוח האחדות והערבות ההדדית. והיא חמקמקה, לעיתים פורצת בעוז ולעיתים נדמה שאבדה, אך אנו פועלים ואומרים שהרוח זו לא אבדה. אחדות היא החוסן הלאומי שלנו. מזה עשור אנו נפגשים כאן בבית הנשיא ומבקשים להציג קבל עם ועדה בגאווה את העומק והמגוון האנושי המדהים של רוח האחדות הזו. אנו נרגשים ושמחים על כניסתו של חוק יום האחדות השבוע לספר החוקים של מדינת ישראל".

שער התייחס גם למאורעות התקופה ואמר: "גם השנה, מאז שמחת תורה שהושבתה, בין שברים עמוקים של כאב, עצב, אובדן ורוע בלתי נתפס התגלתה לכולנו רוח של גבורה ואומץ בלתי נתפשים, רוח של אחדות וערבות הדדית מופלאה. לרוח הזו מצטרפת בשעותינו הקשות רוח נושבת ועתיקה, הפועמת בנו כבר אלפיים שנה – התקווה. ההיסטוריה של עם ישראל נכתבת בדמעות, אך תמיד קיימת התקווה. היא זו שנתנה לנו כוח כעם בהיסטוריה, היא זו שנתנה לנו כוח לפני כעשור והיא זו שיכולה לתת לכולנו, כוח היום. אנחנו מסרבים להתייאש, אנו אוחזים בתקווה".

נשיא המדינה, יצחק הרצוג פנה למשפחות שלושת הנערים ואמר: "אתם שלימדתם את כולנו איך מתוך אסון נורא יכולות לצמוח תקווה ואחדות, אני מבקש להצדיע לכם". עוד הוסיף הנשיא כי "אנחנו ניצבים בעיצומו של רגע ישראלי ויהודי מכונן, אל מול אויב רצחני שחשב שהחברה הישראלית מפוררת, אבל אז קמה החברה הישראלית בגבורה וקבעה 'יחד ננצח', לא כסיסמה אלא כאקסיומה היסטורית מחייבת שהוציאה מאות אלפי ישראלים מביתם, לוחמות ולוחמים, מתנדבות ומתנדבים ורבים נוספים שיצאו לתרום למלחמה".

"אני מדגיש כאן היום כי הכאב של משפחות החטופים והרצון הבוער להשיב את כולם הביתה הם קונצנזוס לאומי מוחלט. פרץ הרגשות והשמחה שראינו אתמול בכל רחבי הארץ והעולם מוכיח מעל לכל ספק – החברה הישראלית לא אדישה, לא שוכחת ומחויבת להשיב בנות ובנים לגבולם כי פדיון שבויים היא מצווה שאין גדולה ממנה, והשבתם באמצעים ביטחוניים ומדיניים כאחד הם חלק מהחוזה המחייב בין המדינה לאזרחיה. רק אתמול זכינו להמחשה יוצאת דופן של המחויבות הזו בדמות מבצע שכל כולו חירוף נפש וערבות הדדית", אמר הנשיא הרצוג.

ניר ברקת, שר הכלכלה ומיוזמי פרס יום האחדות התייחס להשבת החטופים אמש: "בפעולת החילוץ הנועזת של לוחמנו היקרים חווינו שוב את האחדות העוצמתית והכרנו בחשיבות ה'ביחד'. מהותו של פרס ירושלים לאחדות ישראל היא להעלות על נס את התורמים לאחדות בעם לא רק בעתות מלחמה אלא בכל ימות השנה. האחדות בעם ישראל אינה לוקסוס, היא תנאי הכרחי לקיומנו, זהו חוף המבטחים של מדינת ישראל. אתגרים עצומים בפתחינו, הכרעת החמאס, החזרת החטופים והחטופות הביתה, הסרת האיום בצפון והחזרת התושבים בבטחה לביתם ועוד. עם ישראל זקוק לאחדות כדי שנוכל להשיג את היעדים האלו ולהבטיח את עתידנו ואת הצלחת העם היהודי במדינת ישראל לנצח".

"התמונות של ההפגנות על המסך החזירו אותי לתקופה מזעזעת בעם שלנו. השסע הפנימי בעקבות הרפורמה או המהפכה, כל אחד יבחר את המילה שמעדיף היה נורא, אסור לנו לחזור לימים האלה. זה מה שעזר לאויבים שלנו להחליט שעכשיו זה הזמן", אמר שר החינוך *יואב קיש* וסיכם: "אנחנו עוד בעיצומו של האתגר, בשיאה של מלחמה קשה אבל אם נהיה ביחד נוכל לנצח את הכל".

הטקס החגיגי חתם למעשה את אירועי "יום האחדות" שמתקיימים זו השנה העשירית בארץ ובעולם בהובלת עמותת 'סאנשיין', במהלכם לקחו חלק למעלה ממיליון ישראלים בכ-500 אירועים ממשלתיים בישראל ובתפוצות, בית-ספריים וקהילתיים ברחבי הארץ. "פרס ירושלים לאחדות ישראל" הוא יוזמה א-פוליטית של משפחות יפרח, שער ופרנקל ושר הכלכלה חה"כ ניר ברקת. הפרס נולד מתוך תחושת האחדות שעטפה את החברה הישראלית ויהדות התפוצות בעת חטיפת שלושת הנערים בקיץ 2014 ונועד להעלות על נס ארגונים ויחידים בארץ ובתפוצות שתורמים לאחדותה של החברה הישראלית.

קרדיט צילום לתמונות: מאיר אליפור
כתבות נוספות שיעניינו אתכם
דברי נשיא המדינה בוועידה ה-13 של לשכת עורכי הדין
אנחנו נפגשים באחת משעותיה הקשות, הכואבות והגורליות של מדינת ישראל....
מעל 800 ילדים שעלו בקיץ לישראל יתחילו את שנת הלימודים ברחבי הארץ; מתוכם 58 תלמידים בירושלים
נהוראי קסיס, עולה לכיתה ו' בירושלים: "אני מתרגש וגם חושש....
מתוך שליחות עמוקה וחובה מוסרית: השר לשירותי דת , הרב מיכאל מלכיאלי, העניק תעודת הוקרה והערכה על הנגשת מערת המכפלה
ביום שישי השבוע יצוינו 95 שנים לפרעות תרפ"ט , טבח...
כפרה עלייך: סליחות באירוח ביתי עם נשים וסיפורים בירושלים
מיזם האירוח הביתי, הנשי והחברתי הראשון והגדול בישראל! סליחות באירוח ביתי: 4.9.24...
תו חברתי של עמותת אלווין ישראל הוענק למרכז הרפואי הרצוג על העסקה משמעותית של אנשים עם מוגבלות
המרכז הרפואי הרצוג שבירושלים, בית חולים שיקומי-גריאטרי-פסיכאטרי-הנשמתי, קיבל תו חברתי...
נשיא המדינה יצחק הרצוג נפגש הבוקר עם מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן
נשיא המדינה יצחק (בוז'י) הרצוג, נפגש הבוקר עם מזכיר המדינה...
נשיא המדינה ורעייתו, אירחו את דור המייסדים של המוזיקה הישראלית, בבית הנשיא
נשיא המדינה נפגש עם מוזיקאים ותיקים מהדור המייסד מהתרבות הישראלית,...
בכמיהה להשבתם של 115 החטופים: נשיא המדינה קיים תפילה לשלום החטופים בבית הכנסת שבמשכן הנשיא
נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל, אירחו אתמול, יום רביעי,...
ירושלים של זהב, של נשים וסיפורים
זה קורה ממש עכשיו: המארחות הירושלמיות, הלביאות של ירושלים, פותחות...
"התרגשנו להיות כמו כל סטודנט באוניברסיטה" - 14 סטודנטים עם מוגבלות סיימו את לימודיהם באוניברסיטה העברית במסגרת תוכנית שוב"ל - שווה בלימודים
באירוע מרגש ורב משתתפים הסתיים בשבוע שעבר מחזור ד' של...