Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

במילים פשוטות, מה כולל טיפול באלכוהול וסמים?

במילים פשוטות, מה כולל טיפול באלכוהול וסמים?
קרדיט - Canva

כאשר אתם צריכים טיפול בהתמכרויות, אתם עשויים לקבל אותו דרך מכון גמילה לסמים או אלכוהול. שירותי שיקום וגמילה מהתמכרויות מספקים טיפול, ייעוץ ותמיכה רגשית, שהם רק חלק מדרכי ההתמודדות עם ההתמכרויות. במקרה בו אתם פונים את מכון גמילה שבטיא, אתם יכולים לסמוך על הצוות המקצועי שיעזרו לכם לצאת מהמצב אליו נקלעתם. גמילה משימוש בסמים עשוי לעזור לכם לצמצם משמעותית את השימוש או להיגמל לחלוטין. באופן כללי, מטרת הטיפול היא להפחית את ההשפעות השליליות של שימוש בסמים. סוג הטיפול הנכון יכול לספק לכם את הכלים הדרושים לכם כדי לנהל חיים נטולי סמים.

איך אנשים מקבלים עזרה לבעיות התמכרות לסמים?

כאשר אנשים מכורים פונים לקבלת עזרה מקצועית דרך מכון גמילה, הטיפול הנפוץ ביותר הוא טיפול בשיחות. בעת השתתפות בייעוץ, מישהו שמכיר את בעיית הסמים והאלכוהול מקרוב, יהיה זמין לדבר איתכם. השיחה היא פרטית ודיסקרטית, במהלכה ניתן להבין את חומרת ההתמכרות, ולהתחיל לחשוב על דרכי טיפול מותאמים אישית.

בעת גמילה מאלכוהול או סמים, המטופל עלול לחוות תסמיני גמילה. כדי להקל על תסמיני הגמילה, ייתכן שהוא יזדקק לסיוע רפואי או השתתפות בתוכנית ניקוי רעלים. עזרה הן למחלת הנפש והן להתמכרות לסמים נחוצה למי שאובחן עם אבחנה כפולה.

הסיבות בגינן כדאי לפנות למרכז גמילה מקצועי

למרבה הצער, רק 10% מתוך אנשים שנאבקים כעת בהתמכרות לסמים באמת יקבלו טיפול מתאים להתמכרות שלהם, ורק אחוז קטן מהמטופלים יפנו באופן עצמאי אל מכון גמילה פרטי מקצועי. אלה שאינם מוכנים להפסיק להשתמש או לקבל את העובדה שיש להם בעיה, לרוב אינם פתוחים לפנות לעזרת מומחה. אנשים רבים נמנעים מלקבל טיפול כי הם מאמינים שזה מוקדם מדי או מאוחר מדי להתחיל טיפול. אנשים רבים מאמינים שהם צריכים להגיע ממש ל"תחתית" לפני שהם ישקלו ללכת לטיפול. יש אנשים המאמינים שתלות בתרופות מרשם אינה סיבה מספיק טובה לפנות לטיפול, בעוד שאחרים מאמינים שהם צריכים להיות מכורים פיזית לחומרים קשים כמו הרואין או קוקאין, והתמכרות למריחואנה היא לא התמכרות. המציאות היא שקבלת עזרה בגין שימוש בסמים בכל נקודה בדרך היא רעיון טוב. אף רגע, סיבה או גישה לא הופכים את היציאה לגמילה לאופציה לא טובה. גמילה מועילה לכל מי ששימוש לרעה בחומרים ממכרים הוביל לתוצאות רעות בכל תחום בחייו, כולל בריאות, כספים, מערכות יחסים ובעיות משפטיות. אין זמן טוב יותר מהיום לפנות לטיפול דרך מרכז גמילה שבטיא ולנקוט באמצעי מניעה.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
הכשת הנחש כמעט הסתיימה באסון: חייה של ציפורה ניצלו בבית החולים הדסה עין כרם
בצהרי יום שישי, ציפורה מיוחס שיחקה עם נכדה בחצר כשלפתע...
הזכויות שלכם במשפחה מחייבות הגנה משפטית
אחת הבעיות המוכרות במקרי גירושין היא הקשיים שנוצרים בין זוגות...
תכנית עבודה נכונה מבטיחה הצלחה בעסק
ניהול עסק מחייב כישורים ומיומנויות מסוג אחר מאשר עבודה יצרנית...
מה חשוב לדעת כשמקימים עסק?
עסק הוא לא רק עבודה ופרנסה, אלא גם הגשמת מטרה...
מרכיב בסיסי בתחזוקה ובביצועים של מנועי רכב
שמן לאוטו הוא מרכיב בסיסי בתחזוקה ובביצועים של מנועי רכב....
חובות שאפשר לשלם כדאי להסדיר בהקדם
גם אם צברתם חוב גדול מאוד ואתם יכולים לשלם אותו...
כל מה שצריך לדעת על בניית ממ"ד לבית
מקלטים הם תוספות חיוניות לבתים פרטיים, כי המספקים הגנה מפני...
תביעה לביטוח לאומי: עניין מורכב יותר ממה שחשבתם
כולנו משלמים לביטוח לאומי, בין אם בתור שכירים ובין אם...
זכויות עובדים חייבות הגנה גם היום
באופן מפתיע, למרות שיש כל כך הרבה מודעות לזכויות עובדים...
מתי ניתן לשנות הסכם גירושין?
כאשר זוג  מתגרש ומגיע להסכם גירושין, הסכם זה על כל...