Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

אות נשיא המדינה להתנדבות הוענק בטקס מרגש במשכן הנשיא לשני מתנדבי מגן דוד אדום

אות נשיא המדינה להתנדבות הוענק בטקס מרגש במשכן הנשיא לשני מתנדבי מגן דוד אדום
קרדיט: דוברות מד"א

בטקס הענקת אות נשיא המדינה להתנדבות שהתקיים במשכן הנשיא, אתמול (רביעי) במעמד נשיא המדינה מר יצחק הרצוג ובכירים נוספים. בין הנבחרים – מתנדבת מד"א אמל פלאח מהכפר הדרוזי כסרא סמיע שבצפון, מורה במקצועה ומתנדבת במד״א מזה 4 שנים כנהגת אמבולנס בתחנת מעלות ואף שייכת ליחידת כונני התגובה המיידית של מד"א. הזוכה השני באות נשיא המדינה להתנדבות הוא מתנדב מד"א זהר חוברה, מתנדב במד"א כבר 35 שנה. במסגרת התנדבותו הוא מדריך, חובש בכיר ואף משמש נהג האמבולנס של קיבוץ סופה שבעוטף עזה. בנו של זוהר, עדו חוברה הי"ד, נפל בבוקר ה-7.10, ומאז ממשיך להמשיך להתנדב ולעשות משמרות רבות על האמבולנס.

מנכ"ל מד"א אלי בין, בירך את המתנדבים הזוכים: ""מגן דוד אדום הנו ארגון הנשען על הון אנושי, בזכותו השירות הניתן לאזרח – מקצועי, מהיר ויעיל. זכייתם של אמל וזוהר באות נשיא המדינה להתנדבות, הנו דוגמה חיה וחותמת של כבוד לתרומתם ופועלם הרב למען הצלת החיים. אנו מברכים את אמל וזוהר וגאים על זכייתם המרגשת".

מתנדבת מד"א, אמל פלאח שזכתה באות נשיא המדינה: "זה מאד מרגש לקבל הכרה כזו בפעילות ההתנדבות שלך, אבל לי, יותר מכל דבר מדובר באחריות נוספת" היא אומרת היום. "יש מי שמקבל הכרה ואומר לעצמו – אפשר לנוח על זרי הדפנה, אני אומרת בדיוק הפוך, האמון הזה מעורר בי מחוייבות גדולה יותר להצדיק את ההערכה. אני עושה משמרות על אמבולנסים במעלות אבל גם כשאני חוזרת הביתה המשמרת שלי לא מסתיימת. משמרת ומחוייבות של מתנדב מד"א אף פעם לא באמת נגמרת. כשיש מצב חירום רפואי באזור בו אני נמצאת, אני מקבלת קריאה באפליקציה של מד"א ויוצאת מיד לסייע – לא משנה מה אני עושה באותו רגע. החיוך של המטופל כשהוא נרגע ומבין שמד"א באו לעזור לו שווה הכל." הכפר כסרא סמיע הסמוך למעלות מצוי תחת אש בחודשים האחרונים ותושביו סובלים תכופות מאזעקות ופיצוצים. אמל היא חלק ממערך התגובה המיידית של מד"א למקרה חירום רפואי "לא מפחיד אותי" היא אומרת. "הדבר היחיד שמעסיק אותי הוא המחוייבות שלי ואני מתייחסת אליה בשיא הרצינות והכבוד. אנשים סומכים עליי".

מתנדב מד"א, זהר חוברה שזכה באות נשיא המדינה: "מאד מרגש לקבל אות כזה. חשוב לי לומר שאני מקבל אותו בשם מתנדבי מד"א הרבים רבים שסיכנו את חייהם ונתנו מענה ב7.10 – ביניהם חבריי הטובים שנרצחו – ליאור רודאיף הי"ד מניר יצחק ואביה חצרוני, אבויה, הי"ד מבארי. להבדיל, חברי רפי סמט, מתנדב מד"א ונהג האמבולנס של כיסופים נורה בזמן שיצא לטפל בפצועים ושרד. כולנו נהגי אמבולנסים של מד"א בקיבוצים ויש בינינו קשר מיוחד. אני מקבל את האות אף בשם מי שהיו חניכיי בקורסי נהגי אמבולנס מתנדבים של מד"א – רונן אנגל הי"ד מניר עוז שנחטף לעזה וטל שוהם מבארי שאף הוא נחטף וכן בשם מתנדב מד"א קרוב משפחתי שנרצח בעת שיצא להציל חיים, דולב יהוד הי"ד, חניך נוסף שלי בקורס נהגי אמבולנס של מד"א, ליאור בן יעקב הי"ד, נפל אף הוא. יש לי רשימה ארוכה ארוכה וכואבת ואני מקבל את האות בשם כולם, לכבודם ובשמם. מה שמשותף לכולם היא רוח ההתנדבות והאכפתיות כלפי האחר, גם במחיר סיכון אישי. אותה רוח היא שפיעמה בחברי כתת הכוננות של הקיבוץ ובהם גם בני – עדו חוברה הי"ד שנפל על הגנת הבית."

קרדיט: דוברות מד"א
קרדיט: דוברות מד"א
קרדיט: דוברות מד"א
כתבות נוספות שיעניינו אתכם
המובילים בתחום אספקת ציוד לתינוקות
במבינו קינג - joiebaby, המובילה בתחום אספקת ציוד לתינוקות, ממשיכה...
ניילון מגן על משטחים- מה היתרונות של המוצר הזה?
חשוב לוודא שהמוצרים ארוזים בצורה מאובטחת, אינם זזים, וניתן להוריד...
מאות מתושבי הצפון מתחננים שלא להתפנות ביום ראשון ממלון יהודה בירושלים ארגון "פירם" שמימן עד כה את שהותם מכספי תרומות בשווי 8 מיליון דולר קורא לממשלה לסייע
55 משפחות (למעלה מ 200 איש) מרביתם מהישוב עבדון, מנות,...
מלון וולדורף אסטוריה בתכנית קיץ מיוחדת לקטנטנים
קיץ מיוחד לילדים במלון וולדורף אסטוריה בירושלים 14 ליולי עד ה31...
איך לבצע ביטול עיקול משכורת ביעילות ובמהירות?
רוב בני האדם נדרשים להקדיש זמן רב לעבודה וכמובן גם...
חגיגת סוף עונה של אנסמבל מצו פוליפוניה בין אהבה חושנית לאהבה רוחנית
אנסמבל מצו מזמין לחגיגת סוף עונה ראוותנית ומרובת משתתפים. האנסמבל...
"בואי תימן": תערוכת יחיד לאמנית אביגיל אוחנה
פתיחה חגיגית :יום שישי, 5.7.2024 בשעה :11:30 בתיאטרון ירושלים רח' מרכוס 20,...
אנחנו יכולים לעזור לילדים שלנו לישון יותר טוב
אם יש דבר אחד אותו אתם לומדים ברגע בו אתם...
109 שופטים ורשמים בכירים הצהירו אמונים בפני נשיא המדינה, בטקס הגדול ביותר שהיה
נשיא המדינה יצחק הרצוג נשא דברים היום, יום ראשון, י״ז...
פסטיבל הקולנוע ירושלים גאה להכריז על הסרטים הישראלים שיוקרנו בפסטיבל ה-41
פסטיבל הקולנוע ה-41 ירושלים (18-27 ביולי) שמח להציג תכנית ענפה...