Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

תיקי צוואות וירושות

תיקי צוואות וירושות
קרדיט Canva

חוק הירושה הסדיר את התחום של צוואות וירושות והוא במוקד עיסוקו של כל עורך דין לענייני צוואה כיום. בהתאם לדיני הירושה כאשר הנפטר לא כתב צוואה תקפה העיזבון יועבר ליורשיו של המנוח בהתאם לסדר הטבעי אשר נקבע בחוק. החלופה לחלוקת הירושה הנעשית בהתאם לדין היא חלוקה בהתאם לצוואת הנפטר. בצוואה המצווה למעשה מורה מי יירש את נכסיו לאחר פטירתו ובהתאם לדין לכל אדם יש את הזכות לכתוב צוואה בהתאם לרצונו ואין חובה להיעזר בשירותי עורך דין בתהליך אך מומלץ לעשות זאת על מנת להקשות על היכולת לערער. סוג הצוואה הנפוץ ביותר כיום הוא צוואה בפני עדים הנחתם מול עורך דין. העורך דין נדרש להבטיח את  תקינותה מבחינה משפטית.

מי יכול לרשת בצוואה

בעת כתיבת צוואה המוריש רשאי לחלק את העיזבון כרצונו והוא אינו מחויב בדין להותיר דבר לשאריו. בצוואה ניתן להוריש את העיזבון או חלקים ממנו הן לאנשים והן לארגונים ומטרות. ניתן להכליל תנאים וסייגים על מנת לקבל חלקים מהירושה וחשוב להתייעץ עם עו"ד ירושות על מנת שאלו יעברו בעתיד את מבחן בית המשפט. בהתאם לדיני הירושה מי שהורשע בהליך פלילי במעורבות במותו של הנפטר לא יהיה זכאי לרשת אותו גם אם הוזכר במפורש בצוואה. גם כאשר מי מהיורשים הורשע במעורבות בזיוף או בניסיון להעלמה של צוואה הוא יאבד את זכותו בירושה. לשם מימוש של הצוואה, המוזכרים בצוואה צריכים לפנות לרשם הירושות בבקשה להוצאת צו לקיום הצוואה. לאחר הגשת הבקשה רשם הירושות מפרסם את הבקשה ברשומות או בעיתונות היומית על מנת לאפשר הגשת התנגדות לצו. אם לא מוגשות ערעורים בעילות שצוינו בחוק, הרשם ייתן צו לקיום הצוואה.

סכסוכי ירושה

מחלוקות בין יורשים יכולים להתקיים הן כאשר ישנה צוואה והן כאשר כזו אינה קיימת. כאשר אין צוואה הסכסוכים עשויים לנובע מכך שבבקה למתן צו ירושה לא הוזכרו כל ילדיו של המוריש. עורך דין משפחה בירושלים עשוי לייצג ילד מחוץ למשפחה שזכאי לרשת את הנפטר במקרים בהם זהותו הייתה ידועה לילדים הנוספים וגם במקרה שלא. סכסוכים נוספים נובעים סביב צוואה קיימת כאשר מי מהיורשים מערער על הוראות הצוואה עקב השפעה בלתי הוגנת של מי מהמוטבים שזוכה על חשבון האחרים. יורשים עשויים גם לטעון לאי כשרות משפטית בעת עריכת הצוואה במיוחד כאשר התבצעו שינויים משמעותיים מצוואה קודמת באופן שנישל חלק מהיורשים במפתיע.

 

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
הטיפים שיעזרו לכם לבחור רופא שיניים מתאים
הבריאות שלנו היא לא משהו שאנחנו יכולים לשחק איתו, וודאי...
איך להפוך את ערב החברה לא רק למהנה אלא גם למגבש?
אם אתם רוצים לתכנן עבור העובדים שלכם ערב חברה, שלא...
שחזור דיסקים קשיחים לחברות ניהול נכסים
עבור חברות ניהול נכסים, המידע שיש ברשותן קריטי להצלחתן; פרטי...
אחזקת מגוון מבנים בצורה מקצועית
ניהול ואחזקת מבנים הם מרכיבים קריטיים בהבטחת איכות החיים והערך...
להחזיר את הזמן לאחור- ככה תעשו את זה
לפני הכל, לא התכוונו ללמד אתכם לבנות מכונת זמן כי...
תכנון העתיד המשפחתי והבטחת זכויות היורשים
בעת תכנון העתיד המשפחתי והבטחת זכויות היורשים, יש חשיבות רבה...
גדר מעוצבת - הדרך המושלמת לשדרג את הבית
גדר אלומיניום מעוצבת היא הבחירה האולטימטיבית לכל מי שרוצה להוסיף...
טיפים להתמודדות חכמה עם תביעת לשון הרע שהוגשה נגדכם
חוק איסור לשון הרע, התשכ"ה-1965, נועד להגן על כבודו ושמו...
שחזור מידע בירושלים
כך תפעלו כשהקבצים החשובים לכם נעלמו [פתרון] איבוד מידע חשוב הוא...
הבחירה המושלמת לגבר המודרני
רשת סוואג 69, שהוקמה בשנת 2017 על ידי מעצב האופנה...