Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

תהליך התמכרות להימורים

תהליך התמכרות להימורים
credit canva

התמכרות להימורים היא דבר שיכול לקרות בפתאומיות ולכל אחד, גם לעובד היי-טק מלא בחשיבות עצמית שבטוח שהתמכרות זה לחלשים וגם לנער שעכשיו מתחיל תיכון וחולם להיות טייס.

כתוצאה מכך, תהליך של גמילה מהימורים הוא שונה אצל כל אדם, וצריך להיות מותאם במיוחד עבורו. במרכז גמילה מהימורים רטורנו מסבירים כיצד מתחילה התמכרות להימורים ואיך מטפלים בה: 

איך מתמכרים להימורים?

מומחי צוות מרכז גמילה מהימורים 'רטורנו' יודעים לספר שאין שום בעיה בשליחת טופס לוטו אחד או בהימור עם חברים על תוצאות של ממשחק. הבעיה נוצרת כשההתמכרות מתחילה לנהל לך את החיים כפי שהיא רוצה. זה מתחיל בקטנה, כשההתמכרות משתלטת לך על המחשבות ומכריחה אותך לכסוס ציפורניים בהמתנה לתוצאות המשחק על חשבון העבודה שלך.

ההתמכרות להימורים מחמירה בדרך כלל על חשבון הכסף שלך. היא מתחילה להעלים לך את החלקים במשכורת שאתה רוצה לחסוך עבור הילדים, ממשיכה לנשוך בנתח המיועד לפינוקים הקבועים ובסוף נוגסת בכל פה בתקציב המיועד למשכנתא ולשכירות.

בשלב הזה בדרך כלל מתחילות תופעות הלוואי. השקרים, ההסתרות, ההתגנבויות. הפעם הראשונה שבה ההימור מצליח היא מרגשת. הריגוש הזה מוסיף קצת פלפל לחיים, ומכריח את המכור להמר. עוד קצת. עוד פעם אחת וזהו. מכאן המצב רק יכול להתדרדר – ההתמכרות להימורים הולכת ומחמירה, המשפחה הופכת למנוכרים כשאתה מנסה "לשנורר" מהם כסף, והשלב הבא הוא, חלילה, הלוואות בריבית רצחנית מהשוק האפור והשחור שאין לך שום דרך להחזיר.

למה אף אחד לא מדבר על התמכרות להימורים?

התמכרות להימורים והצורך הקריטי של טיפול בהימורים לא נתפסת כדבר רציני בפני הציבור הרחב. התמכרות לסמים או התמכרות לאלכוהול מפחידות הרבה יותר, כשהתמכרות להימורים לא מתקשרת עם מה שיכול לקרות בסוף, כמו בכל התמכרות: הרס המסלול הנורמלי בחיים, הרס התא המשפחתי, בור כלכלי עצום, ולבסוף גם אובדנות.

דו"ח שכתב מרכז המחקר והמידע של הכנסת עבור הוועדה המיוחדת לענייני התמכרויות, סמים ואתגרי הצעירים בישראל קובע כי כרבע מיליון ישראלים מעל גיל 18 סובלים מהתמכרות להימורים, וכי חלקם הניכר מכור להימורים חוקיים. הדו"ח מוסיף כי כחצי מהסובלים מהתמכרות להימורים חשבו מחשבות אובדניות או ביצעו ניסיונות התאבדות, וכי פחות מ-7% מהמכורים פונים לקבל טיפול גמילה מהימורים.

מה התהליך של גמילה מהימורים?

כדי לאפשר תהליך גמילה מהימורים מקצועי במסגרת הקהילה – הוקמה תכנית 'תפנית' של מרכז גמילה מהימורים רטורנו.

התוכנית, שהורכבה ממומחים לטיפול בהתמכרות להימורים, מסבירה כי הצעד הראשון שחיוני לגמילה מהימורים הוא ההכרה כי האדם אכן מכור. הכרה זו היא קשה, למכור עצמו ולסביבה, אבל בלעדיה היא אפשר להמשיך הלאה.

למה דווקא מרכז גמילה מהימורים רטורנו?

ב'רטורנו' מסבירים גם כי השלב הבא בגמילה מהימורים הוא למצוא את המניעים להתמכרות להימורים. כל התמכרות נובעת ממניע כלשהו, בדרך כלל מניע מודחק, ובלי למצוא אותו ההתמכרות להימורים פשוט תשוב על עצמה בכל פעם מחדש.

כדי לרכוש את המיומנות הנדרשת להתמודד עם ההתמכרות להימורים, בתוכנית 'תפנית' של מרכז גמילה מהימורים רטורנו בונים עבור כל מטופל תוכנית אישית מסודרת המתאימה בדיוק עבורו, כדי שיוכל להתמודד לאורך כל תהליך הגמילה מהימורים, ואף אחריו.

צרו קשר אם אתם חשים מוצפים מההתמכרות להימורים, או שאחד מהאנשים שאתם אוהבים סובל ממנה.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
הטיפים שיעזרו לכם לבחור רופא שיניים מתאים
הבריאות שלנו היא לא משהו שאנחנו יכולים לשחק איתו, וודאי...
איך להפוך את ערב החברה לא רק למהנה אלא גם למגבש?
אם אתם רוצים לתכנן עבור העובדים שלכם ערב חברה, שלא...
שחזור דיסקים קשיחים לחברות ניהול נכסים
עבור חברות ניהול נכסים, המידע שיש ברשותן קריטי להצלחתן; פרטי...
אחזקת מגוון מבנים בצורה מקצועית
ניהול ואחזקת מבנים הם מרכיבים קריטיים בהבטחת איכות החיים והערך...
להחזיר את הזמן לאחור- ככה תעשו את זה
לפני הכל, לא התכוונו ללמד אתכם לבנות מכונת זמן כי...
תכנון העתיד המשפחתי והבטחת זכויות היורשים
בעת תכנון העתיד המשפחתי והבטחת זכויות היורשים, יש חשיבות רבה...
גדר מעוצבת - הדרך המושלמת לשדרג את הבית
גדר אלומיניום מעוצבת היא הבחירה האולטימטיבית לכל מי שרוצה להוסיף...
טיפים להתמודדות חכמה עם תביעת לשון הרע שהוגשה נגדכם
חוק איסור לשון הרע, התשכ"ה-1965, נועד להגן על כבודו ושמו...
שחזור מידע בירושלים
כך תפעלו כשהקבצים החשובים לכם נעלמו [פתרון] איבוד מידע חשוב הוא...
הבחירה המושלמת לגבר המודרני
רשת סוואג 69, שהוקמה בשנת 2017 על ידי מעצב האופנה...