ראש העיר ירושלים ניר ברקת שלח מכתב חריף לשר התחבורה והבטיחות בדרכים ישראל כץ בבקשה להתערבות מידית של משרד התחבורה לשינוי התנהלות זכיין הרכבת הקלה "סיטיפס" בירושלים.
ברקת כותב במכתבו כי "חוסר הפעלת שיקול הדעת במתן קנסות לאנשים תמימים וההתנהלות האגרסיבית של סיטי פס הגורמת לא פעם להשפלת הנוסעים מביאים לפגיעה בשמה הטוב של העיר ירושלים ובאינטרס המשותף לרכבת יעילה, אמינה ונוחה והעירייה לא תהיה מוכנה לעבור על כך לסדר היום. ההתנהלות הגסה והבוטה מזכירה לי דורות של עסקים שנעלמו מהעולם כי חשבו שהציבור משרת אותם, במקום שהם ישרתו את הציבור".
"אבקש כי משרד התחבורה כגוף הממשלתי הממונה על זכיינית הרכבת, יפעל לשינוי מידי של המצב בכלים העומדים לרשותכם בכדי להגן על ציבור הנוסעים ולשפר את איכות התחבורה בעיר", מוסיף ברקת.
ראש העיר פנה לשר התחבורה לאחר שבשבועות האחרונים קיבל מאות תלונות מתושבי העיר, ממבקרים ומתיירים המוחים על יחס פקחי חברת "סיטי פס" ברכבת הקלה ועל קנסות כבדים שקיבלו על לא עוול בכפם.
מהתלונות עולה כי פקחי "סיטי פס" מונחים שלא להפעיל שיקול דעת במתן הקנסות וכך למשל ניתנים קנסות למשפחות שלמות אשר קנו בכספם כרטיסים והתקשו בתיקופם, לנוסעים בעלי כרטיס "חופשי חודשי", ללוחמים בעלי תעודת לוחם, לבעלי כרטיס "רב קו" טעון בנסיעות אשר אינו מסונכרן כראוי עם מערכת הרכבת ועוד.
כמו כן התקבלו תלונות על יחס משפיל שאינו ראוי מצד הפקחים כלפי ציבור הנוסעים, על מכונות הכרטיסים שמתקלקלות תדיר ועל עיכובים ניכרים בזמני ההגעה של הרכבת.
לאור התלונות הרבות זימן ברקת לפני כשבועיים את ראשי חברת סיטי פס לישיבה דחופה בעניין היקפי הפגיעות הבלתי מוצדקות בתושבים ובמבקרים בירושלים. בישיבה הציג ראש העיר את ממדי הבעיה והשלכותיה ודרש שינוי גישה מידי כלפי הציבור הרחב, בדרך שתקטין למינימום את הענישה והקנסות לנוסעים שלא לצורך ותיצור שינוי מידי בהתייחסות הבוטה.
ברקת הציע כי יופעל נוהל "אזהרה ראשונה" ע"י מתן קנס ראשון לכל אזרח שטועה בסך 0 ₪ שילווה בהסברה, וזאת במטרה לגלות התחשבות לצורך הטמעת המערכות החדשות שהציבור טרם התרגל אליהן, ולמען הסר ספק ב"עבירה" ראשונה של תושב. לאולם טרם התקבלה את הסכמת סיטי פס לשינויים המוצעים והתלונות ממשיכות לזרום.