פתיחת עסק חדש היא ללא ספק צעד מכונן בחייו של העצמאי הטרי. אז קודם כול, מגיע לכם מזל טוב! מדובר בצעד משמעותי, שישנה לכם את החיים מהקצה אל הקצה. אין ספק שלהיות עצמאי בעל עסק פותח לכם דרכים חדשות להסתכל על החיים, פתאום אתם מגלים שאין לכם בוס וכבר אין צורך לתת דין וחשבון לאף אחד. יום העבודה מתחיל מתי שנוח לכם, ומספר ימי החופש שתחליטו לקחת הוא עניינכם הפרטי. אך עם זאת, יש לקחת בחשבון שלכל החירות הזאת יש מחיר. כבר אין לכם משכורת קבועה בסוף כל חודש, ואין לכם ימי חופשה בתשלום או ימי מחלה. אתם זקוקים לרואה חשבון לצורך התנהלות מול מס הכנסה, ואתם מגלים שהחיים כבר לא כאלה פשוטים.
מה הם הצעדים לצורך פתיחת עסק?
אז אם אחרי הרבה התלבטויות החלטתם על פתיחת עסק משלכם, יש מספר דברים שיהיה עליכם לעשות לצורך כך. הדבר הראשון הוא פתיחת תיק במע"מ, במעמד זה יהיה עליכם להחליט אם תוגדרו כעוסק פטור או עוסק מורשה. ההבדל בין השניים הוא ההכנסה המשוערת של העסק, עוסק מורשה זכאי להתקזז על מע"מ, בעוד עוסק פטור אינו גובה מע"מ ולכן אינו יכול להתקזז עליו. השלב השני יהיה פתיחת תיק במס הכנסה, בשלב זה תקבלו שני מסמכים חשובים – אישור על ניהול תיקים ופטור מניכוי מס במקור. מומלץ לסרוק מסמכים אילו ולשלוח אותם במייל לכל הספקים שידרשו אותם לצורך עבודה שוטפת עם העסק. השלב השלישי הוא פתיחת תיק בביטוח לאומי, אם הוחלט שאתם צריכים לשלם לביטוח לאומי, אתם תקבלו פנקס תשלומים בדואר.
פתיחת עסק – טיפים ועצות למתחילים
שימו לב בעיקר לכל הקשור בהתנהלות שלכם מול רשויות המס, מומלץ בחום להיעזר בשירותיו של רואה חשבון לצורך דוחות שנתיים ושאלות שונות שצצות במהלך העבודה. אל תשכחו לעולם לתת ללקוח קבלה באופן מידי, לאחר ביצוע התשלום. מס הכנסה לא רואה בעין יפה כל עיכוב במתן קבלות, קח שכדאי לקחת את העניין לתשומת ליבכם. פנקס קבלות ניתן להדפיס בכל בית דפוס, או לחילופין להשתמש בתוכנה דיגיטלית לצורך הנפקת הקבלות ושליחתן במייל. אין בעיה לערבב בין הקבלות הדיגיטליות והידניות, ולספק ללקוח קבלה ידנית במידה והתשלום נעשה במקום. אל תשכחו לאסוף קבלות על כל ההוצאות שלכם הקשורות בעסק, בסוף החודש מומלץ לשבת ולערוך רשימה מסודרת של כל ההוצאות כולל תאריך, שם העסק וכדומה.