Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

ערב השנה האזרחית החדשה, שלחו נשיא המדינה ורעייתו ברכת "נובי גוד" לאזרחי ישראל דוברי הרוסית

ערב השנה האזרחית החדשה, שלחו נשיא המדינה ורעייתו ברכת "נובי גוד" לאזרחי ישראל דוברי הרוסית
קרדיט לתמונה: אלעד ברמי

נשיא המדינה יצחק הרצוג: "החברה שלנו אינה אחידה. היא מורכבת מסוגים שונים של תרבויות, אמונות, דתות ואורחות חיים. ולכל אחד יש שוני תרבותי משלו, מנהגים משלו, ומקורות שהביאו אותו עד הנה. זה היופי של הישראליות. אנחנו צריכים לזכור דבר חשוב ביותר: גם כשהגיוון הישראלי מביא למחלוקות, זה יכול להיות דבר חיובי. כי ממחלוקות צומחים, ובונים עוד קומות ובלבד שהן מתנהלות בכבוד, מתוך רצון להכיר, להקשיב, לדבר"

רעיית הנשיא מיכל הרצוג פתחה את הברכה ואמרה: "חברות וחברים יקרים, קהילה אהובה, ערב טוב וחג שמח לכולכם, סְ-נוֹבֵם גוֹדֵם! כמה שמחים ומוארים הם הימים האלו בכל שנה; וגם השנה – זו הייתה שנה קשה ורצופה בדאגות, אבל אנחנו מתכנסים יחד לחגוג את החג – מתוך שותפות, שותפות גם באתגרים ובקשיים, וגם בשמחות. הימים האלה הם הזדמנות נפלאה להיפגש – בני משפחה וחברים, ולחגוג יחד עם שולחן מלא בכל-טוב, את הנובי-גוד, חג שמחבר בין הווה לעבר, ומשקף בצורה יפה כל-כך את המורשת והתרבות שאתם גאים בהן, ובצדק."

נשיא המדינה הוסיף: ״נובי גוד ידוע כחג עם הרבה הפתעות. אין ילד או ילדה שמציינים את החג שלא מחכים לחג ולמתנות הנשלפות. אבל את המתנה החשובה באמת מקבלים כולם יחד, ולמעשה כולנו יחד: מתנה אשר יש בה חיבור למסורת ולשורשים – המשפחתיים והלאומיים. משנה לשנה אנו עדים לתהליך חשוב: ההוויה התרבותית שלכם, יוצאי ברית המועצות וחבר העמים לשעבר, שוקקת, תוססת וחיה יותר מתמיד; ומוטמעת באופן מבורך ומעשיר – לתוך התרבות הישראלית. לא במקרה הופך הנובי-גוד, לחג שיותר ויותר מציינים אותו. כל זה מעיד על עובדה ברורה אחת: איזה חלק מרכזי יש לכם במכלול הצבעוני, בפסיפס המרהיב הזה שנקרא החברה הישראלית."

״ומכיוון שהחברה שלנו אינה אחידה. היא מורכבת מסוגים שונים של תרבויות, אמונות, דתות ואורחות חיים. ולכל אחד יש שוני תרבותי משלו, מנהגים משלו, ומקורות שהביאו אותו עד הנה. זה היופי של הישראליות. אנחנו צריכים לזכור דבר חשוב ביותר: גם כשהגיוון הישראלי מביא למחלוקות, זה יכול להיות דבר חיובי. כי ממחלוקות צומחים, ובונים עוד קומות ובלבד שהן מתנהלות בכבוד, מתוך רצון להכיר, להקשיב, לדבר."

"החג הנפלא הזה הוא גם הזדמנות להוקיר את התרומה העצומה של העולות והעולים ממדינות חבר העמים, מהוותיקים יותר בארץ והוותיקים פחות. אין כמעט תחום שאתם לא מורגשים בו והמעורבות וההשפעה של עולי חבר העמים היא עצומה ואנחנו מודים על כך כל יום."

רעיית הנשיא חתמה את הברכה ואמרה: מבירת ישראל הכל-כך מיוחדת, ירושלים, בחג הכול-כך מיוחד, הנובי-גוד, חג שכולו משפחתיות ואהבה, אנחנו שולחים לכם ברכות לשנה טובה, שנה של בריאות, עשייה ואושר, שנה שבה נהיה יותר יחד וגם נצליח יותר – ביחד! חג שמח! סְ-נוֹבֵם גוֹדֵם."

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
כך בוחרים היום צלם לאירועים
יש לכם בקרוב אירוע מרגש ואתם רוצים לזכור אותו בצורה...
הטיפים שיעזרו לכם לבחור רופא שיניים מתאים
הבריאות שלנו היא לא משהו שאנחנו יכולים לשחק איתו, וודאי...
מלון יהודה, המקום האולטימטיבי לבלות בו הקיץ עם כל המשפחה
פעילויות קיץ לילדים  בריכת שחיה חצי אולימפית בריכת ילדים משחקיה...
"השתדלנו להפגיש את הקוראים עם בני אדם"
הסופרים יאיר אגמון ואוריה מבורך נפגשו השבוע עם נשיא המדינה...
איך להפוך את ערב החברה לא רק למהנה אלא גם למגבש?
אם אתם רוצים לתכנן עבור העובדים שלכם ערב חברה, שלא...
אחזקת מגוון מבנים בצורה מקצועית
ניהול ואחזקת מבנים הם מרכיבים קריטיים בהבטחת איכות החיים והערך...
להחזיר את הזמן לאחור- ככה תעשו את זה
לפני הכל, לא התכוונו ללמד אתכם לבנות מכונת זמן כי...
תכנון העתיד המשפחתי והבטחת זכויות היורשים
בעת תכנון העתיד המשפחתי והבטחת זכויות היורשים, יש חשיבות רבה...
כנס האנימה והמנגה הגדול של הקיץ אליו צפויים להגיע אלפי חברי הקהילה מכל רחבי הארץ 8 באוגוסט בבנייני האומה
כנס האנימה והמנגה הגדול של הקיץ אליו צפויים להגיע אלפי...
סדנת ההדפס הירושלמית חוגגת 50 שנה להווסדה!
סדנת ההדפס ירושלים: פתיחה: יום שישי, ה- 19.7.2024 בשעה :...