Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

ערב השנה האזרחית החדשה, שלחו נשיא המדינה ורעייתו ברכת "נובי גוד" לאזרחי ישראל דוברי הרוסית

ערב השנה האזרחית החדשה, שלחו נשיא המדינה ורעייתו ברכת "נובי גוד" לאזרחי ישראל דוברי הרוסית
קרדיט לתמונה: אלעד ברמי

נשיא המדינה יצחק הרצוג: "החברה שלנו אינה אחידה. היא מורכבת מסוגים שונים של תרבויות, אמונות, דתות ואורחות חיים. ולכל אחד יש שוני תרבותי משלו, מנהגים משלו, ומקורות שהביאו אותו עד הנה. זה היופי של הישראליות. אנחנו צריכים לזכור דבר חשוב ביותר: גם כשהגיוון הישראלי מביא למחלוקות, זה יכול להיות דבר חיובי. כי ממחלוקות צומחים, ובונים עוד קומות ובלבד שהן מתנהלות בכבוד, מתוך רצון להכיר, להקשיב, לדבר"

רעיית הנשיא מיכל הרצוג פתחה את הברכה ואמרה: "חברות וחברים יקרים, קהילה אהובה, ערב טוב וחג שמח לכולכם, סְ-נוֹבֵם גוֹדֵם! כמה שמחים ומוארים הם הימים האלו בכל שנה; וגם השנה – זו הייתה שנה קשה ורצופה בדאגות, אבל אנחנו מתכנסים יחד לחגוג את החג – מתוך שותפות, שותפות גם באתגרים ובקשיים, וגם בשמחות. הימים האלה הם הזדמנות נפלאה להיפגש – בני משפחה וחברים, ולחגוג יחד עם שולחן מלא בכל-טוב, את הנובי-גוד, חג שמחבר בין הווה לעבר, ומשקף בצורה יפה כל-כך את המורשת והתרבות שאתם גאים בהן, ובצדק."

נשיא המדינה הוסיף: ״נובי גוד ידוע כחג עם הרבה הפתעות. אין ילד או ילדה שמציינים את החג שלא מחכים לחג ולמתנות הנשלפות. אבל את המתנה החשובה באמת מקבלים כולם יחד, ולמעשה כולנו יחד: מתנה אשר יש בה חיבור למסורת ולשורשים – המשפחתיים והלאומיים. משנה לשנה אנו עדים לתהליך חשוב: ההוויה התרבותית שלכם, יוצאי ברית המועצות וחבר העמים לשעבר, שוקקת, תוססת וחיה יותר מתמיד; ומוטמעת באופן מבורך ומעשיר – לתוך התרבות הישראלית. לא במקרה הופך הנובי-גוד, לחג שיותר ויותר מציינים אותו. כל זה מעיד על עובדה ברורה אחת: איזה חלק מרכזי יש לכם במכלול הצבעוני, בפסיפס המרהיב הזה שנקרא החברה הישראלית."

״ומכיוון שהחברה שלנו אינה אחידה. היא מורכבת מסוגים שונים של תרבויות, אמונות, דתות ואורחות חיים. ולכל אחד יש שוני תרבותי משלו, מנהגים משלו, ומקורות שהביאו אותו עד הנה. זה היופי של הישראליות. אנחנו צריכים לזכור דבר חשוב ביותר: גם כשהגיוון הישראלי מביא למחלוקות, זה יכול להיות דבר חיובי. כי ממחלוקות צומחים, ובונים עוד קומות ובלבד שהן מתנהלות בכבוד, מתוך רצון להכיר, להקשיב, לדבר."

"החג הנפלא הזה הוא גם הזדמנות להוקיר את התרומה העצומה של העולות והעולים ממדינות חבר העמים, מהוותיקים יותר בארץ והוותיקים פחות. אין כמעט תחום שאתם לא מורגשים בו והמעורבות וההשפעה של עולי חבר העמים היא עצומה ואנחנו מודים על כך כל יום."

רעיית הנשיא חתמה את הברכה ואמרה: מבירת ישראל הכל-כך מיוחדת, ירושלים, בחג הכול-כך מיוחד, הנובי-גוד, חג שכולו משפחתיות ואהבה, אנחנו שולחים לכם ברכות לשנה טובה, שנה של בריאות, עשייה ואושר, שנה שבה נהיה יותר יחד וגם נצליח יותר – ביחד! חג שמח! סְ-נוֹבֵם גוֹדֵם."

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
כשצריך לתבוע את החזקים, יש מי שעוזר לכם
האזרח שנאלץ לתבוע גופים חזקים כמו המוסד לביטוח לאומי או...
למה חשוב לשים לב לפני רכישת דירה?
רכישת דירה היא אחת העסקאות הסבוכות שאדם יעשה בחייו לפחות...
בדיקת בניין ובית: איך לפעול ולא לפול?
רכישת דירה יד שנייה מהווה אחד הצעדים המעוררים דאגה, במיוחד...
דברי נשיא המדינה בוועידה ה-13 של לשכת עורכי הדין
אנחנו נפגשים באחת משעותיה הקשות, הכואבות והגורליות של מדינת ישראל....
מעל 800 ילדים שעלו בקיץ לישראל יתחילו את שנת הלימודים ברחבי הארץ; מתוכם 58 תלמידים בירושלים
נהוראי קסיס, עולה לכיתה ו' בירושלים: "אני מתרגש וגם חושש....
רוצים להיכנס לכושר? כדאי שתעשו את זה בדרך הנכונה
כולנו יודעים שהבריאות היא אחד מהדברים הכי חשובים שיש לנו...
אילו בדיקות חשוב לבצע לפני רכישת בית?
רכישת בית היא אחת העסקאות המורכבות שיעשה אדם בחייו. לכן,...
3 יכולות קריטיות שצריך לוודא שיש למנהל הצי שלכם
קצין רכב בתעבורה עבור צי הרכב של החברה שלכם צריך...
מה זה משכנתא לעסקים ואיך מקבלים אותה?
הלוואות משכנתא מיועדות בעיקר לרכישת דירות ובתים למגורים, אך קיימים...
המושבה הגרמנית חיפה סיור
חיפה היא עיר מיוחדת במינה ויש כל כך הרבה מה...