עיריית ירושלים ממציאה את הכיתה מחדש

עיריית ירושלים ממציאה את הכיתה מחדש
צילום באדיבות דוברות עיריית ירושלים

תשכחו כל מה שידעתם על איך נראית כיתה בבית הספר. לא עוד מורה עומד מול כיתה במשך 45 דקות ומעביר ידע. במינהל החינוך של עיריית ירושלים החליטו להמציא את הכיתה מחדש.

הם דרשו ממנהלי בתי הספר היסודיים דבר אחד: אמרו בקול רם את החלומות שלכם. התוצאה – תכנית לחדשנות פדגוגית בשם "מחדש" בעלות של 5 מיליון ש"ח, המשנה לחלוטין את פני החוויה הלימודית.

בין הפרויקטים המתוכננים בבתי הספר: חדר כושר, כיתת יער, חממות, תיאטרון, חדרי למידה של שטיחים ופופים, תחנה מטאורולוגית, כיתות עגולות ושקופות, כיתות טאבלטים, ספסלי קריאה בצורת מגלשה ועוד 

צילום באדיבות דוברות עיריית ירושלים

כבר מה-1 בספטמבר בשנת הלימודים הקרובה אלפי תלמידים בחינוך הירושלמי עתידים ללמוד בבתי הספר של העתיד.  למעלה ממאה אנשי חינוך מבתי ספר יסודיים במערב העיר ירושלים השתתפו בפסטיבל ״מחדש" שהתקיים במרכז ציפורי ביער ירושלים, פסטיבל השקה לאחד הפרויקטים החינוכיים הגדולים והמושקעים בכל הזמנים.

תחת הסיסמה "חולמים את הכיתה מחדש" מבקש מנהל החינוך בעיריית ירושלים לחולל מהפכה של ממש באופן הלמידה בכיתה. בין הפרויקטים שתוכננו כולם בידי מנהלי ומוריי בתי הספר: חדרי משחקים, חדר כושר, כיתת יער, חממות, תיאטרון, חדרי למידה של שטיחים ופופים, פינות האזנה, תחנה מטאורולוגית, כיתות עגולות ושקופות, כלי נגינה ענקיים, כיתת קק"ל מעץ, כסאות על גלגלים, שולחנות בצורת משושה, כיתות טאבלטים, ספסלי קריאה בצורת מגלשה ועוד. מגוון החידושים היצירתיים נבעו מתוך צרכים שהציגו הצוותים החינוכים, לדוגמא, שינוי תכני הלימוד כך שיהיו מותאמים לעניין והכשרונות של הצוות החינוכי ושל התלמידים. דוגמא נוספת היא צורך בהתייחסות פרסונלית לכל תלמיד ותלמידה ללא תלות בשכבת הגיל, צורך שהביא לחיבור רב גילאי בכיתת אם אחת גדולה, המאפשרת לחלק את התלמידים לפי רמות יכולת וללא תלות בגיל.

מהו הערך או מהי המשמעות של מוסד חינוכי בו אין חיי קהילה, אלא המון עובר ושב- שאלות אלו הובילו אותם לרעיון להוציא את הלמידה החוצה, כלומר מחוץ לכיתה ומחוץ לבית הספר, ולראות בעיר ירושלים כמרחב למידה למידה חדשניות ומגוונות.

לפני כ-8 חודשים החלה עבודת מטה במנהל החינוך בעיריית ירושלים להוצאת פרויקט "מחדש" לפועל ונשלח קול קורא לכל בתי הספר היסודיים במערב העיר (כ-80 בתי ספר), בבקשה מהצוותים החינוכיים לתאר את החלום הפדגוגי שלהם עבור בית הספר. כ-40 בתי ספר השיבו לקריאה ולמעלה מ-30 חצו את קו הסיום ונכנסו לפרויקט. בתי הספר תוקצבו בסכומים שבין עשרות אלפים לחצי מיליון ש"ח, על מנת להגשים את חלומותיהם. מנהל החינוך בירושלים העניק ליווי צמוד, אישי ומקצועי לצוותים בפיתוח רעיונותיהם וסייע בהוצאת הרעיונות לפועל.

את תכנית ״מחדש״ יזם והוביל ראש מנהל החינוך אביב קינן תחת ״ביתא מחנכים״ המרכזת את פעילות החדשנות החינוכית בירושלים.

ראש העיר ירושלים ומחזיק תיק החינוך ניר ברקת: "תכנית 'מחדש' שהכנסנו במנהל החינוך בעיריית ירושלים היא לא פחות ממהפכה חינוכית של חשיבה יצירתית מחוץ לקופסה. אנחנו יוזמים שינוי אמתי ומהותי בבתי הספר, מעצימים את המנהלים והמורים ומצעידים את תלמידי ירושלים אל המחר. זוהי זכות וגאווה גדולה עבורנו להגשים את חלומותיהם של אנשי החינוך בירושלים ולאפשר להם להזניק את מערכת החינוך בעיר אל העתיד."

אביב קינן, ראש מינהל חינוך בעיריית ירושלים: "השקנו תכנית חדשה שבתי הספר ומינהל החינוך מתכננים כבר חצי שנה. כמחצית מבתי הספר היסודיים נרתמו על ידי מינהל החינוך ובחרו לבנות את בתי הספר מחדש. מודלים מגוונים של בתי ספר הוצגו על ידי מנהלים ומורים עם עיניים בורקות, חולמים וחוזרים לחינוך שאותו באו לעשות מלכתחילה".

 

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
מאות עולים ירושלמים חדשים מסכמים את השנה העברית בשני אירועים מיוחדים למענם ביוזמת עיריית ירושלים וארגון 'נפש בנפש'
מעל 800 עולים חדשים מכל רחבי העולם, אשר בחרו לבנות...
קייטרינג מאכלי הבית – מקצועיות בטעם של בית
בין אם אתם מתכננים אירוע אינטימי או צריכים פתרונות הסעדה...
לרגל ראש השנה, נשיא המדינה ורעייתו נפגשו עם נציגי הדבוראים ומועצת הדבש מקו העימות בצפון וממרחב עוטף עזה
לרגל ראש השנה נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל, אירחו...
חגי תשרי במוזיאון המוזיקה העברי בירושלים 'עת שערי רצון להפתח' סיורים מוזיקליים במוזיאון
מופעי סליחות פיוטים ומוזיקה חיה ללא תשלום בכיכר המוזיקה חוויה לכל...
נשיא המדינה יצחק הרצוג חושף בראיון ברשת ״Sky News”: ״צמרת מפקדי ׳כוח רדואן׳ שחוסלו בתקיפת צה״ל, תכננו מתקפה זהה למתקפת הטרור בשבעה באוקטובר, בגבול הצפון״
נשיא המדינה התראיין היום, יום ראשון, י״ט באלול, 22 בספטמבר,...
במסגרת אירועי "גג-עדן 2024", אותו מקיימת קהילת מוסללה, יתקיים אירוע "פותחות שולחן: סיפורי מטבח וסיפורי חיים"
מצילות המזון של ירושלים בשיתוף פעולה עם מפונות מקריית שמונה קהילת...
סוכות במוזיאון ארצות המקרא ירושלים
דגני חג לכל המשפחה מוזיאון ארצות המקרא ירושלים פותח שעריו בחול...
נשיא המדינה יצחק הרצוג בישיבת נווה שמואל: ״עלינו לעשות כל שניתן למען עסקת חטופים״
נשיא המדינה יצחק הרצוג ביקר הבוקר, יום שלישי, בישיבת נווה...
למרות הכל – הם מגיעים! להקת הגברים מאלבו (Malevo) הגאוצ'וס של ארגנטינה תגיע לישראל
הסנסציה העולמית במופע המשלב ריקוד , מוסיקה, כלי הקשה וגבריות...
תערוכה חדשה: "בא בגלים" - אלעד אליהו ורזגר
תערוכת בכורה אוצר: ערן ליטוין מרכז הקונגרסים הבינ"ל בנייני האומה...
דילוג לתוכן