Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

עבירות אלימות במשפחה- מהעבירות החמורות שישנן

עבירות אלימות במשפחה- מהעבירות החמורות שישנן
קרדיט - Canva

עבירות אלימות במשפחה נחשבות לאחד מסוגי העבירות החמורים ביותר שישנם, במיוחד כשהאלימות מופנית כלפי הילדים. עם זאת, היום ניתנת תשומת לב רבה יותר גם לאלימות כלפי נשים והמודעות לנושא עלתה מאוד. אם בעבר, במיוחד במגזרים מסוימים, נשים קיבלו את האלימות מצד הבעל כחלק בלתי נפרד מהקשר ביניהם, היום דברים כבר אינם כך. כמות התלונות על אלימות במשפחה גדלה. לכן, האתגר העומד בפני עורך דין אלימות במשפחה המייצג את החשוד או הנאשם הוא גדול. לא קל להוכיח שמעשה האלימות המדובר לא נעשה או שהתלונה חמורה יותר ממה שנעשה במציאות. בדומה לעבירות מין, לא תמיד ישנם עדים לביצוע עבירות אלימות במשפחה כך שנדרש ידע רב בחוקים וניסיון בייצוג בעבירות אלה כדי להוציא נאשם זכאי או לפחות להקל בעבירה המיוחסת ובעונש.

ייצוג של המתלוננת ע"י עורך דין במקרי אלימות במשפחה

כאשר אדם חשוד בעבירות אלימות במשפחה בעקבות תלונה שהוגשה נגדו, המתלונן (לרוב מתלוננת) אינו צד במשפט הפלילי. כמו בכל משפט פלילי, התובעת במשפט היא המדינה כך שעל פניו למתלוננת אין חלק בעניין והיא לא אמורה להיות מיוצגת על ידי עורך דין פלילי שהוא עורך דין אלימות במשפחה. עם זאת, בשנים האחרונות החלו גם מתלוננות להיות מיוצגות ומלוות ע"י עורך דין במטרה להיות מעורבות יותר בתהליך. אחת הנקודות להן ידאג עורך דין פלילי המייצג את המתלוננת היא הוצאת צו הרחקה כנגד החשוד/ נאשם. היום ניתן מקום רב יותר למתלוננות לקרוא את כתב האישום לפני הגשתו ולהיות מעורבות גם לאחר שהנאשם נמצא בכלא, למשל בשיקול האם לשחרר אותו בשחרור מוקדם.

חשודים בעבירות סמים- גם אנשים מן הישוב

כאשר חושבים על חשד בעבירות סמים, עולה בראש תמונה של סוחר סמים ותיק או של נרקומן העושה שימוש בסמים קשים על בסיס קבוע ובכמות גבוהה. הדברים אינם בהכרח כך. לא מעט פעמים הפניה אל עורך דין עבירות סמים מגיעה דווקא מצד אנשים רגילים לחלוטין, אנשים ישרים "מן הישוב" שללא ידיעתם עברו על החוק בנוגע לכמות הסמים המותרת להחזקה לשימוש עצמי, או מכרו מעט סמים לחבר ונחשדים בסחר בסמים בשל כך. עורך הדין יעשה כל שביכולתו, תוך הסתמכות על חוקים ותקדימים משפטיים כדי לסייע לחשוד/ נאשם לסיים את העניין כשהוא זכאי או לפחות כשסעיף האישום הוא קל יותר וכך גם העונש הצפוי.

עו"ד הילה שבו היא עורכת דין פלילית מקצועית ובעלת ניסיון רב בייצוג חשודים ונאשמים בעבירות שונות, כולל עבירות סמים, מין, אלימות ועוד. מוזמנים ליצור קשר.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
הטיפים שיעזרו לכם לבחור רופא שיניים מתאים
הבריאות שלנו היא לא משהו שאנחנו יכולים לשחק איתו, וודאי...
איך להפוך את ערב החברה לא רק למהנה אלא גם למגבש?
אם אתם רוצים לתכנן עבור העובדים שלכם ערב חברה, שלא...
שחזור דיסקים קשיחים לחברות ניהול נכסים
עבור חברות ניהול נכסים, המידע שיש ברשותן קריטי להצלחתן; פרטי...
אחזקת מגוון מבנים בצורה מקצועית
ניהול ואחזקת מבנים הם מרכיבים קריטיים בהבטחת איכות החיים והערך...
להחזיר את הזמן לאחור- ככה תעשו את זה
לפני הכל, לא התכוונו ללמד אתכם לבנות מכונת זמן כי...
תכנון העתיד המשפחתי והבטחת זכויות היורשים
בעת תכנון העתיד המשפחתי והבטחת זכויות היורשים, יש חשיבות רבה...
גדר מעוצבת - הדרך המושלמת לשדרג את הבית
גדר אלומיניום מעוצבת היא הבחירה האולטימטיבית לכל מי שרוצה להוסיף...
טיפים להתמודדות חכמה עם תביעת לשון הרע שהוגשה נגדכם
חוק איסור לשון הרע, התשכ"ה-1965, נועד להגן על כבודו ושמו...
שחזור מידע בירושלים
כך תפעלו כשהקבצים החשובים לכם נעלמו [פתרון] איבוד מידע חשוב הוא...
הבחירה המושלמת לגבר המודרני
רשת סוואג 69, שהוקמה בשנת 2017 על ידי מעצב האופנה...