Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

נשיא המדינה קיבל לידיו את מדד הגאווה של האגודה למען הלהט״ב

נשיא המדינה קיבל לידיו את מדד הגאווה של האגודה למען הלהט״ב
קרדיט צילום: עמוס בן גרשום

נשיא המדינה יצחק הרצוג קיבל לידיו היום, יום שלישי, כ"ה באייר, 16 במאי, את מדד הגאווה של האגודה למען הלהט״ב. כבכל שנה, האגודה למען הלהט"ב מפרסמת את מדד הגאווה במרחב המוניציפלי במטרה לסייע לחברי קהילת הלהט"ב ברחבי הארץ להרגיש בטוחים, ולקבל מענה ושירותים מותאמים.

המדד, אשר מתפרסם לקראת חודש הגאווה, בודק את יחסן של רשויות מקומיות בכל רחבי הארץ לקהילת הלהט"ב, וכיצד תמכו וקידמו את צרכי הקהילה במרחב העירוני בשנה החולפת.

השנה נמדד מספר שיא של 85 ערים ורשויות מקומיות בהן פועלות התארגנויות גאות שמלוות על ידי האגודה למען הלהט״ב על סמך 34 שאלות בחמש קטגוריות: רווחה, חינוך, תשתיות, נראות ציבורית ותרבות. נבדק בין היתר, האם העירייה אישרה רישום זוגיות לזוגות להט"ב עבור קבלת זכויות ושירותים, האם יש עו״ס פעיל שאחראי על נושא הלהט״ב, האם התקיימה הכשרה לצוותי הרווחה בנושא והאם העירייה תמכה בפעילות לציון חודש הגאווה.

הדו"ח הוגש לנשיא על ידי יו"ר האגודה למען הלהט"ב הילה פאר ומנכ"ל האגודה רן שלהבי, בהשתתפות ראשי ערים ורשויות שונות.

לאחר קבלת הדו"ח לידיו אמר הנשיא: "אנחנו מאמינים גדולים במה שנקרא ה"פסיפס הישראלי", ההשתלבות של כל אחד בדרכו במעגלי החיים, בוודאי הציבור הלהט״בי שהוא מאוד משמעותי בחברה הישראלית. אני מברך את ראשי הרשויות שנמצאים כאן – זה הישג יוצא מן הכלל, שמשדר את המסר החשוב שכל אדם נברא בצלם. אנחנו מעודדים את כל הרשויות להיות מעורבות במדד החשוב הזה. תודה רבה לכולם."

רעיית הנשיא, מיכל הרצוג הוסיפה: ״תודה רבה לכולכם, אני מאמינה גדולה בשלטון המקומי- הקשר היום יומי שלכם עם האזרחים הוא מה שבאמת משפיע על החיים שלהם. ישר כוח על העבודה הלא מובנת מאליה, שצריכה להיות מובנת מאליה. בהצלחה בהמשך.״

יו"ר האגודה למען הלהט"ב הילה פאר: "הקהילה הגאה נמצאת בכל אזור בישראל, בכל המגזרים, ממגוון הקשת הפוליטית ובכל מקום- לא נוותר על קולנו ועל מקומנו בחברה הישראלית. הימים שבהם נאלצנו להסתיר ולהכחיש את זהותנו חלפו ואסור לאפשר שישובו עוד. דווקא עכשיו – כששיח השנאה נגד להט"ב מקצין ברחובות ומתוך הממשלה, נוודא שמהפכת השוויון רק תלך ותגדל עד שכל אחד ואחת מאיתנו ירגישו בטוחים להיות מי שהם ולהשמיע את קולם בכל מקום. בימים בהם מבקשים להחליש את השלטון המקומי המדד מראה כמה השלטון המקומי עומד כחומת המגן עבור הקהילה הגאה וכמה חשובים השירותים שהרשויות המקומיות מספקות לכל אזרח ואזרחית. במקומות בהם הממשלה נמנעת לבצע את תפקידה אל מול אזרחים ואזרחיות שכל רצונם שוויון והכלה, נמצאת הרשות המקומית ובזאת טמון כוחה. זו מהפכה מקומית גאה ואנחנו נמשיך אותה במיוחד בתקופה הקרובה עם אירועי הגאווה ברחבי הארץ שהם המחאה הגדולה ביותר בישראל לשוויון ולסובלנות".

קרדיט צילום: עמוס בן גרשום

מצורפים נתונים מרכזיים מהמדד כפי שנמסרו מהאגודה למען הלהט"ב:

מנתוני המדד עולה כי ערי הדרום- באר שבע ודימונה, ערכו שינוי משמעותי ביחס אל הקהילה הלהט"בית: את השיפור הגדול ביותר ביצעה עיריית דימונה שמדורגת במקום ה-30 עם עלייה של 95% מהציון שקיבלה בשנה שעברה. העיר באר-שבע חולקת את המקום התשיעי יחד עם קריית-טבעון, המובילה בקרב המועצות המקומיות. השנה לראשונה העירייה מינתה רכז לתחום הלהט״ב בעיר והפעילה מעני רווחה ייעודיים לאוכלוסייה. בנוסף, עיריית קריית-ביאליק הפכה לרשות המקומית הצפונית המובילה ביחס ללהט"ב- ורושמת עלייה של 18% אחוז בהשוואה לשנה שעברה.

השנה המדד בחן רשויות חדשות שהשתתפו במדד לראשונה כאשר רובן זכו לציונים גבוהים על עשייה משמעותית לטובת חברי הקהילה הגאה, כך לדוגמא עיריית חריש דורגה במקום ה-22, יקנעם עילית דורגה במקום ה-29, עיריית אפרת דורגה במקום ה-31 ועיריית עכו במקום ה-37. עליות משמעותיות ביחס לקהילת הלהט"ב רשמו השנה גם עיריות נתניה, אשדוד, אור יהודה, חדרה, כרמיאל, אשקלון, טבריה, נהריה ועוד.

עיריית גבעתיים לראשונה היא בעלת היחס הטוב ביותר ללהט"ב בישראל. העירייה מפיקה עשרות אירועים ופרויקטים לאורך כל השנה עבור הקהילה הגאה. במקום השני מדורגת עיריית רמת גן, במקום השלישי ניצבת עיריית ראשון לציון עם עשייה נרחבת בתחומי הרווחה, החינוך והתרבות, את מקום הרביעי תופסת עיריית כפר-סבא שזינקה בתשע נקודות בהשוואה לשנה שעברה, תוך פתיחה של מרכז גאה ראשון בעיר וקבוצות פעילויות שונות. עיריית תל אביב-יפו מדורגת השנה לראשונה במקום החמישי ביחס ללהט"ב, ובמקום השישי חולקת עיריית קריית אונו שעלתה בציונה ב18% יחד עם מועצה אזורית דרום-השרון שלראשונה משתתפת במדד ומובילה בקרב המועצות האזוריות.

במקום השביעי ניצבת עיריית קריית-ביאליק, במקום השמיני מדורגת עיריית מודיעין מכבים רעות, עיריית באר שבע הינה הרשות שמחזיקה בציון הגבוה ביותר באזור הדרום ומדורגת במקום התשיעי עם עלייה של 20%.

עיריית ירושלים, בירת ישראל וביתם של כמיליון תושבים ותושבות דורגה בתחתית הדירוג, לצד 13 רשויות נוספות שבחרו לא לשתף פעולה במענה על המדד השנה. העירייה נמנעת מלקחת אחריות פומבית על צרכי תושביה הלהט"בים, ונמנעת מלספק תקציבים ושירותים מונגשים לקהילה.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
הטיפים שיעזרו לכם לבחור רופא שיניים מתאים
הבריאות שלנו היא לא משהו שאנחנו יכולים לשחק איתו, וודאי...
מלון יהודה, המקום האולטימטיבי לבלות בו הקיץ עם כל המשפחה
פעילויות קיץ לילדים  בריכת שחיה חצי אולימפית בריכת ילדים משחקיה...
"השתדלנו להפגיש את הקוראים עם בני אדם"
הסופרים יאיר אגמון ואוריה מבורך נפגשו השבוע עם נשיא המדינה...
איך להפוך את ערב החברה לא רק למהנה אלא גם למגבש?
אם אתם רוצים לתכנן עבור העובדים שלכם ערב חברה, שלא...
אחזקת מגוון מבנים בצורה מקצועית
ניהול ואחזקת מבנים הם מרכיבים קריטיים בהבטחת איכות החיים והערך...
להחזיר את הזמן לאחור- ככה תעשו את זה
לפני הכל, לא התכוונו ללמד אתכם לבנות מכונת זמן כי...
תכנון העתיד המשפחתי והבטחת זכויות היורשים
בעת תכנון העתיד המשפחתי והבטחת זכויות היורשים, יש חשיבות רבה...
כנס האנימה והמנגה הגדול של הקיץ אליו צפויים להגיע אלפי חברי הקהילה מכל רחבי הארץ 8 באוגוסט בבנייני האומה
כנס האנימה והמנגה הגדול של הקיץ אליו צפויים להגיע אלפי...
סדנת ההדפס הירושלמית חוגגת 50 שנה להווסדה!
סדנת ההדפס ירושלים: פתיחה: יום שישי, ה- 19.7.2024 בשעה :...
גדר מעוצבת - הדרך המושלמת לשדרג את הבית
גדר אלומיניום מעוצבת היא הבחירה האולטימטיבית לכל מי שרוצה להוסיף...