Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

נשיא המדינה ורעייתו אירחו את אחיות ואחי מערכת הבריאות לכבוד יום האחות הבינלאומי

נשיא המדינה ורעייתו אירחו את אחיות ואחי מערכת הבריאות לכבוד יום האחות הבינלאומי
קרדיט צילום: קובי גדעון/ לע"מ

לכבוד יום האחות הבינלאומי, נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל אירחו היום, את אחי ואחיות מערכת הבריאות. השנה, עומד היום בסימן "תקווה ואמונה לחולים ולמשפחותיהם".

במהלך האירוע, נערך פאנל אחיות ואחים, שסיפרו אודות סיפורם האישי, מטופליהם והדרך שעברו עד להיותם אחים ואחיות מצטיינים. לאחר מכן, הוענקו תעודות ל-17 מצטיינים ומצטיינות ממערכת הבריאות בישראל, המטפלים בכל קצוות האוכלוסייה בארץ.

באירוע השתתפו שר הבריאות, ניצן הורוביץ, מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ׳ נחמן אש, יו״ר הסתדרות האחיות והאחים, אילנה כהן והאחות הראשית הארצית, ד״ר שושי גולדברג.

נביל עומר, מתאם השתלות במרכז הרפואי לגליל סיפר: "בתפקידי אני מלווה משפחות אבלות בקבלת החלטות קריטיות בזמנים הכי קשים. בשניים בספטמבר 2020, לאחר אשפוז של ארבעה ימים ליוויתי משפחה בשעה שנקבע מוות מוחי לבנם הצעיר מג'ד, בן ה-8. למרות כל הקושי, הם החליטו באצילות לתרום את האיברים שלו ולהציל חיים של אנשים אחרים. אני זוכר כמה הרגעים האלה היו קשים לי באופן אישי, בתור אבא צעיר שרק התחיל ללמוד מה זה הורות. לפני שבעה חודשים סגרתי מעגל חשוב, כשליוויתי שוב את ההורים, אך הפעם בנסיבות יותר משמחות, בלידת שני תאומים."

נשיא המדינה פתח את דבריו ואמר: ״האח והאחות הם הרבה יותר מ"רק" אח ואחות, הם עולם ומלואו – הם כוח מוביל במערכת הבריאות, בבתי החולים ובקופות החולים, והם שותפות ושותפים מלאים בהישגים יוצאי דופן מערכת הבריאות הציבורית שלנו. לצד המקצועיות הבלתי מתפשרת, מרכיב בסיסי אחד נותר עמוד תווך משמעותי במימוש שליחותם המקצועית של האח והאחות: האמפטיה לחולה ולמשפחתו, הקרבה אל המטופלת, השיח בגובה העיניים עם המטופל האינטימיות הרגישה הזאת, שמתקיימת כמעט אך ורק באותה אטמוספירה מיוחדת שבין האחות – למטופליה."

הנשיא הוסיף: ״זהו השילוב מנצח הנדרש כיום מהעוסקים בסיעוד: מקצוענות לצד חמלה, ידע נרחב לצד אהבת אדם. האחיות והאחים המצטיינים, אשר את פועלם אנחנו מוקירים היום, מצליחים ביישומו של השילוב הזה. אתם מוכיחות ומוכיחים כי אין סתירה בין מקצוענות אמיתית לבין אמפטיה לחולה. בשם העם בישראל כולו אני מברך אתכם, אני מעריץ אתכן, ומודה על ההזדמנות לארח אתכם כאן היום יחד עם מיכל, ולהעלות על נס את פועלכן, ואת עבודת הקודש שלכם, שמצילה חיים מדי יום."

קרדיט צילום: קובי גדעון/ לע"מ

הנשיא התייחס לחשיבות מערכת הרפואה הציבורית בתקופת מגפת הקורונה ואמר: ״גם מבעד לחליפות הלבנות האטומות, הבחנו בדבר אחד באופן ברור – את הלב. ראינו את ההקרבה, את המסירות, את הנכונות לעבוד מסביב לשעון, את הדאגה האמיתית ואת המקצועיות המרשימה. כל אזרחי ישראל ואני בראשם, גאים בכם, וסומכים עליכם!״

שר הבריאות, ניצן הורוביץ: "האחים ואחיות הם עמוד השדרה של מערכת הבריאות. בלעדיכם לא נוכל להעניק טיפול לאף אחד. בלעדיכם מערכת הבריאות כולה לא מתפקדת. נמשיך ונחזק את האחים והאחיות, ונקדם גם את חוק האחיות. לכבוד יום האחות אני מבקש לברך ולהודות לכם על הטיפול המקצועי, וגם על החום והאנושיות שאתם נותנות ונותנים למטופלים ולבני משפחותיהם."

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש: "כרופא שהתחנך ועבד לצידן של אחיות ויחד איתן לאורך כל הקריירה המקצועית שלי אני מעריך עד היום את המקצועיות והמסירות למטופל של האחים והאחיות. לאורך למעלה משנתיים הייתן אתן האחיות בחזית הטיפול במגיפה. בכל מקום שבו נדרשתן הייתן כוח מרכזי בהתמודדות של מדינת ישראל עם הקורונה. תושבי המדינה חייבים לכם רבות ובשמם אני אומר לכן תודה. תודה גם לאחים ולאחיות שהתנדבו לטפל בבית החולים באוקראינה וסייעו למדינת ישראל במשימה לסייע לאחר גם במרחק רב מהבית.״

האחות הראשית הארצית במשרד הבריאות, ד"ר שושי גולדברג: ״האחים והאחיות בישראל הם עמוד התווך של מערכת הבריאות ועובדים לילות כימים בכל ימות השנה למען בריאות המטופלים. אין עוד מקצוע מדהים כמו מקצוע הסיעוד שבו ניתן לסייע להצלת חיים. זו שליחות של ממש ואני מתרגשת בכל פעם מחדש לראות את האחים והאחיות המדהימים שעובדים במערכת הבריאות ומראים את המצוינות המקצועית שלהם ונותנים את הלב והנשמה למען המטופלים שלהם."

 

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
"השתדלנו להפגיש את הקוראים עם בני אדם"
הסופרים יאיר אגמון ואוריה מבורך נפגשו השבוע עם נשיא המדינה...
מפגש מרגש בין צעירים מוסלמים ממרוקו לישראלים התקיים במוזיאון ידידי ישראל וכלל שירה וריקודים משותפים לצלילי שירת זמרת ששרה במרוקאית
מוזיאון ידידי ישראל אירח את משלחת שראכה ממרוקו שהגיעה לישראל...
קיץ אינטראקטיבי במוזיאון המוזיקה העברי בירושלים בואו לנגן בעצמכם מנגינות של קיץ
חוויה לכל המשפחה בכל גיל נגינה חיה בשיתוף הקהל * הצצה...
109 שופטים ורשמים בכירים הצהירו אמונים בפני נשיא המדינה, בטקס הגדול ביותר שהיה
נשיא המדינה יצחק הרצוג נשא דברים היום, יום ראשון, י״ז...
פסטיבל הקולנוע ירושלים גאה להכריז על הסרטים הישראלים שיוקרנו בפסטיבל ה-41
פסטיבל הקולנוע ה-41 ירושלים (18-27 ביולי) שמח להציג תכנית ענפה...
בטקס מרגש העניק נשיא המדינה את 'אות הנשיא להתנדבות' לשנת תשפ"ד
ואלו הזוכים: ואחיד אלהוזייל, סמי אלקרינאוי, פלאח אמל, סולומון ביטון,...
נשיא המדינה נפגש עם משלחת דו מפלגתית של חברי קונגרס אמריקאיים מטעם AIPAC:
נשיא המדינה יצחק הרצוג נפגש הבוקר, יום רביעי, עם משלחת...
לפני יציאתם למשחקים בפריז, נשיא המדינה אירח את המשלחות האולימפיות והפראלימפיות ובירך אותן בברכת הצלחה
נשיא המדינה יצחק הרצוג אירח היום, יום רביעי, י״ג בסיון,...
רוברט סטירנס, אחד המנהיגים המוכרים בעולם הנוצרי, הקדיש את פרס ירושלים אותו קיבל, לזכרו של הלוחם, קצין ימ"מ, ארנון זמורה ז"ל, שנהרג בפעולת חילוץ ארבעת בני הערובה
הבישוף רוברט סטירנס, מנהיג ארגון 'כנפי נשרים', אחד המנהיגים המוכרים...
בהשקעה של למעלה כ-100 מיליון ש״ח: נפתח במישור אדומים GAMOS, מתחם האירועים המרהיב בישראל הכולל אולם, גן אירועים ומתחם ריזורט
האירוע שלכם מתקרב? כדאי שתקראו את המידע הבא ובעיקר תביטו...