Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

נשיא המדינה התקבל בארמון הנשיאותי בברטיסלבה בטקס קבלת פנים ממלכתי

נשיא המדינה התקבל בארמון הנשיאותי בברטיסלבה בטקס קבלת פנים ממלכתי
קרדיט צילום: קובי גדעון

נשיא המדינה יצחק הרצוג התקבל הבוקר, יום שני, י"ח באלול, 4 בספטמבר, בטקס קבלת פנים ממלכתי עם משמר כבוד בארמון הנשיאותי, גרסאלקוביץ, שבבירת סלובקיה ברטיסלבה, על ידי נשיאת סלובקיה, סוזאנה צ'פוטובה. כמיטב המסורת המקומית, נשיא המדינה פתח והתכבד בטבילת פת הלחם במלח ובשיאו של הטקס נוגנו המנוני שתי המדינות. הנשיאים סקרו את משמר הכבוד ולסיום, חתם נשיא המדינה בספר האורחים של הארמון הנשיאותי.

לאחר מכן קיימו השניים פגישה מדינית. בפגישתם, דנו הנשיאים בחשיבות שמייחסות המדינות ליחסים הבילטרליים, ובהרחבת שיתוף הפעולה בין המדינות.

נשיא המדינה הודה לנשיאה צ'פוטובה על ידידות האמת ועל והדגיש את חשיבות היחסים בין המדינות.
לאחר הפגישה, התקיימה פגישה בילטרלית מורחבת בהשתתפות חברי הכנסת, יפעת שאשא-ביטון ובועז ביסמוט, ובהשתתפותן של שתי המשלחות. לאחר מכן, נשאו נשיא המדינה ונשיאת סלובקיה הצהרות משותפות.

בהמשך, יתארחו נשיא המדינה ורעייתו לארוחת צהריים ממלכתית על ידי נשיאת סלובקיה.

מצורפים דברי הנשיא במלואם:
״ידידתי הנשיאה צפוטובה, חברות וחברים יקרים, תודה לך, גבירתי הנשיאה, על קבלת הפנים החמה. בשם מדינת ישראל ואזרחי ישראל אני מבקש לברך אותך ואת העם הסלובקי כולו ולאחל לכם המשך שגשוג וצמיחה – כעם וכמדינה.
גברתי הנשיאה, לעם היהודי יש שורשים עמוקים בארץ היפה הזאת; סלובקיה הייתה בית לשגשוג יהודי, ולצמיחה תרבותית ודתית של עמנו, ולא נשכח זאת לעולם. אך לא רק שגשוג וצמיחה ידענו כאן, אלא גם את הקשות שבזוועות, שהביאו לחורבנן של קהילות יהודיות רבות בשואה הנוראה. אני מודה לך, גברתי הנשיאה, על המחויבות העמוקה שלך לנושא, ועל האופן שבו פועלת סלובקיה להתמודדות עם עברה הקשה במהלך מלחמת העולם השנייה ובתקופת השואה תוך הכרה כנה וגלויה במעשיה בתקופה נוראה זו.
אני מברך על המאמצים החשובים והנמרצים של סלובקיה למיגור האנטישמיות והכחשת השואה שמרימות ראש ומאיימות על ערכי המוסר, הצדק וכבוד האדם – בסלובקיה ובאירופה כולה.

גברתי הנשיאה, בין ישראל ובין סלובקיה קיימת ידידות אמיצה שעומדת מזה זמן במבחנים חשובים, ומבוססת על ערכים משותפים ועל אמון הדדי. דוגמה לשותפות בין המדינות ולעולם הערכים שאנו חולקים, ראינו בשיתוף הפעולה המצוין בינינו, בנוגע לסיוע ההומניטרי החשוב למול הטרגדיה האנושית המתחוללת לא רחוק מכאן – באוקראינה. אנו רואים בכם, שותפים לדרך מבטיחה של עתיד משותף, וכולי תקווה שביקורי כאן – יתרום לעוד ועוד שיתופי פעולה, בתחומים כלכליים, תרבותיים, אקדמיים, מדעיים, תרבותיים ואחרים, משום שאני סבור שהשותפות בין מדינותינו טומנת בחובה פוטנציאל עצום לעמינו ולאנושות כולה.
כפי שאת יודעת, כבוד הנשיאה, אנו נמצאים בתקופה שבה המזרח התיכון משתנה מקצה לקצה. קווי הגבול בין גורמי האופל, השנאה והטרור, לכוחות האור, הקידמה, השלום והידידות, ברורים היום יותר מאי פעם. אני מברך על כך שסלובקיה תומכת בישראל בסוגיות המהותיות האלה ועומדת נחושה ויציבה בצד הנכון של המשוואה המדינית הקריטית. אני קורא לעוד מדינות, מאירופה כולה, ללכת בעקבותיכם.

ידידתי הנשיאה, אין זה סוד שאת דרכך הציבורית התחלת בתור פעילה נלהבת למען הגנת הסביבה. שנים רבות הובלת מאבק ציבורי ארוך בנושא שנגע לאיכות החיים בעירך, וגם היום את מייחסת חשיבות רבה ומבורכת למאבק במשבר האקלים.
זה מכנה משותף שאני גאה לחלוק איתך: מיום שנכנסתי לתפקידי כנשיא מדינת ישראל הגדרתי את ההיערכות למשבר האקלים ולהשלכותיו כאחד מהנושאים המרכזיים שבהם אתמקד, ואני עוסק בכך רבות – הן בהיבט הישראלי, הן בהיבט האזורי – במזרח התיכון, והן בהיבט הגלובלי. אשמח שמדינותינו ישתפו פעולה בנוגע לנושא החשוב הזה. אני מזמין אותך לקחת חלק בפורום האקלים של בית הנשיא כמנהיגה בינלאומית בתחום.
אני שב ומודה לך על האירוח, גברתי הנשיאה, ובטוח שהקשר בינינו ובין מדינותינו רק יעמיק ויתחזק בעקבות ביקורי כאן. תודה לכולכם – ברוכים תהיו!״

נשיאת סלובקיה, סוזאנה צ׳פוטובה: ״זה כבוד לקבל את פניכם בביקורכם כאן, במיוחד בשנה הזו, כששתי המדינות שלנו חגגו את עצמאותן -במקרה של ישראל, עברו 75 שנים ובמקרה של סלובקיה, עברו 30 שנה. היחסים הדיפלומטיים בין שתי המדינות שלנו מתנהלים היטב כבר שלושה עשורים. עם זאת, הקשר הבין-אישי עמוק יותר, ונמשך זמן רב יותר.

הפגישה המשותפת שלנו היום לא דנה רק בעבר, אלא גם בהווה ובעתיד של היחסים הבילטרליים שלנו. הסכמנו שיש כמה תחומים בהם אף ניתן להעמיק את היחסים בנינו.

דנו למשל בנושא האנרגיה, משאבים מתחדשים, אבל גם באספקת גז מתוך הרצון של סלובקיה לגוון את מקור אספקת האנרגיה הזו, וישראל יכולה להיות שותפה טובה מאוד לסלובקיה בתחום זה.

אני רוצה מאוד לחזק ולהעמיק את שיתוף הפעולה שלנו בתחומים נוספים מלבד משבר האקלים, אלא גם בתחומי המדע, הביטחון, והטכנולוגיה.

בנוסף, דנו גם במצב באזורינו כולל השפעתה של התקיפה הרוסית באוקראינה. ישראל גינתה בדומה למדינות אחרות, ביניהן סלובקיה ויותר מ-114 מדינות אחרות את התקיפה הרוסית.״

לפרטים נוספים:
דוברות בית הנשיא – 02-6707256/1
נאור יחיא – דובר בית הנשיא 052-9250150
שיר אפיק סלע – סגנית דובר בית הנשיא 052-9254885

קרדיט צילום: קובי גדעון
קרדיט צילום: קובי גדעון
קרדיט צילום: קובי גדעון
כתבות נוספות שיעניינו אתכם
הטיפים שיעזרו לכם לבחור רופא שיניים מתאים
הבריאות שלנו היא לא משהו שאנחנו יכולים לשחק איתו, וודאי...
מלון יהודה, המקום האולטימטיבי לבלות בו הקיץ עם כל המשפחה
פעילויות קיץ לילדים  בריכת שחיה חצי אולימפית בריכת ילדים משחקיה...
"השתדלנו להפגיש את הקוראים עם בני אדם"
הסופרים יאיר אגמון ואוריה מבורך נפגשו השבוע עם נשיא המדינה...
אחזקת מגוון מבנים בצורה מקצועית
ניהול ואחזקת מבנים הם מרכיבים קריטיים בהבטחת איכות החיים והערך...
תכנון העתיד המשפחתי והבטחת זכויות היורשים
בעת תכנון העתיד המשפחתי והבטחת זכויות היורשים, יש חשיבות רבה...
כנס האנימה והמנגה הגדול של הקיץ אליו צפויים להגיע אלפי חברי הקהילה מכל רחבי הארץ 8 באוגוסט בבנייני האומה
כנס האנימה והמנגה הגדול של הקיץ אליו צפויים להגיע אלפי...
סדנת ההדפס הירושלמית חוגגת 50 שנה להווסדה!
סדנת ההדפס ירושלים: פתיחה: יום שישי, ה- 19.7.2024 בשעה :...
גדר מעוצבת - הדרך המושלמת לשדרג את הבית
גדר אלומיניום מעוצבת היא הבחירה האולטימטיבית לכל מי שרוצה להוסיף...
מפגש מרגש בין צעירים מוסלמים ממרוקו לישראלים התקיים במוזיאון ידידי ישראל וכלל שירה וריקודים משותפים לצלילי שירת זמרת ששרה במרוקאית
מוזיאון ידידי ישראל אירח את משלחת שראכה ממרוקו שהגיעה לישראל...
קיץ אינטראקטיבי במוזיאון המוזיקה העברי בירושלים בואו לנגן בעצמכם מנגינות של קיץ
חוויה לכל המשפחה בכל גיל נגינה חיה בשיתוף הקהל * הצצה...