״אתמול פגשתי בשנית את אחותו של ימנו בנימין זלקה ז"ל, שרציחתו זעזעה את כל המדינה, והבעתי בפניה שוב את כאבנו ועד כמה מדובר בטרגדיה לאומית״.
נשיא המדינה יצחק הרצוג נשא דברים והניח זר היום, יום חמישי, כ״ז באייר, 14 במאי, בטקס האזכרה הממלכתי לזכר יהודי אתיופיה שנספו בדרכם לישראל, שנערך בהר הרצל.

מדברי נשיא המדינה יצחק הרצוג:
״אחיותיי ואחיי, יש רגעים בתולדות המדינה, שנכנסים עמוק ללב. עליית יהודי אתיופיה הייתה רגע שכזה. את תחושת ההתרגשות, כשהתפרסמו התמונות והידיעות על עליית אלפים מיהודי אתיופיה, במבצע משה, ובמבצע שלמה, אי אפשר לשכוח.

לאט לאט פורסמו הסיפורים, על כוחות הנפש והגוף שמצאתם בעצמכם, לעבור מסעות בלתי אפשריים – כוחות של אהבה ואמונה. אני זוכר את השמחה שהתעוררה כאן ואת התחושה בלב, שהנה, זאת ההתגשמות המדויקת של חזונות הנביאים: בנינו באו מרחוק, בנותינו – מקצות הארץ.
אתמול פגשתי את אחותו של ימנו בנימין זלקה ז"ל, שרציחתו זעזעה את כל המדינה, והבעתי בפניה שוב את כאבנו ועד כמה לא מדובר בטרגדיה משפחתית, או קהילתית אלא לאומית.
אחותו של ימנו, אותה פגשתי עוד עם משפחתה בשבעה, היא בחורה צעירה ומבריקה. השם שלה ריתק אותי – ירוס, קיצור של ירושלים! שם המבטא את האהבה הגדולה לירושלים הבירה. וכאן, על ההר הזה, במעמד הקדוש הזה, אני מבקש לומר לכם, כשליח של העם כולו – תודה שבאתם, תודה שלא וויתרתם, תודה שאתם פה. תרומתכם למדינת ישראל, בטחונה ובניינה, הוא עצום. אני גאה לעמוד כאן בפניכם – גם לנחם וגם להודות לכם.״
