Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

נציג האוצר בוועדת הכלכלה: טיוטת הצעת החוק שתאפשר לשלם פיצוי לעסקים שנפגעו באומיקרון – בכתיבה

נציג האוצר בוועדת הכלכלה: טיוטת הצעת החוק שתאפשר לשלם פיצוי לעסקים שנפגעו באומיקרון – בכתיבה
קרדיט: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ מיכאל ביטון, התכנסה היום לדיון שעסק במועד הביצוע של תכנית הסיוע לעסקים שנפגעו בגל האומיקרון. הישיבה התקיימה ביוזמת היו"ר ביטון, בהמשך ישיר לדיונים ולמעקב שקיימה הוועדה בנושא.

היו"ר ביטון פתח את הדיון ואמר כי לאחר שהוועדה דרשה מהממשלה להציג תכנית סיוע, הממשלה אכן הכירה בכך שיש פגיעה מסוימת ונתנה פתרונות נקודתיים והבטיחה שתהייה תכנית סיוע כלכלית לעסקים שנפגעו בחודשיים הראשונים של השנה. הוא הוסיף כי רצה סיוע לתקופה ארוכה יותר, אך בכל מקרה גם את הסיוע עליו הודיעה הממשלה צריך לשלם כמה שיותר מהר, ואמר כי קרא לאופוזיציה ולקואליציה להתאחד לשם כך ולהעביר את החקיקה בנושא גם בפגרה אם צריך.

קרדיט: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

סגן הממונה על התקציבים באוצר, אסף וסרצוג, אמר כי שר האוצר, אביגדור ליברמן, הכריז על מענק לעסקים שהמחזור שלהם הוא עד 60 מיליון שקל, והמחזור שלהם ירד בינואר-פברואר השנה בלפחות 35%. הוא הוסיף כי "תזכיר הצעת החוק נמצא בכתיבה, והשאיפה היא להביא אותו לאישור בהקדם האפשרי".

סגן השר אביר קארה אמר כי שוחח על כך עם ראש הממשלה, ח"כ נפתלי בנט, שהביע נכונות לסייע. הוא קרא לסיים לכתוב את תזכיר הצעת החוק ותהה למה זה לוקח כל כך הרבה זמן. ח"כ מופיד מרעי הוסיף כי "אנחנו באיחור, העסקים בפריפריה במיוחד זקוקים לסיוע הזה". ח"כ רון כץ הזהיר ממצב שעד שהעסקים יקבלו את הפיצוי הם יזדקקו לעוד פיצוי.

ח"כ איתן גיזבורג אמר כי מאז ששר האוצר החליט לתת מענק כולם מחכים, וצריך להעביר את הכסף מיד. ח"כ ענבר בזק קראה לעשות חשיבה מחודשת ולתת פיצוי לפי הסתכלות שנתית. ח"כ אוסמה סעדי שאל "למה מחכים שעסקים האלה יקרסו?".

נציגי בעלי עסקים שהשתתפו בדיון, בהם יוסי אלקובי, משה סילמן, צמרת אביבי דביר, עודד בבאי ואחרים סיפרו על מצוקותיהם וביקשו להוציא את התכנית לדרך ולהתחיל לפצות את הנפגעים.

היו"ר ביטון התייחס לדברים ואמר כי החלטת הממשלה נכונה, אבל היא צריכה להיות מגובה במעשים והמבחן של הממשלה הוא במהירות הביצוע. "חברי הכנסת מוכנים לעבוד בפגרה ויש רצון טוב של האופוזיציה, אבל המרוץ להביא את הכסף לחשבונות הבנק עוד לא החל כי אין תזכיר חוק ועברו שבועות וזה לא לגיטימי", אמר היו"ר ביטון וסיכם כי צריך להביא את התזכיר תוך ימים ספורים ולבחון להרחיב את תכנית הסיוע.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
"השתדלנו להפגיש את הקוראים עם בני אדם"
הסופרים יאיר אגמון ואוריה מבורך נפגשו השבוע עם נשיא המדינה...
מפגש מרגש בין צעירים מוסלמים ממרוקו לישראלים התקיים במוזיאון ידידי ישראל וכלל שירה וריקודים משותפים לצלילי שירת זמרת ששרה במרוקאית
מוזיאון ידידי ישראל אירח את משלחת שראכה ממרוקו שהגיעה לישראל...
קיץ אינטראקטיבי במוזיאון המוזיקה העברי בירושלים בואו לנגן בעצמכם מנגינות של קיץ
חוויה לכל המשפחה בכל גיל נגינה חיה בשיתוף הקהל * הצצה...
109 שופטים ורשמים בכירים הצהירו אמונים בפני נשיא המדינה, בטקס הגדול ביותר שהיה
נשיא המדינה יצחק הרצוג נשא דברים היום, יום ראשון, י״ז...
פסטיבל הקולנוע ירושלים גאה להכריז על הסרטים הישראלים שיוקרנו בפסטיבל ה-41
פסטיבל הקולנוע ה-41 ירושלים (18-27 ביולי) שמח להציג תכנית ענפה...
בטקס מרגש העניק נשיא המדינה את 'אות הנשיא להתנדבות' לשנת תשפ"ד
ואלו הזוכים: ואחיד אלהוזייל, סמי אלקרינאוי, פלאח אמל, סולומון ביטון,...
נשיא המדינה נפגש עם משלחת דו מפלגתית של חברי קונגרס אמריקאיים מטעם AIPAC:
נשיא המדינה יצחק הרצוג נפגש הבוקר, יום רביעי, עם משלחת...
לפני יציאתם למשחקים בפריז, נשיא המדינה אירח את המשלחות האולימפיות והפראלימפיות ובירך אותן בברכת הצלחה
נשיא המדינה יצחק הרצוג אירח היום, יום רביעי, י״ג בסיון,...
רוברט סטירנס, אחד המנהיגים המוכרים בעולם הנוצרי, הקדיש את פרס ירושלים אותו קיבל, לזכרו של הלוחם, קצין ימ"מ, ארנון זמורה ז"ל, שנהרג בפעולת חילוץ ארבעת בני הערובה
הבישוף רוברט סטירנס, מנהיג ארגון 'כנפי נשרים', אחד המנהיגים המוכרים...
בהשקעה של למעלה כ-100 מיליון ש״ח: נפתח במישור אדומים GAMOS, מתחם האירועים המרהיב בישראל הכולל אולם, גן אירועים ומתחם ריזורט
האירוע שלכם מתקרב? כדאי שתקראו את המידע הבא ובעיקר תביטו...