Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

ניהול חשבונות בעסק קטן – האם להיעזר באיש מקצוע?

ניהול חשבונות בעסק קטן – האם להיעזר באיש מקצוע?
קרדיט: pexels

הנהלת חשבונות לעסקים קטנים היא תהליך של מעקב וניהול של עסקאות פיננסיות, רישומים ודוחות של העסק. מדובר בשירות חיוני לעסקים קטנים אשר יאפשר להם לנהל את החשבונות בצורה מדויקת ועדכנית כדי לקבל החלטות פיננסיות מושכלות, לציית לתקנות המס ולהעריך את המצב הפיננסי הכולל של העסק.
הלן כמה היבטים חיוניים של הנהלת חשבונות לעסקים קטנים – וכאן, גם נכנסת לתמונה ההחלטה אם לבצע את הפעולות השונות באופן עצמאי או להיעזר באיש מקצוע ולהלן השיקולים שכדאי לקחת בחשבון בדרך לקבלת ההחלטה:

הבנת השירותים להם אתם זקוקים
לפני שאתם מקבלים החלטה קיימת חשיבות גבוהה שתבינו אלו שירותי העסק שלכם זקוק. וזאת בהתבסס על סוג העסק: האם מדובר בעסק קטן פטור, עוסק מורשה וכיוצא בזה.. דבר נוסף שאמור להשפיע הוא גם השלב של העסק – האם מדובר בעסק שרק נפתח או עתיד להיפתח או עסק שכבר קיים תקופת זמן ארוכה. בשלב הבא, תוכלו לחקור ולהבין אלו פעולות בדיוק עליכן לבצע ואם אתם חושבים שתוכלו לעשות את הפעולות הללו באופן עצמאי או שצריך להכניס לתמונה איש מקצוע בתחום ראיית חשבון אשר יוכל לבצע את אותן הפעולות בעבורכם.

תוכנות ואפליקציות לניהול חשבונות
כיום ניתן למצוא לא מעט תוכנות ואפליקציות אשר יכולות לסייע במידה רבה עם ניהול החשבונות. לקצר תהליכים, להפיק דוחות ולסייע לכם לקבל תמונת מצב מלאה בכל תקופת זמן לגבי מצב העסק.
יש לציין שהתוכנות הללו לא מחליפות איש מקצוע אבל הן כיכולות להקל על מי שבוחר לבצע את הנהלת החשבון באופן עצמאי.
כמובן, שאם אתם מבקשים לנהל את החשבונות שלכם באופן עצמאי (או לפחות תתנסו בזה), כדאי שתערכו היכרות מקדימה עם כל התוכנות הללו ולאחר מכן, תבחרו לעצמכם בסופו של דבר את התוכנה המתאימה ביותר בעבורכם ולא פחות מכך.

"אין חכם כבעל ניסיון"
בסופו של דבר אם אתם מתלבטים אל לנהל את החשבונות של העסק שלכם באופן עצמאי או אם להסתייע באיש מקצוע, תמיד תוכלו להתנסות. תוכלו להתחיל לנהל את החשבונות שלכם באופן עצמאי ולראות אם אתם מסתדרים. אם אתם רואים שעולה קושי, תמיד תוכלו לפנות למנהל חשבונות על מנת שיוכל לסייע לכם – יכול להיות שתגלו שאתם זקוקים לשירותיו של מנהל חשבונות רק לצורך הגשת הדוחות התקופתיים. כמובן, שכדאי גם לקחת בחשבון את העלויות הכספיות על השירות של איש המקצוע – נסו לברר יחס העלות אל מול התועלת – כמה אתם מוכנים לשלם ואלו שירותים אתם יכולים לקבל בתמורה לכסף שלכם.

בחירת איש המקצוע המתאים
אם הגעתם למסקנה שאתם רוצים להכניס איש מקצוע לתמונה בשלב הבא, תוכלו לקבל החלטה לגבי בחירת איש המקצוע המתאים – יועץ מס, רואה חשבון וכיוצא בזה.
בהליך בחירת איש המקצוע יש לשים דגש על פרמטרים כמו: הניסיון שלו, חוות דעת והמלצות של לקוחות, השירותים המוצעים על ידי אותו איש מקצוע ועוד..
דגש על כל הפרמטרים הללו יאפשר לכם איש מקצוע אשר יוכל ללוות אתכם לאורך תקופת זמן ארוכה וגם יוכל לעסק שלכם לצמוח ולהתפתח – וזאת כמובן מטרה המשותפת לכל בעל עסק, מכל סוג ובכל ענף.

לסיכום, גם עסק קטן בלי עובדים, אמור לבצע לא מעט פעולות הקשורות להגשת דוחות לרשויות המס וכיוצא בזה. כמובן, שידע מהווה ככוח וברגע שתצברו ידע והיכרות עם המחויבויות השונות שלכם, יהיה לכם הרבה יותר פשוט להבין אם אתם צריכים עזרה וליווי מקצועי ועד כמה.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
הטיפים שיעזרו לכם לבחור רופא שיניים מתאים
הבריאות שלנו היא לא משהו שאנחנו יכולים לשחק איתו, וודאי...
איך להפוך את ערב החברה לא רק למהנה אלא גם למגבש?
אם אתם רוצים לתכנן עבור העובדים שלכם ערב חברה, שלא...
שחזור דיסקים קשיחים לחברות ניהול נכסים
עבור חברות ניהול נכסים, המידע שיש ברשותן קריטי להצלחתן; פרטי...
אחזקת מגוון מבנים בצורה מקצועית
ניהול ואחזקת מבנים הם מרכיבים קריטיים בהבטחת איכות החיים והערך...
להחזיר את הזמן לאחור- ככה תעשו את זה
לפני הכל, לא התכוונו ללמד אתכם לבנות מכונת זמן כי...
תכנון העתיד המשפחתי והבטחת זכויות היורשים
בעת תכנון העתיד המשפחתי והבטחת זכויות היורשים, יש חשיבות רבה...
גדר מעוצבת - הדרך המושלמת לשדרג את הבית
גדר אלומיניום מעוצבת היא הבחירה האולטימטיבית לכל מי שרוצה להוסיף...
טיפים להתמודדות חכמה עם תביעת לשון הרע שהוגשה נגדכם
חוק איסור לשון הרע, התשכ"ה-1965, נועד להגן על כבודו ושמו...
שחזור מידע בירושלים
כך תפעלו כשהקבצים החשובים לכם נעלמו [פתרון] איבוד מידע חשוב הוא...
הבחירה המושלמת לגבר המודרני
רשת סוואג 69, שהוקמה בשנת 2017 על ידי מעצב האופנה...