Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מתוך דברי נשיא המדינה יצחק הרצוג בטקס האזכרה לנשיא התשיעי שמעון פרס ז״ל

מתוך דברי נשיא המדינה יצחק הרצוג בטקס האזכרה לנשיא התשיעי שמעון פרס ז״ל
קרדיט צילום: מעיין טואף/לע״מ

"כאשר נוצרת ברירת שלום – אסור להחמיצה" – אלו היו מילותיו של שמעון פרס, במעמד השבעתו כנשיא המדינה. ולצד זאת, באותו משפט ממש, הוא אמר כי: ׳במלחמה, במלחמה אין ברירה. חייבים לנצח. ולניצחון דרושים – אנשים אמיצים וכלים ראויים׳. היום, שמונה שנים מאז הלך מעמנו שמעון פרס, אנחנו בעיצומה של מלחמה קשה וכואבת, מלחמה ששכלנו בה את מיטב בנינו, בנותינו ואזרחינו, מלחמה שנפצעו בה המוני בית ישראל בגוף ובנפש, מלחמה שבה עשרות אלפי אזרחינו עקורים מבתיהם ו-101 אזרחיות ואזרחים נמצאים במנהרות בעזה.

אנחנו נמצאים בימים קשים. מדינת ישראל נמצאת מול אתגר עצום, אנחנו עוד מלאי יגון, מבשורות האיוב שקיבלנו – על רציחתם של שישה מאחינו ואחיותינו בידי חמאס. בימים האלה ממש, שעה שאני ומיכל פוקדים את משפחותיהם הגיבורות, הנמצאות באבלן, אני לא יכול שלא לחשוב עליהם כל העת, על החטופים שנרצחו – כל אחת ואחד מהם הוא עולם ומלואו, מלא יופי, מלא חן ותקווה. שש נפשות תמימות וטהורות, שהוצאו להורג בדם קר, בידי מרצחים נתעבים וארורים, מחבליו של ארגון נפשע – שהוא חלק מרכזי בציר הרשע האיראני. שש נפשות, שישה אזרחים, שמדינת ישראל כשלה פעמיים: בהגנה עליהם בשבעה באוקטובר, ובהשבתם הביתה בשלום.

אי אפשר לחזור לשגרת חיים. חייבים לפעול ביתר שאת עכשיו. בדחיפות קריטית. להצלת אחיותינו ואחינו שעודם שם – בגיא צלמוות. ברוח תפיסתו של שמעון פרס נגד הטרור, כפי שהזכרתי, מוכרחים לבוא חשבון עם ארגון טרור רצחני שטובח באחינו – טובח – משמע לא רק בשבעה באוקטובר, גם בימים אלו. ארגון טרור שאחראי לאיום מתמיד על אזרחים ישראלים; ששותף לאג'נדה של ציר הרשע להשמדת העם היהודי ומדינת ישראל. על מדינת ישראל ומקבלי ההחלטות במיוחד להגביר ולהעצים את המאמצים ככל שניתן, ולפעול ביצירתיות, באומץ ובנחישות, שיביאו לעסקה מיידית ודחופה להחזרת כל החטופות והחטופים. החטופות והחטופים עדיין שם, והם בסכנת חיים נוראה. השבתם היא צו מוסרי עליון.

שמעון היקר היה מזכיר זאת שוב ושוב – עלינו לגבש אסטרטגיה ליום שאחרי, כולל הסדרים ברי-קיימא שיביאו ביטחון ושלום השזורים זה בזה. הוא היה, כאמור, איש חזון ומעש, נחוש ופרגמטי, נמרץ ושקול; ותמיד תמיד, מעל הכל – יהודי, ציוני, ישראלי.

צביה, יוני וחמי היקרים, הנכדות והנכדים, הכלות והחתנים, הנינות והנינים. עבורכם שמעון לא היה רק כפי שתארתם אותו 'האיש אשר פרקי חייו שזורים בלידתה של המדינה', אלא גם האבא והסבא האהוב, שפרקי חייו שזורים בחייהם שלהם. מיכל ואני מאמצים אתכם אל הלב ומוקירים את זכרו של שמעון היקר. זכרו של ראש ממשלה דגול, ונשיא דגול. יהי זכרו ברוך לעד, וחקוק על לב העם לדור דור״.

 

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
בית יוקרתי זה לא רחוק מכם
כל כך הרבה סגנונות עיצוב מחכים לנו על מדפי החנויות...
סוכות במוזיאון ארצות המקרא ירושלים
דגני חג לכל המשפחה מוזיאון ארצות המקרא ירושלים פותח שעריו בחול...
נשיא המדינה יצחק הרצוג בישיבת נווה שמואל: ״עלינו לעשות כל שניתן למען עסקת חטופים״
נשיא המדינה יצחק הרצוג ביקר הבוקר, יום שלישי, בישיבת נווה...
משרד עורכי דין חנה דוד: ייצוג משפטי מקצועי
משרד עורכי דין חנה דוד, בניהולה של עו"ד חנה דוד,...
מתכננים אירוע? אל תוותרו על הסעה איכותית לאורחים שלכם
אם אתם מתכננים אירוע כלשהו בקרוב, אתם בוודאי דואגים לכל...
מה אתם חייבים לדעת על עיצוב פנים של וילה?
לעצב וילה זה מסוג אותם הדברים שעלולים להיות מאוד מורכבים...
תאונת עבודה- הרבה מעבר לפגיעה במסגרת העבודה
רבים לא מודעים לכך שתאונת עבודה היא הרבה מעבר לפגיעה...
המשמעות של מרכז גמילה בטיפול בהתמכרויות שונות
בריאותו ואישיותו של אדם נהרסים שניהם כתוצאה משימוש בחומרים ממכרים...
עריכת צוואה: צעד מומלץ שיקל על כל הנוגעים בדבר
אף אחד לא אוהב לחשוב על סוף החיים ולעסוק בדברים...
פוסט טראומה מינית
אנחנו חיים בחברה שבה, לצערנו הרב, לא מעט אנשים נפגעים...