מדי שנה מגיעה התקופה הזאת בסוף החורף שדורשת מכל עם ישראל אינסוף הכנות ודאגות. ההורים דואגים לתחפושות ומשלוחי מנות לילדים, הצעירים הבגירים שוברים את הראש למה אפשר להתחפש בכדי לא להיראות מתאמץ מדי וגם לא מטופש מדי. משימה חשובה ביותר נחה על כתפיהם של מנהלי כוח אדם או בעלי חברות עם מגוון עובדים – יצירת מארזים לפורים שמצד אחד יתנו כבוד לעובדים, אך מצד שני גם לא יכבידו יותר מדי על הכיס של הבעלים. כיצד משיגים מטרה לא פשוטה זו? כמו בהמון דברים אחרים בחיים – באמצעות איזון והיגיון בריא.
מה המרכיבים ההכרחיים של מארזים לפורים?
אחת הדרכים ליצור משלוחי מנות מיוחדים ומתאימים לכולם, זה לחשוב מחוץ לקופסא. שזה אומר לא להכניס את שני אוזני המן שרוב עם ישראל כבר שונא, ואפילו הטעמים השונים (ולעיתים גם ההזויים) לא עוזרים לכפר על כך. כדאי לנקוט בשיטה שתמיד הייתה עוזרת בילדות: פשוט לשים את מה שאתם הייתם רוצים לקבל. עם זאת, כדאי גם לעשות מחקר קטן בקרב אנשים אחרים, בכדי ליצור תמונה יחסית אובייקטיבית ומגוונת לגבי צרכי אנשים, וכמובן – לא להפריז, אחרי הכול מדובר במתנה סמלית לרגל החג. אך מדובר בתרגיל מעולה למנהלים ואלה ששואפים להגיע לדרגים הגבוהים, משום שהמשימה ליצור מתנה אחידה שתמצא חן בעיניי כמה שיותר אנשים – זו בהחלט משימה לאנשים שכבר פיצחו משימות קשות בחייהם.
פרטים נוספים שיש לקחת בחשבון בהקשר של פורים
בעבר משלוחי המנות היו פשוט פצצות של סוכר וממתקים. בימינו, כאשר אנשים רבים מודעים לסכנות הבריאותיות של הפרזה במאכלים לא בריאים, רוויי סוכר, צבעי מאכל ופחמימות ריקות, ניתן למצוא תחליפים יותר בריאים, ועקב כך – גם יותר אוניברסאליים. כיום אנשים רבים מחליפים את המתוקים הרגילים בפירות טריים, או מוצרים קטנים בעלי תועלת כלשהי, כגון כלי מטבח, או מחזיקי מפתחות.
מיתוג – כן או לא?
בעת גיבוש מארזים לפורים וגם מתנות אחרות, בעלי חברות ומנהלים רבים שואלים את עצמם עד כמה לגיטימי להביא מתנות ממותגות לעובדים. אז ראשית כול – במינון נכון מדובר בפיתרון מעולה שמעבר לכל עוזר ליצור נאמנות לארגון וגם מרוקן קצת את המלאי הבלתי נגמר של ספלים, כובעים, מחזיקי מפתחות או שאר הפריטים שבחרתם למתג. תמיד ניתן לשלב מוצר אחד כזה במארז שלכם, אך לא יותר מדי, על מנת לא ליצור תחושות לא נעימות. באמצעות איזון ותכנון מראש תוכלי לצאת מחג הפורים עם עובדים מרוצים, גאים ונאמנים ביותר.