ממשיכים בתנופת הקמת רשת הרכבות הקלות בירושלים

ממשיכים בתנופת הקמת רשת הרכבות הקלות בירושלים
pixabay

אבני דרך נוספות להקמת רשת הרכבות הקלות בירושלים:

הופקדו התכניות להקמת השלוחה המערבית של הקו הזהוב (שלוחת המוזיאונים) והקמת "דפו-מלחה",  מרכז תחזוקה, תפעול  ואחסנת כ-51 רכבות עבור הקו הכחול

הקמת רשת הרכבות הקלות בירושלים
pixabay

ראש עיריית ירושלים, משה ליאון: "אנחנו הולכים ומתקדמים ובונים את התחבורה בירושלים לדור הבא. ירושלים מצויה כיום בתנופת פיתוח תחבורתי המציבה אותה כעיר המתקדמת בארץ גם מבחינה זו. מתוכננות לקום שלוחות נוספות של הרכבת הקלה בכל רחבי העיר, כך שהתושבים והמבקרים יוכלו ליהנות מזמינות תחבורתית, מזמני נסיעה קצרים, גודש מופחת בכבישים, אוויר נקי יותר ומהתחדשות עירונית מרגשת. וזוהי רק ההתחלה".

צוות תכנית אב לתחבורה בירושלים הפקיד היום להתנגדויות בוועדה המקומית של עיריית ירושלים, בראשות סגן ומ"מ ראש העיר, מר אליעזר ראוכברגר את התכנית להקמת השלוחה המערבית של הקו הזהוב של הרכבת הקלה ואת התכנית להקמת "דפו מלחה".

הקו הזהוב המערבי, שאורכו 1.5 ק"מ על תוואי רחובות יצחק רבין ואליעזר קפלן, מהווה כשלוחה לקווים  הירוק והאדום ברשת  ה- JNET (הנבנית בימים אלה), שלוחה אשר תשרת תיירות, קריית הממשלה, מוזיאונים ומבנים ציבוריים במתחם הרחובות קפלן/רבין/רופין.

המקטע המערבי יכלול ארבע תחנות להעלאת והורדת נוסעים: הראשונה, בצמוד לבניין הביטוח הלאומי בשדרת שז"ר, תחנה שתקשר בין הנוסעים בקו הירוק של רשת ה-JNET. התחנה השנייה תמוקם בסמוך לבית המשפט העליון, מיקום התחנה השלישית יהיה בסמוך למשכן הכנסת והתחנה הרביעית תמוקם כתחנת קצה במוזיאון ישראל. במקום זה יוקם חניון תת קרקעי לאוטובוסים ולרכבים פרטיים ומעל לחניון תוקם כיכר עירונית במרחב ציבורי רחב היקף אשר תהווה נקודת מפגש עבור כל מוסדות התרבות שסביבה ופלטפורמה לקיום אירועי תרבות ברמה הלאומית.

תכנית נוספת שהוגשה היום לוועדה המקומית של עיריית ירושלים הנה התכנית להקמת הדפו- מתחם לתפעול, אחזקה ואחסנה מסילתי עבור הקו הכחול . הדפו העתיד להיבנות ימוקם בצמוד לתחנת רכבת ישראל במלחה, ישתרע על שטח של 73 דונם ויכלול שטחי אחסנה לרכבות, שטחים תפעוליים, מבני משרדים וגג עם שטחים ירוקים. הדפו יכלול שני מפלסים ומיועד לאחסנה, טיפול ואחזקה של 102 קרונות (51 רכבות הבנויות מ 2 קרונות).

כאמור, הקו הכחול יתחיל בשכונת רמות, ימשיך אל שדרות גולדה מאיר והר חוצבים, ייכנס למנהרה ברחובות שמואל הנביא, יחזקאל ושטראוס, יחצה את רחוב יפו אל רחוב המלך ג'ורג', רחוב קרן היסוד, ימשיך אל דרך חברון-תיאטרון החאן ויסתיים בשכונת גילה. שלוחה נוספת של הקו תצא ממלחה דרך קריית הספורט והתרבות, שכונת הקטמונים ועמק רפאים במושבה הגרמנית, שם תתאחד עם הקו הכחול עד שכונת רמות.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
מפעילה למסיבת רווקות – איך לשדרג את האירוע ולהפוך אותו לחוויה בלתי נשכחת
כשתכנון מסיבת רווקות הופך לאתגר, הבחירה בהפעלה ייחודית כמו מפעילה...
ירידת ערך נכס – מענה משפטי מקצועי ומקיף
ירידת ערך נכס מתרחשת כאשר שווי הנכס נפגע כתוצאה מגורמים...
טיפול טבעי בהפרעות קשב וריכוז - בלי תרופות!
הפרעות קשב וריכוז הפכו בשנים האחרונות לתופעה נפוצה, גם בקרב...
ראייה כפולה: המהפכה הטכנולוגית בבטיחות הרכב
בעולם הרכב המתפתח, טכנולוגיות חדשניות משנות את פני הבטיחות והנוחות...
נשיא המדינה באירוע לציון יום האחות הבינלאומי בבית הנשיא
״בכאב נורא, שמענו הלילה על מעשה טרור נפשע - הרצח...
יש דברים אותם אנחנו צריכים לעשות היום
כמה קל לנו זה לשכוח את עצמנו לפעמים. יש תמיד...
בתים על גלגלים
מה זה מבנה נייד? מבנים ניידים הם מבנים הבנויים בצורה שמאפשרת...
שימוש בטכנולוגיות חדשות יכול לשנות את מראה העור
אנחנו חיים בעידן חדש. עידן בו אנחנו יכולים להגיע לתוצאות...
אתמול י”ג באייר תשפ”ה (13.5.2025), התקיים בהר הרצל טקס חשיפת שמות לעולי אתיופיה שנספו בדרכם מסודן.
 הטקס נערך באנדרטת הזיכרון שהוקמה בשנה שעברה, במעמד שר העלייה...
מלגות בגובה 7,000 ש"ח חולקו ל 100 מילואימניקים: מכללת עזריאלי להנדסה בירושלים ערכה ערב הוקרה לסטודנטים משרתי המילואים, כוחות הביטחון ואנשי הקבע
מכללת עזריאלי מקדמת תמיכה ייעודית לסטודנטים אלו לאורך כל השנה...
דילוג לתוכן