Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

מורן נחום עם 15 טיפים לטיול בפעם הראשונה בבודפשט

מורן נחום עם 15 טיפים לטיול בפעם הראשונה בבודפשט
קרדיט לתמונה: מורן נחום סוכנת נסיעות בבודפשט (יחצ)

מורן נחום הינה סוכנת תיירות ישראלית שממש אוהבת את בודפשט, ולא, לא רק בגלל הקיורטוש. בודפשט, הידועה בשם 'פנינת הדנובה', היא עיר המשלבת יפה קסם היסטורי עם רוח קוסמופוליטית תוססת. עם היסטוריה מרשימה, תרבות מרתקת וארכיטקטורה ייחודית, בודפשט מציעה שטיח עשיר של חוויות למבקרים בה בפעם הראשונה.

הנה 15 טיפים והמלצות של מורן נחום למטיילים בבודפשט

  1. לאמץ את ההוד ההיסטורי

מומלץ להתחיל את המסע שלך עם טירת בודה, אתר מורשת עולמית של אונסק"ו המציע נופים פנורמיים של העיר. רובע הטירה ההיסטורי שופע בתים בסגנון הבארוק, קשתות גותיות, רחובות מרוצפים אבן, וכנסיית מתיאס האיקונית. אל תשכח לחקור את מבוך טירת בודה עם מרתפי היין המיסטיים, ההיסטוריים והיין.

בחציית גשר השלשלאות האייקוני, אחד המראות המצולמים ביותר בבודפשט, תגיעו לפשט, שם תוכלו לטבול בפאר של הפרלמנט ההונגרי. הבניין הפרלמנטרי הגדול ביותר וללא ספק היפה ביותר בעולם, זהו יצירת מופת של אדריכלות התחייה הגותית עם עיצוב פנים יוצא דופן.

  1. לטבול במרחצאות תרמיים

בודפשט ידועה בזכות המרחצאות התרמיים שלה, וזיכה אותה בכינויה "עיר הספא". טבילה במרחצאות ההיסטוריים הללו היא חוויה מהותית בבודפשט. ע"פ מורן נחום המרחצאות התרמיים Széchenyi, המרחצאות הרפואיים הגדולים באירופה עם הארכיטקטורה הניאו-בארוקית שלו, או מרחץ גלרט עם סגנון הארט נובו שלו, הם מקומות שבהם תוכלו להירגע ולהתערבב עם מקומיים ותיירים כאחד.

  1. לחקור את המטבח האקלקטי

המטבח ההונגרי הוא גילוי גסטרונומי. נסו את גולאש, המאכל הלאומי של הונגריה – תבשיל דשן עשוי בשר, ירקות ופפריקה. לטעום את Lángos, לחם שטוח מטוגן בשמן עמוק בתוספת גבינה ושמנת חמוצה, ולסיים את הארוחה עם Dobos Torta, עוגת ספוג שוקולד טעימה בציפוי קרמל. הקפידו לבקר באולם השוק הגדול, פנינה ארכיטקטונית וגן עדן קולינרי שבו תוכלו למצוא מגוון רחב של תוצרת מקומית טרייה, תבלינים ומאכלים הונגריים מסורתיים.

  1. לטבול בחיי הלילה

חיי הלילה של העיר הם שילוב אקלקטי של מרתפי יין מסורתיים, ברים אופנתיים ו"פאבים חורבות". למפעלים הייחודיים הללו, שנמצאים לעתים קרובות במבנים נטושים ומעוטרים באמנות מוזרה וריהוט לא תואם, יש קסם ייחודי שהוא בעצם בודפשט. Szimpla Kert, פאב ההריסות הראשון של העיר, הוא ביקור חובה.

  1. לחלוק כבוד באנדרטאות היסטוריות

אמנם זו לא ברלין אבל ההיסטוריה של בודפשט מסומנת בפרקים נוקבים. המרכז להנצחת השואה והנעליים על גדת הדנובה הם תזכורות מרגשות לעברה של העיר במהלך מלחמת העולם השנייה. קחו רגע לחלוק כבוד, לשקף ולהבין את ההקשר ההיסטורי של העיר.

  1. הפליגו בשייט במורד הדנובה

אחת הדרכים הטובות ביותר לראות את בודפשט היא מנהר הדנובה. בחרו בשייט בשקיעה כדי לראות כיצד העיר משתנה כשהיום הופך ללילה. המראה של ציוני הדרך המוארים של העיר, כולל טירת בודה, הפרלמנט וגשר השלשלאות, המשתקפים במי הדנובה פשוט מהפנט.

  1. הפוך את התחבורה הציבורית לחבר שלך

מורן נחום מציינת שבודפשט מתהדרת במערכת תחבורה ציבורית יעילה ונרחבת, הכוללת מטרו, חשמליות, אוטובוסים ואפילו סירות. חשמלית 2 ההיסטורית, העוברת לאורך הדנובה, ידועה בכך שהיא מציעה את אחת הנסיעות הנופיות ביותר באירופה.

  1. עצות מעשיות

המטבע של בודפשט הוא פורינט הונגרי (HUF), אם כי יורו מקובל באופן נרחב. אנגלית מדוברת בדרך כלל באזורי תיירות, אבל לימוד כמה ביטויים בהונגרית יכול להיות מגניב כדי להעלות חיוך אצל המקומיים.

  1. לבקר בפארק העירוני (Városliget)

פארק רחב ידיים זה הוא מקום לבילוי וחקר. כאן תוכלו למצוא את טירת Vajdahunyad, את גן החיות של בודפשט ואת המרחצאות התרמיים המפורסם Széchenyi. הפארק הוא גם ביתם של אירועים רבים, כולל פסטיבלי אוכל וקונצרטים.

  1. קבלו השראה במוזיאונים

בודפשט מתגאה במגוון של מוזיאונים וגלריות, שכל אחד מהם מציע תובנה ייחודית על התרבות וההיסטוריה ההונגרית. אל תפספסו את המוזיאון הלאומי ההונגרי, המציג את ההיסטוריה של הונגריה מייסודה ועד לעת החדשה, ואת המוזיאון לאמנויות יפות, שמכיל את אוסף האמנות הזרה הגדול ביותר בהונגריה.

  1. לחקור את הרובע היהודי

הרובע היהודי הוא שכונה היסטורית הידועה באמנות הרחוב התוססת שלה, החנויות הייחודיות, המסעדות הכשרות, ובית הכנסת המהמם ברחוב דוהאני, בית הכנסת הגדול באירופה. זה גם הלב של סצנת הפאבים ההרוסים, כולל Szimpla Kert שהוזכר לעיל.

  1. טיילו בשדרת Andrássy

שדרה אלגנטית זו, שהוגדרה כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו, מחברת את מרכז העיר עם הפארק העירוני. לאורך הדרך, תמצאו ציוני דרך רבים, כולל בית האופרה הממלכתי, בוטיקים יוקרתיים ובתי קפה מקסימים.

  1. להתענג על יינות הונגרים

ההיסטוריה של ייצור היין של הונגריה מתחילה עוד מימי הרומאים. המדינה ידועה בזנים הייחודיים שלה, כמו הטוקאג'י המתוק וה-Egri Bikavér בעל הגוף המלא (דם הפר). בקרו במרתף יינות מסורתי או צאו לסיור טעימות יין כדי לחוות את העושר של גידול הגפנים ההונגרי.

  1. להשתתף בקונצרט בבזיליקת סנט סטפן

בזיליקת סטפן הקדוש היא לא רק אתר דתי אלא גם מקום לקונצרטים של עוגב. האקוסטיקה המעולה הופכת אותו למקום עילאי להתנסות במוזיקה קלאסית. בנוסף, כיפת הבזיליקה מציעה נוף מדהים על העיר.

  1. לחוות פולקלור הונגרי

מוזיקה וריקוד מסורתיים הם חלק בלתי נפרד מהתרבות ההונגרית. לערב מענג, שקול לצפות במופע ריקודי עם הונגרי, שבו מופיעים רקדנים אנרגטיים בתלבושות תוססות לצלילי מוזיקה צוענית.

לסיכום, מורן נחום מסבירה כי בודפשט, עם ההיסטוריה הכובשת שלה, הארכיטקטורה המגוונת, הסצנה הקולינרית העשירה וחיי הלילה התוססים שלה, מציעה חוויה רבת פנים למטיילים הראשונים. מטבילה במרחצאות תרמיים לחקר פאבים חורבות, שייט על הדנובה ועד לחלוק כבוד באנדרטאות היסטוריות, כל רגע שבילו בבודפשט יטווה סיפור ייחודי. קדימה, תן לבודפשט להקסים אותך עם הקסם הייחודי והחוויות הבלתי נשכחות שלה.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
הטיפים שיעזרו לכם לבחור רופא שיניים מתאים
הבריאות שלנו היא לא משהו שאנחנו יכולים לשחק איתו, וודאי...
איך להפוך את ערב החברה לא רק למהנה אלא גם למגבש?
אם אתם רוצים לתכנן עבור העובדים שלכם ערב חברה, שלא...
שחזור דיסקים קשיחים לחברות ניהול נכסים
עבור חברות ניהול נכסים, המידע שיש ברשותן קריטי להצלחתן; פרטי...
אחזקת מגוון מבנים בצורה מקצועית
ניהול ואחזקת מבנים הם מרכיבים קריטיים בהבטחת איכות החיים והערך...
להחזיר את הזמן לאחור- ככה תעשו את זה
לפני הכל, לא התכוונו ללמד אתכם לבנות מכונת זמן כי...
תכנון העתיד המשפחתי והבטחת זכויות היורשים
בעת תכנון העתיד המשפחתי והבטחת זכויות היורשים, יש חשיבות רבה...
גדר מעוצבת - הדרך המושלמת לשדרג את הבית
גדר אלומיניום מעוצבת היא הבחירה האולטימטיבית לכל מי שרוצה להוסיף...
טיפים להתמודדות חכמה עם תביעת לשון הרע שהוגשה נגדכם
חוק איסור לשון הרע, התשכ"ה-1965, נועד להגן על כבודו ושמו...
שחזור מידע בירושלים
כך תפעלו כשהקבצים החשובים לכם נעלמו [פתרון] איבוד מידע חשוב הוא...
הבחירה המושלמת לגבר המודרני
רשת סוואג 69, שהוקמה בשנת 2017 על ידי מעצב האופנה...