Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

מה גורם לכאבי בטן ואיך מטפלים בהם

מה גורם לכאבי בטן ואיך מטפלים בהם
קרדיט- Photo by Sergio Carpintero on Unsplash

כמעט ואין מי שלא סבל בעבר או בהווה מכאבים בבטן. אנחנו מדברים על תופעה נפוצה אשר עלולה להתרחש משלל סיבות. בעולם המערבי, בדרך כלל כאבי בטן לא אמורים להטריד אותנו יותר מדי. מדובר על תופעה נפוצה וכזו שבעיקר מביאה עימה תסמינים לא נעימים. אבל, כמובן, יש מקרים בהם אנחנו מדברים על תופעה חמורה אשר יכולה להיות סימפטום למחלה הדורשת מענה. תשובה לשאלות הללו ועוד, במאמר הבא.

מה הגורמים האפשריים לכאבים בבטן

כאמור, כאבי בטן עלולים להיגרם משלל סיבות. הבטן מכילה שורה ארוכה של איברים חשובים. הכבד, המעי הדק והגס, הלבלב, כיס המרה ועוד. פגיעה בכל אחד מהם עלולה להביא לכאבים עזים. אנחנו רוצים לרכז כאן שורה של נסיבות המובילות לכאבי בטן. כמובן, אנחנו מזכירים כי המאמר הזה הוא לא תחליף לייעוץ רפואי מקצועי של מי שיש לו את הכלים וההכשרה הדרושה כדי לתת לכם ייעוץ באופן אישי על בסיס המקרה שלכם.

להלן, רשימת התופעות אשר יכולות להביא לכאבים בבטן:

הידבקות במחלה ויראלית:

תופעה שכיחה היא הדבקות במחלה אשר חלק מהתסמינים שלה הם התפתחות של כאבי בטן. אנחנו נראה במקרה הזה הקאות בדרך כלל ויציאות רכות ומימיות. מה שאנחנו קוראים לו בשפת הרחוב: 'שלשול'. בדרך כלל, גם אם לא נטפל במחלה, היא תעבור בתוך כמה ימים. מה שכן חשוב להקפיד עליו הוא הזנה של הגוף בנוזלים. בעקבות השלשול הגוף יכול לאבד מים בכמות גבוהה ולמעשה, הסכנה האמיתי היא התייבשות. כמובן, כדאי לנסות ולחזור לתזונה רגילה לאורך הזמן. כדאי להתחיל במאכלים אותם קל לגוף לעכל כמו אורז לבן וכדומה ובהמשך, כאשר המחלה תחלוף, לחזור לתזונה רגילה לחלוטין עד לבריאות מלאה.

אכילה של אוכל מקולקל והתפתחות של הרעלת מזון :

בעולם המערבי אנחנו כמעט ולא נתקלים באירועים מהסוג הזה. אבל במדינות העולם השלישי מדובר על תופעה אשר יכולה ממש להביא למוות. הרעלת מזון היא למעשה אירוע בו אדם אוכל אוכל מקולקל ומכניס רעלנים לגוף. אמנם, הרעלנים לא משפיעים בדרך כלל באופן מידי, אבל בתוך כמה ימים החולה יסבול מכאבים עזים, שלשולים תכופים ובעיקר, אנחנו נראה מחלה הרבה יותר קשה ותהליך התאוששות הרבה יותר איטי מבמקרים של הידבקות במחלה ויראלית. גם במקרה הזה חשוב להקפיד על שתיה מרובה ועל חזרה איטית לאכילה עד להחלמה המלאה.

טפילים למיניהם

כאמור, אנחנו מדברים על תופעות המאפיינות בעיקר את מדינות העולם השלישי. אנחנו נראה אצל הסובלים מטפילים כמו אבמה וכיוצא באלו סימפטומים של דמום בתוך שלשול חריף וכן הלאה. אנחנו מדברים על תופעה המאפיינת בעיקר מטיילים החוזרים ממדינות העולם השלישי מסביב לעולם.

כיבים בקיבה

כיב בקיבה, תריסריון וכדומה, אלו כמו חורים קטנים הנוצרים בדפנות הקיבה. אנחנו מדברים על מחלה כרונית ואנחנו נראה התפרצות חוזרת של המחלה בעת צריכה של אוכל לא בריא וכזה שרק מגרה את הקיבה ולא עוזר לה להירגע. לכן, הסובלים מהתופעה צריכים להימנע מצריכה של מאכלים חריפים, אוכל מטוגן וכן הלאה.

איך נטפל בכאבים ומה חשוב לדעת

כאמור, אם מדובר על סימפטומים של כאבי בטן רגילים, הרי שאנחנו מדברים על תופעה שכיחה בסך הכל וגם אם זה לא נעים, זה בהחלט לא מסוכן. מה שכן כדאי לזכור תמיד הוא שאם המצב מחמיר ואם יש לכם שאלות, אתם בהחלט לא צריכים להתמודד עם זה לבד. ההמלצה היא לפנות לרופא המשפחה שלכם ולקבל הנחיות ממי שמכיר את המקרה שלכם באופן אישי.

בגדול, כאבי בטן יכולים להיגרם כאמור מכל מיני סיבות ונטפל בהן בשתי דרכים. בפעם הראשונה, אפשר להפחית כאבי בטן בזכות תכשירים מיוחדים אשר מסייעים למערכת העיכול לעכל את המזון בצורה טובה יותר וכך להרגיע את הכאב במידה משמעותית. המלצה נוספת, עבור מי שסובלים מכאבים באופן כרוני, זה להקפיד על תזונה מאוזנת וכזו שלא כוללת מאכלים שיכולים לגרות את מערכת העיכול. כמו אוכל חריף, מטוגן וכן הלאה.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
הטיפים שיעזרו לכם לבחור רופא שיניים מתאים
הבריאות שלנו היא לא משהו שאנחנו יכולים לשחק איתו, וודאי...
איך להפוך את ערב החברה לא רק למהנה אלא גם למגבש?
אם אתם רוצים לתכנן עבור העובדים שלכם ערב חברה, שלא...
שחזור דיסקים קשיחים לחברות ניהול נכסים
עבור חברות ניהול נכסים, המידע שיש ברשותן קריטי להצלחתן; פרטי...
אחזקת מגוון מבנים בצורה מקצועית
ניהול ואחזקת מבנים הם מרכיבים קריטיים בהבטחת איכות החיים והערך...
להחזיר את הזמן לאחור- ככה תעשו את זה
לפני הכל, לא התכוונו ללמד אתכם לבנות מכונת זמן כי...
תכנון העתיד המשפחתי והבטחת זכויות היורשים
בעת תכנון העתיד המשפחתי והבטחת זכויות היורשים, יש חשיבות רבה...
גדר מעוצבת - הדרך המושלמת לשדרג את הבית
גדר אלומיניום מעוצבת היא הבחירה האולטימטיבית לכל מי שרוצה להוסיף...
טיפים להתמודדות חכמה עם תביעת לשון הרע שהוגשה נגדכם
חוק איסור לשון הרע, התשכ"ה-1965, נועד להגן על כבודו ושמו...
שחזור מידע בירושלים
כך תפעלו כשהקבצים החשובים לכם נעלמו [פתרון] איבוד מידע חשוב הוא...
הבחירה המושלמת לגבר המודרני
רשת סוואג 69, שהוקמה בשנת 2017 על ידי מעצב האופנה...