Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

מהו גמילה מאוקסיקודון וכיצד מתבצע התהליך?

מהו גמילה מאוקסיקודון וכיצד מתבצע התהליך?
קרדיט - Canva

גמילה מאוקסיקודון הוא תהליך מאתגר המתרחש כאשר אדם מפסיק או מפחית את השימוש באוקסיקודון, תרופה חזקה לכאב אופיואידית הנרשמת בדרך כלל לכאב בינוני עד חמור. אוקסיקודון, הידוע בפוטנציאל שלו לגרום לתלות פיזית גם בשימוש רפואי לגיטימי, יכול להוביל לתסמיני גמילה משמעותיים כאשר אדם מפסיק לקחת אותו לאחר שימוש ממושך.

תהליך הגמילה מאוקסיקודון מתחיל בדרך כלל תוך מספר שעות עד יום לאחר המנה האחרונה ויכול להשתנות בחומרה ובמשך בהתאם לגורמים כמו משך השימוש, המינון, שיטת ההפסקה והפיזיולוגיה האישית. תסמיני גמילה נפוצים כוללים כאבי שרירים, אי שקט, חרדה, הזעה, נזלת ונדודי שינה. תסמינים חמורים יותר יכולים לכלול התכווצויות בטן, שלשולים, בחילות, הקאות ותשוקה עזה לתרופה.

גמילה מאוקסיקודון מתוארת לעתים קרובות כדומה לשפעת בטבעה, אך יכולה להיות מאוד לא נוחה, ובמקרים מסוימים, מסוכנת מבחינה רפואית. התסמינים מגיעים בדרך כלל לשיא תוך מספר ימים ומתפוגגים בהדרגה במשך שבוע או יותר. עם זאת, חלק מהאנשים עלולים לחוות תסמיני גמילה ממושכים, הידועים בשם Post-Acute Grawal Syndrome (PAWS), אשר יכולים לכלול שינויים מתמשכים במצב הרוח, חרדה והפרעות שינה.

תהליך שהוא אתגר מבחינה הפיזית והפסיכולוגית

גמילה מפרקוסט כרוכה בתהליך מורכב ומאתגר שחווים אנשים המפסיקים את השימוש ב-Percocet, תרופה נגד כאבים מרשם. Percocet הוא שילוב של אוקסיקודון, אופיואיד רב עוצמה, ואצטמינופן, משכך כאבים לא אופיואידים. זה נפוץ עבור כאב בינוני עד חמור, אבל ידוע בפוטנציאל שלו לתלות ולהתמכרות, במיוחד עם שימוש ארוך טווח או שימוש לרעה.

הגמילה מ-Percocet מתחילה בדרך כלל תוך מספר שעות עד יום לאחר המנה האחרונה ויכולה להשתנות בעוצמתה בהתאם למשך וכמות השימוש, כמו גם לגורמים פיזיולוגיים אינדיבידואליים. תסמינים נפוצים של גמילה כוללים כאבי שרירים, אי שקט, חרדה, נדודי שינה, הזעה והפרעות במערכת העיכול כגון בחילות, הקאות ושלשולים. במקרים חמורים יותר, אנשים עלולים לחוות תשוקה עזה, תסיסה, דיכאון ותסמינים דמויי שפעת.

תהליך הגמילה מ-Percocet יכול להיות מאתגר במיוחד בשל התלות הפיזית והפסיכולוגית המתפתחת עם שימוש ממושך באופיואידים. התסמינים מגיעים בדרך כלל לשיא במהלך הימים הראשונים ומתפוגגים בהדרגה במשך שבוע או יותר. עם זאת, אנשים מסוימים עשויים לחוות תסמיני גמילה ממושכים, כולל שינויים במצב הרוח ותשוקה, שיכולים להימשך שבועות או חודשים. לפרטים נוספים בטלפון:  ‎03-3760499

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
הטיפים שיעזרו לכם לבחור רופא שיניים מתאים
הבריאות שלנו היא לא משהו שאנחנו יכולים לשחק איתו, וודאי...
איך להפוך את ערב החברה לא רק למהנה אלא גם למגבש?
אם אתם רוצים לתכנן עבור העובדים שלכם ערב חברה, שלא...
שחזור דיסקים קשיחים לחברות ניהול נכסים
עבור חברות ניהול נכסים, המידע שיש ברשותן קריטי להצלחתן; פרטי...
אחזקת מגוון מבנים בצורה מקצועית
ניהול ואחזקת מבנים הם מרכיבים קריטיים בהבטחת איכות החיים והערך...
להחזיר את הזמן לאחור- ככה תעשו את זה
לפני הכל, לא התכוונו ללמד אתכם לבנות מכונת זמן כי...
תכנון העתיד המשפחתי והבטחת זכויות היורשים
בעת תכנון העתיד המשפחתי והבטחת זכויות היורשים, יש חשיבות רבה...
גדר מעוצבת - הדרך המושלמת לשדרג את הבית
גדר אלומיניום מעוצבת היא הבחירה האולטימטיבית לכל מי שרוצה להוסיף...
טיפים להתמודדות חכמה עם תביעת לשון הרע שהוגשה נגדכם
חוק איסור לשון הרע, התשכ"ה-1965, נועד להגן על כבודו ושמו...
שחזור מידע בירושלים
כך תפעלו כשהקבצים החשובים לכם נעלמו [פתרון] איבוד מידע חשוב הוא...
הבחירה המושלמת לגבר המודרני
רשת סוואג 69, שהוקמה בשנת 2017 על ידי מעצב האופנה...