מדוע חשוב ואיך לאפיין אתר לפני בניה

מדוע חשוב ואיך לאפיין אתר לפני בניה

כל דבר שבונים צריך לתכנן, וכל מה שמתכננים צריך קודם כל לאפיין. גם כשבונים בניין יש לקחת מספר פרמטרים וסוגיות לתשומת הלב. זה טריוויאלי על פניו וזהו עניין מהותי מאוד, אבל בפועל כשמדובר בבניית אתרים – העניין הזה לא תמיד מקבל את תשומת הלב הראויה לו. כשמפתחי ומעצבי אתרים יושבים עם לקוח המעוניין בבניית אתר לעסק שלו או לכל מטרה אחרת, חשוב שהם יאפיינו ביחד איתו את הפרויקט. האפיון כולל דו-שיח ומתן מענה למספר שאלות חשובות, העוסקות בקהל היעד, בבידול ובמיצוב של העסק, במטרת האתר, במתחרים השונים בשוק – ובעוד סוגיות רבות אחרות.

מדוע חשוב ואיך לאפיין אתר לפני בניה

מדוע זה חשוב

שירות בניית אתרים לעסקים מתחיל בשלב האפיון, ולא משנה באיזה סוג אתר מדובר – אתר תדמית, חנות אינטרנטית או כל אתר אחר. האפיון חשוב כי בלעדיו האתר לא יוכל בשום אופן לממש את עצמו ולמצות את הפוטנציאל שלו. האתר אמור לפנות לקהל לקוחות מסוים, שיש לו תחומי עניין מסוימים, טווח גילים, דפוסי התנהגות ואולי גם מגדר ספציפי. אם הקהל לא יפנה באופן מדויק לאותו קהל – הוא לבטח יפספס את הגולשים. אם האתר אמור להיות שיווקי במהותו, אבל זה לא בולט בתוצאה הסופית – הוא לבטח יפספס את המטרה. אלמנטים של פספוס וחוסר דיוק הם אלו שמאפיינים אתר שלא עבר אפיון נכון. באותה מידה, אתר מאופיין יקלע למטרה ויקלע לטעם של הקהל. בעל האתר ישיג את מבוקשו, יהיה אשר יהיה, וכולם יצאו מרוצים.

איך מאפיינים אתר

אפיון מתבצע בין אנשי המקצוע שיבנו את האתר לבין מזמין הפרויקט. בין אם זה קורה בפגישה ובין אם באופן טלפוני, בוני ומעצבי האתר ישאלו שאלות מנחות ויקבלו פידבק מהלקוח שלהם. הם יודעים מה עליהם לברר על מנת לאפיין את הפרויקט. הם יחקרו לעומק ויתעכבו על סוג הקהל ועל שלל מאפייניו השונים, על טיב ואופי המוצר הנמכר, על מטרת העל והמטרות המשניות של האתר, על המתחרים הקיימים בשוק, על המצב הנוכחי של העסק ביחס אליהם וכל הנוגע למיתוג ולמיצוב. כל הפרטים הרלוונטיים יעזרו להם לתכנן את האתר ולבנות לו קונספט עיצובי ושיווקי שיהלום את הצרכים שלו ואת קהל היעד.

בניית קונספט

האפיון מגבש פרטים יבשים שמהווים את השלד של האתר העתידי ואת התשתית שלו. בשלב הבא העניינים קורמים עור וגידים והצוות מתחיל לגבש קונספט שמתבסס על האפיון שנערך. הקונספט כולל צדדים טכניים שונים וצדדים עיצוביים, קובע איך האתר יראה ויפעל בפועל, מה תהיה האווירה שלו, אילו פיצ'רים ואפשרויות הוא יכלול, איזה תוכן יהיה בו, איך תרגיש חווית הגלישה בו ואיך יעבוד הממשק. זה השלב בו הפרויקט ממריא ויוצא לדרך במטרה להעמיד אתר מוצלח וממיר בסופו. שיהיה בהצלחה!

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
באילו מצבים לפנות לעורך המתמחה בדיני עבודה
דיני העבודה מהווים מערכת חוקים מקיפה המסדירה את יחסי העבודה...
עורך דין מס הכנסה: ליווי מקצועי להתמודדות מול רשויות המס
החובה לדווח על הכנסות ולשלם מיסים היא בסיסית בכל מערכת...
איך מגיעים לחו"ל ונשארים בארץ ? חוקר פרטי לשירותכם
האם אתם מתגוררים בארץ? לא מעטים מאיתנו מרגישים את עצמם...
צווי בטיחות – להתמודד נכון עם דרישות החוק
בענף הבנייה, צווי בטיחות הם כלי אכיפה חיוני שנועד להבטיח...
הילד מעוכב לתחנת המשטרה? פנו קודם כל לעורך דין המומחה בתחום
הליכים פליליים נגד אדם גורמים לשיבוש משמעותי בשגרת החיים ויכולים...
שיער בעייתי זה לא חייב ללוות אתכן - על פתרונות טיפוליים לשיער
האם אתן מתמודדות עם שיער שומני, יבש או פגום? אתן...
מה כולל ייעוץ לפני חקירה?
חקירה במשטרה היא חוויה לא פשוטה. היא לא פשוטה למי...
חברת IT – שותף טכנולוגי להצלחת העסק
בעולם שבו הטכנולוגיה ממלאת תפקיד מרכזי בפעילות היומיומית של כל...
למה צריך לבחור אם אפשר גם וגם
כאשר בחרנו להקים את The DUKE לנגד ענינו ראינו דבר...
ניהול בתים משותפים: איך זה משפיע על הדיירים והנכסים
בשנים האחרונות, ענף ניהול הבתים המשותפים בישראל עובר מהפכה שקטה...
דילוג לתוכן