Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

"מאיר אבותינו" – קונצרט מחווה חגיגי לזכרו ופועלו של הרב מאיר עטיה

"מאיר אבותינו" – קונצרט מחווה חגיגי לזכרו ופועלו של הרב מאיר עטיה
by Haim Yafim Barbelat

תזמורת ירושלים מזרח ומערב בקונצרט אנדלוסי חגיגי, בארבע שפות, לזכרו של רבי מאיר אלעזר עטיה ולרגל השקת ספר חדש העוסק במפעל חייו

 

במופע ההצדעה לזכרו ולציון שנה ללכתו של רבי מאיר עטיה, תארח התזמורת בניצוחו של מאסטרו תום כהן את הפייטנים משה לוק ושמעון סיבוני לצד הופעת אורח של בנו וממשיך דרכו של הרב מאיר עטיה, הרב דוד חיים עטיה ובליווי מקהלת פייטנים.

30 באוגוסט  2021, תיאטרון ירושלים

 

תזמורת ירושלים מזרח ומערב תקיים ב-30 באוגוסט, חגיגה של מוזיקה צפון אפריקאית במופע מחווה לזכרו של הרב מאיר אלעזר עטיה, מייסדה של "קרן אהבת קדומים", שבתוכה נקלטה במקור תזמורת ירושלים מזרח ומערב.

 

במופע תארח תזמורת ירושלים מזרח ומערב בניצוחו של מאסטרו תום כהן את הפייטנים האהובים והמוכרים משה לוק ושמעון סיבוני לצד הופעת אורח של דוד חיים עטייה, בנו וממשיך דרכו של הרב מאיר עטיה. המופע יתקיים בארבע שפות: עברית, ערבית, ספרדית וצרפתית וכל הכנסותיו יוקדשו להשקת הספר החדש העוסק במפעל חייו של הרב מאיר אלעזר עטיה ז"ל.

 

בתוכנית הקונצרט לצד שירת האלא האנדלוסית – הפסגה הליטורגית של יהדות צפון אפריקה – יבוצעו לחנים של מלחינים יהודים מרוקאים אהובים מהמאה שעברה ביניהם: סאלים הללי, אלברט סוויסה, סלימן אלמע'ריבי ואחרים. הם יושרו בשפת המקור הערבית, בצרפתית וספרדית וכמובן במילות הפיוטים שכתבו להם משוררים ופייטנים כדוגמת רבי דוד בוזגלו ורבי מאיר עטיה בעצמו.

 

by Haim Yafim Barbelat

 

רבי מאיר אלעזר עטיה(זצ"ל), יליד רבאט שבמרוקו, היה מראשוני המייסדים של התזמורות האנדלוסיות בישראל. הרב הוציא ספרי פיוט רבים והנחיל את מורשת השירה וההלכה של יהדות מרוקו לדור הבא. הוא נחשב לאחד מגדולי הפייטנים – חזנים של היהדות המרוקאית המסורתית בסוף המאה ה-20 ותחילת המאה ה-21. המפעל הגדול ביותר שבזכותו התפרסם היה הקלטת כל "שירי  הבקשות" , אשר נעשו לראשונה בתולדות השירה היהודית מרוקאית. הרב עטיה, פורסם גם כמי שהוציא לאור סידורי ומחזורי תפילה לכל ימות השנה לפי מסורת יהדות מרוקו על פי הנוסחאות המדויקות ביותר לפי כל מנהגי ערי מרוקו.

 

תזמורת ירושלים מזרח ומערב מנגנת את צליליו של המזרח התיכון החדש.

התזמורת הינה תזמורת קאמרית המונה כשלושים נגניות ונגנים המגיעים מכל קצוות הארץ והמגזרים המרכיבים את החברה הישראלית, משלוש הדתות המונותאיסטיות ובמגוון גילאים נרחב. הם מנגנים על כלים קלאסיים מזרחיים, כלי קשת, כלי נשיפה וחטיבת קצב. עיבודיה של התזמורת נכתבים על ידי מנהלה המוסיקלי, המנצח תום כהן,  בעל שם בינלאומי הידוע ביכולתו הייחודית להעביר באמצעות עיבודיו ושיטת הניצוח המקורית שלו את המוסיקה של ארצות ערב וצפון אפריקה למוסיקאים ולקהלים שונים ומגוונים. הם מושתתים על השפה המוסיקלית אשר פותחה בה לאורך השנים, המשלבת ומחברת מתודות מוסיקליות ממזרח וממערב לכדי שפה אחידה, קוהרנטית ואורגנית, המפגישה, למשל, מקאמים ומקצבים מארצות ערב והאסלאם עם הרמוניה ואסתטיקה מערביות. לאורך השנים הקים כהן תזמורות אחיות המושתתות על האבטיפוס של תזמורתו הירושלמית ברחבי העולם עליהן הוא מנצח עד עצם היום הזה.

 

יום שני, 30 באוגוסט, בשעה 20:30, תיאטרון ירושלים, לרכישת כרטיסים:

 

https://bit.ly/MeirAvotinu

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
הטיפים שיעזרו לכם לבחור רופא שיניים מתאים
הבריאות שלנו היא לא משהו שאנחנו יכולים לשחק איתו, וודאי...
מלון יהודה, המקום האולטימטיבי לבלות בו הקיץ עם כל המשפחה
פעילויות קיץ לילדים  בריכת שחיה חצי אולימפית בריכת ילדים משחקיה...
"השתדלנו להפגיש את הקוראים עם בני אדם"
הסופרים יאיר אגמון ואוריה מבורך נפגשו השבוע עם נשיא המדינה...
איך להפוך את ערב החברה לא רק למהנה אלא גם למגבש?
אם אתם רוצים לתכנן עבור העובדים שלכם ערב חברה, שלא...
אחזקת מגוון מבנים בצורה מקצועית
ניהול ואחזקת מבנים הם מרכיבים קריטיים בהבטחת איכות החיים והערך...
להחזיר את הזמן לאחור- ככה תעשו את זה
לפני הכל, לא התכוונו ללמד אתכם לבנות מכונת זמן כי...
תכנון העתיד המשפחתי והבטחת זכויות היורשים
בעת תכנון העתיד המשפחתי והבטחת זכויות היורשים, יש חשיבות רבה...
כנס האנימה והמנגה הגדול של הקיץ אליו צפויים להגיע אלפי חברי הקהילה מכל רחבי הארץ 8 באוגוסט בבנייני האומה
כנס האנימה והמנגה הגדול של הקיץ אליו צפויים להגיע אלפי...
סדנת ההדפס הירושלמית חוגגת 50 שנה להווסדה!
סדנת ההדפס ירושלים: פתיחה: יום שישי, ה- 19.7.2024 בשעה :...
גדר מעוצבת - הדרך המושלמת לשדרג את הבית
גדר אלומיניום מעוצבת היא הבחירה האולטימטיבית לכל מי שרוצה להוסיף...