Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

להתמודד עם אש בצורה הטובה ביותר- איך עושים את זה?

להתמודד עם אש בצורה הטובה ביותר- איך עושים את זה?
קרדיט: Canva

אחת הסכנות שישנן, במיוחד במקומות כמו מסעדות ומפעלים אך בהחלט גם במבנים אחרים היא פריצת שריפה.  היום ישנם כלים יעילים לגילוי וכיבוי אש עוד בתחילתה. אחד הכלים היעילים ביותר לכיבוי הוא ספרינקלרים. מערכות ספרינקלרים מבוססות על טמפרטורה. ישנה טמפרטורה המתוכנתת אשר מעבר לה הספרינקלר פועל באופן אוטומטי ומתיז חומר כיבוי. מדובר כאמור במערכת של ספרינקלרים ולא במתז בודד כך שכמות החומר המותזת היא גדולה. יש לציין שלא תמיד החומר המותז הוא מים. בדומה למטפי כיבוי, גם בספרינקלרים החומר המכבה יכול להיות גז או אבקה. כדי שהמערכת תעבוד באופן יעיל, בין המתזים מקשרת מערכת של צינורות העוברים במבנה ודרכם מגיע חומר הכיבוי לכל ספרינקלר.

כיצד מותקנים הספרינקלרים?

כאמור, הספרינקלרים בנויים ומתפקדים כמערכת. כל אחד מהם מקושר לאחר וכולם אמורים לפעול יחד כאשר תנאי הסביבה מורים על כך. כיוון שמדובר על מערכת של צינורות העוברים דרך המבנה, התקנת ספרינקלרים היא פעולה מורכבת הדורשת מיומנות והכרה מצוינת של המערכות כמו גם של החוקים הנוגעים לנושא בטיחות אש. רק כך המבנה יעבור ביקורת של רשות הכבאות. יש להתקין את הספרינקלרים כך שיהיו במרחק מתאים זה מזה. יש להתקין צינורות  מתאימים כך שבעת הצורך יפוזר מספיק חומר היוצא בלחץ גבוה כדי לפזר כמות גדולה של חומר בזמן הקצר ביותר. מעבר להתקנה עצמה, ישנו גם עניין תחזוקת ספרינקלרים: לעיתים נדרש להזיז ספירנקלר למיקום אחר או להחליף ספרינקלר שאינו תקין באחר. לכל אלה חשוב לפנות לחברה המתמחה בתחום.

חשיבות הנחת ציוד אש בארון מתאים

ציוד כיבוי וגילוי אש הוא כאמור קריטי. לא ניתן לקבל טופס 4 במבנה שטרם אוכלס מבלי שיש בו את כל הציוד הנדרש. לא פחות חשוב מכך שיהיה הציוד, בין אם אלה מטפים, גלגלון אש ועוד, חשוב למקם אותם בצורה מסודרת במקום קבוע שיהיה אף הוא מתאים לעמוד בפני תנאי אש וחום גבוה. ארון כיבוי אש פיברגלס הוא עמיד מאוד בפני חום. הפיברגלס המשלב סיבי זכוכית ופלסטיק יחד הוא חזק, עמיד ונוח. חשוב לבחור ארון ציוד אש שיהיה גדול מספיק. הארון צריך להכיל את הציוד של אותה קומה או אזור ולכן צריך להיות מרווח. גלגלון אש תופס לא מעט מקום. כך גם מטפי כיבוי. מעבר לכך כדאי שיהיה נוח לפתיחה. פתיחה מסורבלת תקשה עליכם להוציא את הציוד המבוקש ובמקרים של שריפה כל שניה כמובן היא חשובה.

חברת ע. מועטז ציוד לכיבוי אש היא חברה המתמחה בתחום. החברה משווקת ומתקינה מערכות גילוי וכיבוי אש במקצועיות ועל סמך ניסיון רב.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
הטיפים שיעזרו לכם לבחור רופא שיניים מתאים
הבריאות שלנו היא לא משהו שאנחנו יכולים לשחק איתו, וודאי...
איך להפוך את ערב החברה לא רק למהנה אלא גם למגבש?
אם אתם רוצים לתכנן עבור העובדים שלכם ערב חברה, שלא...
שחזור דיסקים קשיחים לחברות ניהול נכסים
עבור חברות ניהול נכסים, המידע שיש ברשותן קריטי להצלחתן; פרטי...
אחזקת מגוון מבנים בצורה מקצועית
ניהול ואחזקת מבנים הם מרכיבים קריטיים בהבטחת איכות החיים והערך...
להחזיר את הזמן לאחור- ככה תעשו את זה
לפני הכל, לא התכוונו ללמד אתכם לבנות מכונת זמן כי...
תכנון העתיד המשפחתי והבטחת זכויות היורשים
בעת תכנון העתיד המשפחתי והבטחת זכויות היורשים, יש חשיבות רבה...
גדר מעוצבת - הדרך המושלמת לשדרג את הבית
גדר אלומיניום מעוצבת היא הבחירה האולטימטיבית לכל מי שרוצה להוסיף...
טיפים להתמודדות חכמה עם תביעת לשון הרע שהוגשה נגדכם
חוק איסור לשון הרע, התשכ"ה-1965, נועד להגן על כבודו ושמו...
שחזור מידע בירושלים
כך תפעלו כשהקבצים החשובים לכם נעלמו [פתרון] איבוד מידע חשוב הוא...
הבחירה המושלמת לגבר המודרני
רשת סוואג 69, שהוקמה בשנת 2017 על ידי מעצב האופנה...