Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

לאחר כשני עשורים וחצי: ילידי בריטניה תורמים דם

לאחר כשני עשורים וחצי: ילידי בריטניה תורמים דם
קרדיט צילום: דוברות מד"א

בסוף השבוע (ה'), קיימו שירותי הדם של מד"א התרמת דם היסטורית בשיתוף שגרירות בריטניה בישראל ואגודת ידידי מד"א בבריטניה. התרמת הדם שהתקיימה ב"מרכז פרס לשלום וחדשנות" בתל אביב התאפשרה בעקבות שינוי נהלי התרמות הדם שמנעו ממי שהתגורר או שהה בבריטניה מעל ל-6 חודשים לתרום דם בישראל. במהלך הערב הותרמו מנות דם מילידי בריטניה שיסייעו להציל את חייהם של עשרות חולים ופצועים.

 

באירוע נכחו מר סיימון אודונל ראש המחלקה הפוליטית בשגרירות בריטניה בישראל, מר דניאל בורגר מנכ"ל אגודת ידידי מד"א בבריטניה, סמנכ"ל שירותי הדם של מד"א פרופ' אילת שנער, הגב' ג'ודי ספרא ומר בארי וגב' בתיה סיגל, מהתורמים הנאמנים של ידידי מד"א בבריטניה שתרמו את רכבי התרמת הדם שבאמצעותם התבצעה ההתרמה וקיבלו תעודות הוקרה.

 

בדצמבר 1999 הופץ נוהל משרד הבריאות שאסר על מי שהתגורר או שהה בבריטניה בתקופה של מעל 6 חודשים רצופים לתרום דם. מטרת הנחיות אלה הייתה לצמצם העברת הווריאנט החדש של מחלת "הפרה המשוגעת" שהתגלתה במי שקיבלו דם בארצות אלה, בעקבות העברה מבעלי חיים שחלו בה. כעת, 24 שנים לאחר מכן, בעקבות הסרת המגבלות, קיים מגן דוד אדום ערב התרמה מיוחד במטרה להרחיב את מערך תרומות הדם בישראל.

קרדיט צילום: דוברות מד"א

הנוהל החדש נכנס לתוקף לפני כשבועיים ב-15.1.2023

 

אפרת דובדבני, מנכ"לית מרכז פרס לשלום ולחדשנות: ״מרכז פרס לשלום ולחדשנות מקיים קשרים ענפים עם השגרירות הבריטית בישראל ואנחנו שמחים להיות הבית בו מתאפשר לאזרחים בריטים תושבי ישראל לתרום דם לאחר שנים בהן הדבר לא התאפשר״.

 

סיימון אודונל, ראש המחלקה הפוליטית בשגרירות בריטניה בישראל: ״אני מאוד שמח להיות פה היום ולחגוג את ההחלטה המשמעותית הזו. אני יודע שרבים ציפו להחלטה במשך תקופה ארוכה ואין לי ספק שהקהילה הבריטית בישראל תנצל את ההזדמנות החשובה הזאת לתרום דם ולהציל חיים ומודה לכל הגורמים על העשייה״.

 

דניאל בורגר, מנכ"ל אגודת ידידי מד"א בבריטניה: "עם ההכרזה שלראשונה מזה דור, בריטים יכולים לתרום דם בישראל, אגודת ידידי מד"א בבריטניה שמחה לארח את התרמת הדם במרכז פרס לשלום וחדשנות. לכל אלה שיכולים, לתרום דם היא לא רק חובה אלא גם כבוד. כאשר אתה תורם דם, אתה נותן תקווה ועזרה למי שזקוק ללא דעות קדומות או שאלות. השינוי בנהלי משרד הבריאות בישראל מסמן אבן דרך הן עבור הקהילה הבריטית-ישראלית והן עבור האוכלוסייה הרחבה בהסרת מחסום ותיק ומאפשר לנו להציל יותר חיים."

 

פרופ' אילת שנער, סמנכ"ל שירותי הדם במד"א: "אחרי 24 שנים שבהם נאלצנו לדחות אזרחים בריטים מלתרום דם, ובעקבות הנחיית ה-FDA ושינוי הנהלים ע"י משרד הבריאות בישראל , אנחנו שמחים לצרף למאגר תורמי הדם בארץ את התורמים הוותיקים שלנו שעלו בעבר מבריטניה, את הצעירים ואת התיירים מבריטניה שנמצאים בישראל. כולם יכולים עכשיו לתרום דם ולהציל חולים שחייהם תלויים בקבלת עירויי דם. תודה מיוחדת לגב' גודי ספרא ולמר בארי וגב' בתיה סיגל, מהתורמים הנאמנים של ידידי מד"א בבריטניה שבניידות הדם שהם תרמו התקיימו ההתרמות."

 

בשירותי הדם של מד"א קוראים לציבור לתרום דם בעמדות התרמות הדם של מגן דוד אדום שמוצבות בקניונים, בתחנות מד"א השונות ובמקומות ציבוריים ברחבי הארץ. מידע על מיקום עמדות התרמות דם ניתן למצוא באתר האינטרנט של מד"א

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
הטיפים שיעזרו לכם לבחור רופא שיניים מתאים
הבריאות שלנו היא לא משהו שאנחנו יכולים לשחק איתו, וודאי...
היתרונות של טיפול בי קיור לייזר לכאבי גב ולא רק
היתרונות של טיפול בכאבי גב תחתון בלייזר כוללים הימנעות מהצורך...
אות נשיא המדינה להתנדבות הוענק בטקס מרגש במשכן הנשיא לשני מתנדבי מגן דוד אדום
בטקס הענקת אות נשיא המדינה להתנדבות שהתקיים במשכן הנשיא, אתמול...
איך נראה טיפול נפשי מקצועי
מבחוץ, טיפול נפשי, נראה כמו משהו קצת מאיים. אבל האמת...
הכשת הנחש כמעט הסתיימה באסון: חייה של ציפורה ניצלו בבית החולים הדסה עין כרם
בצהרי יום שישי, ציפורה מיוחס שיחקה עם נכדה בחצר כשלפתע...
הדוקטור הבכיר מ'הדסה' הלחין להקת הרבנות הצבאית ותומר מתנה מבצעים "ריבה ריבך"
להקת הרבנות הצבאית ותומר מתנה בסינגל חדש – "ריבה ריבך"....
נשיא המדינה אירח אחיות ואחים מצטיינים ממערכת הבריאות
נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל, אירחו היום, יום שלישי,...
הקרן לידידות תרמה רכב הסעות בקרוב לחצי מיליון שקלים למרכז לטיפול בקשיש בקהילה בירושלים
בכך יתאפשר למלב"ב בירושלים, המציע לקשישים עם דמנציה פעילות חברתית,...
חשיבותן של הבדיקות הגנטיות
בדיקות גנטיות, הנעשות על ידי יועצים גנטיים, עוזרות למטופלים ולמשפחותיהם...
איך שומרים על כושר – גם בנוחות ביתנו
אנשים רבים חושבים שהתעמלות עבור חיטוב וירידה במשקל, או שמירה...