Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

כיצד לגרום ללקוח להשאיר פרטים באתר שלך

כיצד לגרום ללקוח להשאיר פרטים באתר שלך
קרדיט PIXABAY

לאתר אינטרנט של חברות מכל הסוגים והגדלים יש מטרה אחת ברורה – להפוך את הגולשים באתר ללקוחות של החברה או לשמר אותם כלקוחות במידה והם כבר קנו שירותים או מוצרים מהחברה. זוהי למעשה התמצית של מטרת מאמצי השיווק הדיגיטלי. 

על מנת להשיג את המטרה הזו יש אמצעים רבים שננקטים באתרים איכותיים. אחד האמצעים השכיחים ביותר, כזה שמצוי באופן גורף כמעט בכל אתר אינטרנט למטרות רווח – הוא השארת פרטי קשר של הגולש באתר. כולנו מכירים את טופס ה"צור קשר" שנדמה כי כמעט אי אפשר בלעדיו. המהדרין אף שותלים טופס שכזה בכל הדפים של האתר, ולא רק בדף "צור קשר" ייעודי. 

כיצד לגרום ללקוח להשאיר פרטים באתר שלך
קרדיט PIXABAY

השארת פרטי קשר היא הבעת עניין מפורשת במוצר

השארת פרטים באתר היא צעד המקרב בצורה משמעותית את הגולש להיות לקוח של החברה. אם הגולש בחר להשאיר את הפרטים שלו זה אומר שהוא מתעניין במוצרים או בשירותים שהחברה מציעה, וכי יש לו נכונות לשמוע עליהם יותר ולהתעניין בהם. 

כאשר הגולש משאיר את הפרטים שלו באתר הוא למעשה מזמין את החברה לשלוח לו מידע שיווקי. יצירת הקשר נעשית לפעמים באמצעות הטלפון ולעתים באמצעות הדואר האלקטרוני או על ידי אס אם אס הנשלח לטלפון הנייד. 

כאשר לומדים שיווק בצורה מקצועית נהוג להשתמש בדגם של משפך (Funnel) שכל שלב בו הוא התקרבות לביצוע רכישה של ממש. כאשר הגולש נכנס לאתר של החברה הוא נמצא במעלה המשפך, ופעולה של השארת פרטי קשר מקרבת אותו לשלב הקנייה  – שהוא השלב הסופי והמטרה של כל מאמצי השיווק. בדגם זה נעשה שימוש לעתים גם על ידי חברת UI מקצועית ששוכרים על מנת לשפר את יחס ההמרה באתר. 

שימוש בצ'אט יזום עם הגולש

על מנת לגרום לגולש להשאיר פרטים באתר יש כמה דרכים נוספות, פרט לטופס יצירת הקשר. אחת מהדרכים החדשות והפופולריות היא פנייה יזומה לגולש באמצעות תיבת צ'אט. בצד השני של הצ'אט לא תמיד נמצא באמת נציג, אלא במקרים רבים מדובר במערכת אוטומטית רובוטית שמצוידת בכמה משפטים שימושיים ובהבנה בסיסית של שפה בעזרת אינטליגנציה מלאכותית ברמה כלשהי. הפנייה היזומה לגולש נותנת לו תחושה שיש חיים בצד השני של תיבת הצ'אט ויכולה לעודד אותו לתקשר עם הרובוט או עם הנציג האמתי ולהשאיר את הפרטים שלו.

מחקרים בתחום השיווק הדיגיטלי מראים כי הוספה של פונקציית צ'אט מעלה את אחוז הגולשים שבוחרים להתייחס לצ'אט ולהשאיר בסופו של דבר את פרטי הקשר שלהם. בעזרת הצ'אט ניתן גם לאסוף מידע כללי נוסף שיכול לעזור למלאכת המכירה בהמשך. 

הרשמה לניוזלטר או הבטחה להורדת תוכן ייחודי 

דרך יעילה נוספת להשגת פרטיו של הגולש היא באמצעות חלון קופץ שעולה באתר לאחר פרק זמן מסוים שהגולש נמצא באתר או כאשר הוא מנסה לצאת מהאתר. חלון קופץ שכזה, שכל חברת בניית אתרים יכולה לפתח בצורה קלה מאוד, מהווה פנייה יזומה שיכולה לעורר את הרצון של הגולש להשאיר את הפרטים שלו. החלון הקופץ יכול להיות מלווה בהצעה מפתה כלשהי או בהנחה למי שנרשם ומשאיר פרטים. זוהי גם הזדמנות מצוינת להציע לגולש להירשם לרשימת התפוצה במייל של החברה ולקבל ממנה הצעות, מבצעים ומידע רלבנטי עבורו. הרשמה לניוזלטר היא דרך מצוינת לשכנע גולש להשאיר את פרטיו. 

בנוסף, דרך יעילה מאוד היא הבטחה של בונוס כלשהו לכל גולש שמשאיר פרטי קשר באתר. הבונוס יכול להיות בצורה של תוכן כלשהו שזמין בדרך כלל רק ללקוחות החברה, קובץ PDF עם מידע מיוחד שיכול לעניין את הגולש או תכנים ייחודיים אחרים. כך גוברת המוטיבציה של הגולש להירשם ולהשאיר פרטים מאחר והוא מזהה הזדמנות לרווח כלשהו.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
הטיפים שיעזרו לכם לבחור רופא שיניים מתאים
הבריאות שלנו היא לא משהו שאנחנו יכולים לשחק איתו, וודאי...
איך להפוך את ערב החברה לא רק למהנה אלא גם למגבש?
אם אתם רוצים לתכנן עבור העובדים שלכם ערב חברה, שלא...
שחזור דיסקים קשיחים לחברות ניהול נכסים
עבור חברות ניהול נכסים, המידע שיש ברשותן קריטי להצלחתן; פרטי...
אחזקת מגוון מבנים בצורה מקצועית
ניהול ואחזקת מבנים הם מרכיבים קריטיים בהבטחת איכות החיים והערך...
להחזיר את הזמן לאחור- ככה תעשו את זה
לפני הכל, לא התכוונו ללמד אתכם לבנות מכונת זמן כי...
תכנון העתיד המשפחתי והבטחת זכויות היורשים
בעת תכנון העתיד המשפחתי והבטחת זכויות היורשים, יש חשיבות רבה...
גדר מעוצבת - הדרך המושלמת לשדרג את הבית
גדר אלומיניום מעוצבת היא הבחירה האולטימטיבית לכל מי שרוצה להוסיף...
טיפים להתמודדות חכמה עם תביעת לשון הרע שהוגשה נגדכם
חוק איסור לשון הרע, התשכ"ה-1965, נועד להגן על כבודו ושמו...
שחזור מידע בירושלים
כך תפעלו כשהקבצים החשובים לכם נעלמו [פתרון] איבוד מידע חשוב הוא...
הבחירה המושלמת לגבר המודרני
רשת סוואג 69, שהוקמה בשנת 2017 על ידי מעצב האופנה...