כיצד לגרום ללקוח להשאיר פרטים באתר שלך

כיצד לגרום ללקוח להשאיר פרטים באתר שלך
קרדיט PIXABAY

לאתר אינטרנט של חברות מכל הסוגים והגדלים יש מטרה אחת ברורה – להפוך את הגולשים באתר ללקוחות של החברה או לשמר אותם כלקוחות במידה והם כבר קנו שירותים או מוצרים מהחברה. זוהי למעשה התמצית של מטרת מאמצי השיווק הדיגיטלי. 

על מנת להשיג את המטרה הזו יש אמצעים רבים שננקטים באתרים איכותיים. אחד האמצעים השכיחים ביותר, כזה שמצוי באופן גורף כמעט בכל אתר אינטרנט למטרות רווח – הוא השארת פרטי קשר של הגולש באתר. כולנו מכירים את טופס ה"צור קשר" שנדמה כי כמעט אי אפשר בלעדיו. המהדרין אף שותלים טופס שכזה בכל הדפים של האתר, ולא רק בדף "צור קשר" ייעודי. 

כיצד לגרום ללקוח להשאיר פרטים באתר שלך
קרדיט PIXABAY

השארת פרטי קשר היא הבעת עניין מפורשת במוצר

השארת פרטים באתר היא צעד המקרב בצורה משמעותית את הגולש להיות לקוח של החברה. אם הגולש בחר להשאיר את הפרטים שלו זה אומר שהוא מתעניין במוצרים או בשירותים שהחברה מציעה, וכי יש לו נכונות לשמוע עליהם יותר ולהתעניין בהם. 

כאשר הגולש משאיר את הפרטים שלו באתר הוא למעשה מזמין את החברה לשלוח לו מידע שיווקי. יצירת הקשר נעשית לפעמים באמצעות הטלפון ולעתים באמצעות הדואר האלקטרוני או על ידי אס אם אס הנשלח לטלפון הנייד. 

כאשר לומדים שיווק בצורה מקצועית נהוג להשתמש בדגם של משפך (Funnel) שכל שלב בו הוא התקרבות לביצוע רכישה של ממש. כאשר הגולש נכנס לאתר של החברה הוא נמצא במעלה המשפך, ופעולה של השארת פרטי קשר מקרבת אותו לשלב הקנייה  – שהוא השלב הסופי והמטרה של כל מאמצי השיווק. בדגם זה נעשה שימוש לעתים גם על ידי חברת UI מקצועית ששוכרים על מנת לשפר את יחס ההמרה באתר. 

שימוש בצ'אט יזום עם הגולש

על מנת לגרום לגולש להשאיר פרטים באתר יש כמה דרכים נוספות, פרט לטופס יצירת הקשר. אחת מהדרכים החדשות והפופולריות היא פנייה יזומה לגולש באמצעות תיבת צ'אט. בצד השני של הצ'אט לא תמיד נמצא באמת נציג, אלא במקרים רבים מדובר במערכת אוטומטית רובוטית שמצוידת בכמה משפטים שימושיים ובהבנה בסיסית של שפה בעזרת אינטליגנציה מלאכותית ברמה כלשהי. הפנייה היזומה לגולש נותנת לו תחושה שיש חיים בצד השני של תיבת הצ'אט ויכולה לעודד אותו לתקשר עם הרובוט או עם הנציג האמתי ולהשאיר את הפרטים שלו.

מחקרים בתחום השיווק הדיגיטלי מראים כי הוספה של פונקציית צ'אט מעלה את אחוז הגולשים שבוחרים להתייחס לצ'אט ולהשאיר בסופו של דבר את פרטי הקשר שלהם. בעזרת הצ'אט ניתן גם לאסוף מידע כללי נוסף שיכול לעזור למלאכת המכירה בהמשך. 

הרשמה לניוזלטר או הבטחה להורדת תוכן ייחודי 

דרך יעילה נוספת להשגת פרטיו של הגולש היא באמצעות חלון קופץ שעולה באתר לאחר פרק זמן מסוים שהגולש נמצא באתר או כאשר הוא מנסה לצאת מהאתר. חלון קופץ שכזה, שכל חברת בניית אתרים יכולה לפתח בצורה קלה מאוד, מהווה פנייה יזומה שיכולה לעורר את הרצון של הגולש להשאיר את הפרטים שלו. החלון הקופץ יכול להיות מלווה בהצעה מפתה כלשהי או בהנחה למי שנרשם ומשאיר פרטים. זוהי גם הזדמנות מצוינת להציע לגולש להירשם לרשימת התפוצה במייל של החברה ולקבל ממנה הצעות, מבצעים ומידע רלבנטי עבורו. הרשמה לניוזלטר היא דרך מצוינת לשכנע גולש להשאיר את פרטיו. 

בנוסף, דרך יעילה מאוד היא הבטחה של בונוס כלשהו לכל גולש שמשאיר פרטי קשר באתר. הבונוס יכול להיות בצורה של תוכן כלשהו שזמין בדרך כלל רק ללקוחות החברה, קובץ PDF עם מידע מיוחד שיכול לעניין את הגולש או תכנים ייחודיים אחרים. כך גוברת המוטיבציה של הגולש להירשם ולהשאיר פרטים מאחר והוא מזהה הזדמנות לרווח כלשהו.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
להיפרד בטוב ובחוכמה: גירושין בהסכמה
גירושין הם אירוע מאתגר. לא משנה מהן הנסיבות שהובילו לפרידה,...
מגמות חדשות בתחום אירועי הבוטיק
אירועי בוטיק קטנים הפכו לטרנד משמעותי שמשנה את פני תעשיית...
למה שלא נשתמש במה שהילדים שלנו מכירים?
המשפט הבא לא זר לאף אחד מאיתנו, 'מתי כבר תעזוב...
הסכם שלום בית ולחילופין גירושין: ליצור את המציאות הרצויה בכל מצב
גם כשזוגיות נקלעת למשבר, ואפילו חמור, עדיין לא קל להחליט...
גירושין עם ילדים: למה חשוב לשים לב?
כאשר ההחלטה על גירושין מתקבלת כאשר ישנם ילדים בתמונה, הדברים...
החשיבות של עיצוב פנים למסעדה
ההחלטה להקים מסעדה היא לא עניין של מה בכך. צריך...
הפרעות אכילה
טיפול בהפרעות אכילה הוא תהליך קריטי עבור אנשים הסובלים מהמצבים...
פתרונות יעילים לטיפול נפשי במצבי משבר
בריאות הנפש היא אחד מאבני היסוד של איכות החיים, אך...
כיצד להצליח בעולם ההשקעות הדיגיטליות
עולם ההשקעות הדיגיטליות מציע כיום הזדמנויות חסרות תקדים ליזמים ולאנשים...
כל מה שרציתם לדעת על אנגלית לעסקים
בשנים האחרונות ניתן לראות שאנגלית עסקית הפכה להיות מיומנות של...
דילוג לתוכן