טעויות נפוצות בעת פתיחת אתר מכירות

טעויות נפוצות בעת פתיחת אתר מכירות
צילום iCLIPART

פתיחת אתר מכירות היא המשך טבעי של כל עסק פיזי, עסק קמעונאי שמוכר את המוצרים שלו באמצעות חנות אחת או יותר. אתר מכירות או "חנות וירטואלית" היא גם הדרך הטובה ביותר עבור מי שאין לו חנות קיימת אך רוצה למכור מוצרים בדרך יעילה ובעיקר זולה ורווחית. לחנות באינטרנט יש יתרונות רבים, יתרונות כמו הגעה לקהל לקוחות פוטנציאלי עצום, הנוחות שבניהול החנות, הפתיחה הרציפה בכל שעות היממה ועלויות התפעול הנמוכות ביחס לחנות פיזית. אך אתר מכירות צריך לדעת איך להקים, צריך לדעת איך לעשות את זה בצורה נכונה בשביל להצליח. הנה כמה מהטעויות הנפוצות שעושים בעלי חנויות ברשת הן בתהליך הפתיחה והן במהלך התפעול שלהן:

  • לא בודקים ביקוש – באינטרנט יש דרכים שונות לבדוק ביקוש של מוצרים ויש כלים שונים שניתן לעשות בהם שימוש. הרצון למכור מוצר מסוים הוא טוב אך ללא ביקוש הוא לא יימכר ולא יעמוד בציפיות. בדיקת ביקוש למוצרים ספציפיים תחסוך לא מעט אנרגיה וכמובן גם לא מעט השקעה כספית שיכולה לרדת לטמיון ומצד שני, תעלה רעיונות למכירת מוצרים בעלי ביקוש גבוה.
  • מחפשים את הזול ביותר – בשביל להצליח ולגרום לעוד ועוד רכישות דרך האינטרנט של כמה שיותר לקוחות צריך לקחת אנשי מקצוע רציניים, צריך לבחור חברת בניית אתרים מקצועית וצריך מעצבים בעלי ניסיון, משווקים עם רזומה ואנשי מקצוע רציניים נוספים. אין קיצורי דרך וההשקעה הכספית תביא בסופו של דבר את התוצאה הרצויה.
  • לא מתייחסים ברצינות לשיווק החנות – ניהול חנות אינטרנטית מצריך שיווק מתמיד ויש לא מעט דרכים לעשות את זה אם במנוע החיפוש של גוגל, אם ברשתות החברתיות ובדרכים רבות אחרות. חנות אינטרנטית היא עסק לכל דבר והיא מצריכה רצינות בשיווק, ובלי רצינות כזו החנות תעמוד שוממת וללא מבקרים ורוכשים.
  • לא משקיעים זמן בניהול – יש לא מעט בעלי חנויות אינטרנטיות שעוסקים בניהול שלהן בזמן הפנוי ומידי פעם ולא משקיעים את הזמן הרצוי. ניהול אתר מכירות דורש השקעת זמן, דורש עדכון של המוצרים, "סידור" שלהם, צילום איכותי שלהם, פירוט שלהם וקידום החנות באופן כללי. מי שאין לו את הזמן להתעסק עם ניהול החנות אולי כדאי שיחשוב שוב על כל העניין.
  • לא עושים סקר שוק לבחירת חברת בניית אתרים – חברת בניית אתרים זו שתבנה את החנות והרמה המקצועית שלה תהיה קריטית להצלחה בהמשך. חשוב לעשות סקר שוק מקיף, לבחון את החברות השונות, להבין מהו הניסיון של כל אחת, לבחון פרויקטים שנוהלו על ידי כל אחת מהחברות ולקבל את החלטה טובה.

טעויות כאלו יהיו בעלות השלכות דרמטיות

התוצאה של הטעויות שהוזכרו כאן כמו רבות אחרות תהיה אחת – אי הצלחה של החנות, מינימום תנועה אליה אם בכלל, פחות קונים ובשורה התחתונה – פחות הכנסות מהחנות.

צילום iCLIPART
כתבות נוספות שיעניינו אתכם
השילוב המנצח
רוצים לתת תנופה לערב גיבוש ולחוות משהו מיוחד עם חברים?...
שלווה ביתית בכל עונה
האביב והקיץ הם העונות המושלמות לפתוח את החלונות ולאפשר לאוויר...
החלטתם להשקיע בנדל"ן? בחר את היעד המתאים
להשקה בנדל"ן באופן כללי יש יתרונות רבים. מדובר על אפיק...
כל מה שהממ"ד שלכם צריך כדי להיות תקני ובטוח לשימוש
אומנם יש לכם ממ"ד בבית ויש בו אפילו לא מעט...
קבלת החזרי מס מהמדינה: כך תעשו את זה
לאורך השנים אנו משלמים מיסים שונים למדינה, בין אם זה...
כיצד בוחרים מגש פירות?
מגש פירות מהווה כיום את המתנה האידיאלית עבור כל אדם....
דיקור סיני: שיטת טיפול שהוכיחה את עצמה אלפי שנים
עבורנו הרפואה הסינית נחשבת לדבר חדש יחסית. למרות שיש מטפלים...
איך נעצב את סביבת העבודה המנצחת לעובדים מהבית
הייתה זו מגיפת הקורונה אשר האיצה תהליכים שכבר התחילו מזמן....
רוצים לרכוש דירה בתל אביב? כך תעשו זאת נכון
לא במקרה רבים כל כך רוצים להתגורר בתל אביב. לעיר...
נפגעתם חלילה בתאונת דרכים? אל תתמודדו לבד
תאונת דרכים מקבלת התייחסות שונה מסוגים אחרים של תאונות כמו...
דילוג לתוכן