Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

טיפול בחשבוניות שאינן תקינות

טיפול בחשבוניות שאינן תקינות
קרדיט - Canva

הנפקת חשבוניות פיקטיביות היא צורה רווחת של העלמת מס, שמטרתה לצמצם את חבות המס של בעלי עסקים. חשוב לציין עבירה זו עלולה להוביל להעמדה לדין פלילי ולמאסר. ישנם סוגים שונים של חשבוניות פיקטיביות, לרבות החשבונית הפיקטיבית הקלאסית, שבה מופקת חשבונית למרות שלא מתבצעת עסקה בפועל. סוג נפוץ נוסף הוא החשבונית המנופחת, כאשר עסקה אכן מתרחשת בין שני צדדים, אך סכום החשבונית גבוה משווי העסקה בפועל. בנוסף, יש את החשבונית הזרה, אשר מונפקת עבור עסקה אמיתית אך על ידי מישהו אחר מלבד נותן השירות. בתי המשפט מתייחסים בחומרה לאנשים המואשמים בעבירות מס. הנאשמים בעבירות מס, לרבות הפקת חשבוניות הונאה, עלולים לספוג עונשי מאסר בפועל וקנסות כבדים, בהתאם לנסיבות הספציפיות של המקרה. חשוב לציין שכאשר בעל עסק הופך לחשוד בעבירת מס, המשטרה פותחת בחקירה. במקרים מסויימים, חקירה זו מתחילה באופן סמוי, ללא ידיעתו של החשוד, ומאפשרת לגורמים להמשיך בפעילותם השוטפת, מה שעלול להחמיר את האישומים נגדם. לאחר שהמשטרה אוספת ראיות מספקות היא פונה לחשוד ומזמינה אותו לחקירה גלויה, במהלכה היא מעמתת את הפרט עם החשדות נגדם. במקרים כאלה, עורך דין חשבוניות פיקטיביות מיומן יכול לסייע בהגנה על הנאשם ואף עשוי להצליח לבטל את כתב האישום במצבים מסוימים.

טיפול והסדרת שומה

השלב הראשוני בתהליך השומה הוא הגשת דו"ח, תוך הצהרה עצמאית על הכנסה. על סמך דוח זה נקבע סכום המס שעל הנישום לשלם. לאחר מכן, פקיד השומה רשאי לעיין בדו"ח, לוודא את נכונותו, ולאשר את השומה העצמית, או אם יש יסוד סביר לחשוד באי דיוק, על פקיד רשויות המס להשתמש בשיקול דעתו כדי לקבוע את הכנסתו של הנישום, הקיזוזים, הניכויים והפטורים על פי החוק. בדרך כלל, הגבלת הזמן לשומה היא שלוש שנים מתום שנת המס בה הוגש הדוח. עם זאת, באישור מנהל, ניתן להאריך תקופה זו עד ארבע שנים מתום שנת המס. טיפול בנושאי הליכי שומה דורש מומחיות וידע מיוחדים. זה כרוך בהבנה לא רק בנושאי מס וכללי חשבונאות, כגון ניתוח דוחות כספיים ומאזנים אלא גם היכרות עם הפעולות והתקנות של רשות המסים. חיוני להבין את הליכי השומה ואת השלבים השונים הכרוכים בהליך הדיוני בין הנישום לרשות המסים. ככלל, כל נישום המפעיל עסק עצמאי או עומד בקריטריונים להגשת דו"ח שנתי, חייב למסור לפקיד השומה את דוחותיו השנתיים הכוללים את סך הכנסותיו והוצאותיו.

השגות לגבי השומה

במידה והנישום מוצא את השומה כלא מספקת, יש לו אפשרות לערער עליה בתוך תקופה של 30 יום. אם הפער קשור לדוח חסר, הנישום יכול לתקן את הבעיה על ידי הגשת הדוח הנדרש. בכל מקרה שכזה מומלץ לפנות אל עורך דין המתמחה בתחום המיסוי. עורך הדין יבדוק את כל שהוגש ויוכל להגיש בשמך ערעור. עו"ד חיים לוי, הינו גם יועץ מס מוסמך ויוכל לטפל בעניינכם במקצועיות רבה. שמו הולך לפניו בתחום ומשרדו נחשב למוביל בתחום, פנו אליו לייעוץ.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
הטיפים שיעזרו לכם לבחור רופא שיניים מתאים
הבריאות שלנו היא לא משהו שאנחנו יכולים לשחק איתו, וודאי...
איך להפוך את ערב החברה לא רק למהנה אלא גם למגבש?
אם אתם רוצים לתכנן עבור העובדים שלכם ערב חברה, שלא...
שחזור דיסקים קשיחים לחברות ניהול נכסים
עבור חברות ניהול נכסים, המידע שיש ברשותן קריטי להצלחתן; פרטי...
אחזקת מגוון מבנים בצורה מקצועית
ניהול ואחזקת מבנים הם מרכיבים קריטיים בהבטחת איכות החיים והערך...
להחזיר את הזמן לאחור- ככה תעשו את זה
לפני הכל, לא התכוונו ללמד אתכם לבנות מכונת זמן כי...
תכנון העתיד המשפחתי והבטחת זכויות היורשים
בעת תכנון העתיד המשפחתי והבטחת זכויות היורשים, יש חשיבות רבה...
גדר מעוצבת - הדרך המושלמת לשדרג את הבית
גדר אלומיניום מעוצבת היא הבחירה האולטימטיבית לכל מי שרוצה להוסיף...
טיפים להתמודדות חכמה עם תביעת לשון הרע שהוגשה נגדכם
חוק איסור לשון הרע, התשכ"ה-1965, נועד להגן על כבודו ושמו...
שחזור מידע בירושלים
כך תפעלו כשהקבצים החשובים לכם נעלמו [פתרון] איבוד מידע חשוב הוא...
הבחירה המושלמת לגבר המודרני
רשת סוואג 69, שהוקמה בשנת 2017 על ידי מעצב האופנה...