ח"כ עזריה נגד ברקת:"משתמש בתושבי ירושלים כשבויים במאבק הפוליטי".

ח"כ עזריה נגד ברקת:"משתמש בתושבי ירושלים כשבויים במאבק הפוליטי".
(צילום: באדיבות נתנאל דיין)
(צילום: באדיבות נתנאל דיין)

ח"כ רחל עזריה (כולנו), השתתפה  בפאנל בנושא היחס בין השלטון המקומי למרכזי במסגרת ועידת השלטון המקומי, והתייחסה לאיומי השביתה החוזרים מצד ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת,:"הוא רוצה לקבל את הכסף מבלי שמישהו יידע לאן עובר הכסף."

ח"כ רחל עזריה (כולנו), השתתפה השבוע (ד') בפאנל בנושא היחס בין השלטון המקומי למרכזי במסגרת ועידת השלטון המקומי, והתייחסה לאיומי השביתה החוזרים מצד ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, ואמרה: "יש אמירה ידועה שצריך כפר שלם כדי לגדל ילד, זה נכון גם ביחס בין השלטון המקומי למרכזי. חשוב לדעת שאי אפשר לעשות זאת לבד, חייבים לנהל זאת בשותפות ושקיפות – שני הצדדים. לדוגמא, ראש עיריית ירושלים ניר ברקת, שהייתי סגניתו, מאיים בכל שני וחמישי בשביתה כללית בעיר בטענה כי ירושלים צריכה תקציבים נוספים. וזה נכון, באמת צריך להוסיף כסף, אך צריך לראות שהתקציב שמועבר באמת מגיע לייעודו ואני פועלת שזה יקרה.  העברתי לראש העיר מסר שיבוא ונעשה סדר בהגדרות כדי שירושלים תקבל תוספת תקציב כאשר העקרונות יהיו שותפות ושקיפות. והוא לא היה מעוניין. למה? כי הוא רוצה לקבל את הכסף מבלי שמישהו יידע לאן עובר הכסף."

חברת הכנסת הוסיפה בעניין היחס בין העירייה למדינה בכל הקשור ליוקר המחייה למשפחות, "כשבאים לעתים קרובות בדרישה לתוספת תקציב, המדינה רוצה לדעת שהכסף הולך לאן שצריך, מה שנקרא כסף צבוע. אני מתעסקת עם יוקר מחייה של משפחות צעירות והורים לילדים קטנים, אחד מהתחומים הוא הוזלת עלות הצהרונים. בכרמיאל לדוגמא, הצהרונים עלו 1400 ₪ ולאחר מאבק של הורים ובלחץ תקשורתי החליטה העירייה להוריד ל-870 ₪, זה אומר שגבו המון כסף ולקחו אותו למקומות שלא צריך. כדי להעלות ארנונה צריך לקבל הסכמות של 7 משרדים ממשלתיים אבל מחירי צהרונים לא עוברים שום הסדרה ופיקוח."

בעניין הצהרונים התפתח ויכוח בין ח"כ עזריה לבין סגנית ראש עיריית יוקנעם ממפלגת העבודה שאמרה, " אם אני מורידה מחיר של צהרונים אני לא יכולה לממן את כל מה שהממשלה לא נותנת לי כמו חוגים ורווחה". בתגובה אמרה ח"כ עזריה: " את מודה שאת משתמשת בכסף הזה לדברים אחרים. הורים לא מצליחים לצאת לעבודה בגלל שאין להם כסף לצהרון, את משתמשת בעובדה שההורים חלשים ולא יכולים לצאת לרחובות וחייבים לפרנס את הילדים שלהם. את פשוט עושה שימוש בהורים כקהל שבוי בשביל מימון דברים אחרים של העיר. הדוגמאות האלו ממחישות מדוע צריך שהיחס בין השלטון המקומי למרכזי חייב וצריך להתנהל בשקיפות ושותפות."

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
63 שנה של פעילות פתיחת שנת הפעילות של האגודה למלחמה בסרטן והשקת מבצע הקש בדלת המסורתי תתקיים לראשונה בירושלים עם פתיחת מיון אונקולוגי חדש
המיון נפתח ביוזמת ובמימון האגודה למלחמה בסרטן השנה, בצל המלחמה,...
לרגל ראש השנה, נשיא המדינה ורעייתו נפגשו עם נציגי הדבוראים ומועצת הדבש מקו העימות בצפון וממרחב עוטף עזה
לרגל ראש השנה נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל, אירחו...
חגי תשרי במוזיאון המוזיקה העברי בירושלים 'עת שערי רצון להפתח' סיורים מוזיקליים במוזיאון
מופעי סליחות פיוטים ומוזיקה חיה ללא תשלום בכיכר המוזיקה חוויה לכל...
נשיא המדינה יצחק הרצוג חושף בראיון ברשת ״Sky News”: ״צמרת מפקדי ׳כוח רדואן׳ שחוסלו בתקיפת צה״ל, תכננו מתקפה זהה למתקפת הטרור בשבעה באוקטובר, בגבול הצפון״
נשיא המדינה התראיין היום, יום ראשון, י״ט באלול, 22 בספטמבר,...
במסגרת אירועי "גג-עדן 2024", אותו מקיימת קהילת מוסללה, יתקיים אירוע "פותחות שולחן: סיפורי מטבח וסיפורי חיים"
מצילות המזון של ירושלים בשיתוף פעולה עם מפונות מקריית שמונה קהילת...
מתוך דברי נשיא המדינה יצחק הרצוג בטקס האזכרה לנשיא התשיעי שמעון פרס ז״ל
"כאשר נוצרת ברירת שלום – אסור להחמיצה" - אלו היו...
ירושלים: בירת הסליחות של ישראל מפגש של תרבות ורוח
כל סיורי, מעמדי ואירועי הסליחות בירושלים באתר העירייה המתעדכן: לקראת חודש...
דברי נשיא המדינה בוועידה ה-13 של לשכת עורכי הדין
אנחנו נפגשים באחת משעותיה הקשות, הכואבות והגורליות של מדינת ישראל....
מעל 800 ילדים שעלו בקיץ לישראל יתחילו את שנת הלימודים ברחבי הארץ; מתוכם 58 תלמידים בירושלים
נהוראי קסיס, עולה לכיתה ו' בירושלים: "אני מתרגש וגם חושש....
מתוך שליחות עמוקה וחובה מוסרית: השר לשירותי דת , הרב מיכאל מלכיאלי, העניק תעודת הוקרה והערכה על הנגשת מערת המכפלה
ביום שישי השבוע יצוינו 95 שנים לפרעות תרפ"ט , טבח...
דילוג לתוכן