Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

חוזרים הביתה ונוחתים ברכות עם ליווי מקצועי

חוזרים הביתה ונוחתים ברכות עם ליווי מקצועי
קרדיט - Canva

בין אם הייתם שכירים או עצמאים בחו"ל ובין אם טיילתם שנים וכעת החלטתם להשתקע שוב בישראל, כל אדם שחוזר לנהל את מרכז חייו בישראל חייב להסדיר את מעמדו הרשמי ברשויות המס ובגופים שונים. המיסים הם לא העניין היחיד שצריך לשלם כדי לעמוד בדרישות החוק, אלא גם להבטיח שהזכויות הסוציאליות שלכם והוותק שלכם יתחדש כדי שתוכלו ליהנות מזכויות נוספות ששמורות למשלמי המיסים. הסדרת מעמדכם מחייב הגשת טופס תושב חוזר ביטוח לאומי יחד עם אסמכתאות נוספות שמוכיחות שחזרתם לכאן לתמיד וניתקתם את הקשר שלכם עם המדינה שממנה שבתם. תצטרכו להוכיח ששכרתם או קניתם כאן נכס למגורים, שמכרתם את הנכס שלכם בחו"ל אם היה לכם ושאתם חוזרים לעבוד בעיקר בישראל ולשבת בה כל ימות השנה, כפי שנדרש בחוק. אם אינכם יודעים מהן הזכויות שלכם ואם אינכם בטוחים שאתם עושים זאת נכון, חשוב לעשות את זה בעזרת מומחים כמו משרד שגיא ושות', שמייעץ בענייני מס ורילוקיישן וחזרה לישראל.

משקיעים ונהנים

אחד היתרונות הגדולים של ישראל הוא שהיא נחשבת למדינה שטובה למשקיעים ולתעשיות עתירות ידע טכנולוגי, משום שהם מניבים הכנסות לישראל הודות לקניין רוחני. מפעלים כאלה שמוקמים באזורים שנחשבים לאזורי עדיפות לאומית ומספקים תעסוקה לכל התושבים בפריפריה מקבלים מעמד מיוחד של מפעל טכנולוגיה מועדף. מעמד זה מקנה למפעל גם זכויות מיסוי והטבות שונות במסים כדי שירצו להשקיע פה כמה שיותר לכל החיים מבלי לנדוד למדינות אחרות. ישראל אוהבת משקיעים וזה בדיוק מה שהופך אותה למתחרה בעולם בהון האנושי ובמוחות שמאכלסים אותה ועובדים במפעלים האלה. לכן, חשוב גם להסדיר את ההטבות האלה וליהנות מכמה שיותר מהן, לאחר ניהול משא ומתן על קבלת מעמד כזה.

לעזוב את ישראל ולא לשלם מסים

ישראלים שנודדים בעולם ומחליטים לעשות רילוקיישן יכולים להוכיח שאינם רואים בישראל עוד את מרכז חייהם והם מעדיפים לחיות במקום אחר. במקרה כזה, לאחר הגשת טופס ניתוק תושבות ביטוח לאומי ומס הכנסה הם יכולים להפסיק לשלם מיסים לישראל. במקרים רבים הם משלמים מיסים למדינה שבה הם חיים ובמקרים אחרים שבהם הם מחליטים לנדוד ברחבי העולם, הם יכולים אפילו להגיע למצב שבו לא משלמים באמת מיסים לאף מדינה. אולם לא מומלץ לעשות שום צעד מבלי לקבל ייעוץ על כך ולעשות את הצעדים האלה בליווי מקצועי של משרד ייעוץ מס לאנשי רילוקיישן, כמו משרד שגיא ושות'.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
הטיפים שיעזרו לכם לבחור רופא שיניים מתאים
הבריאות שלנו היא לא משהו שאנחנו יכולים לשחק איתו, וודאי...
איך להפוך את ערב החברה לא רק למהנה אלא גם למגבש?
אם אתם רוצים לתכנן עבור העובדים שלכם ערב חברה, שלא...
שחזור דיסקים קשיחים לחברות ניהול נכסים
עבור חברות ניהול נכסים, המידע שיש ברשותן קריטי להצלחתן; פרטי...
אחזקת מגוון מבנים בצורה מקצועית
ניהול ואחזקת מבנים הם מרכיבים קריטיים בהבטחת איכות החיים והערך...
להחזיר את הזמן לאחור- ככה תעשו את זה
לפני הכל, לא התכוונו ללמד אתכם לבנות מכונת זמן כי...
תכנון העתיד המשפחתי והבטחת זכויות היורשים
בעת תכנון העתיד המשפחתי והבטחת זכויות היורשים, יש חשיבות רבה...
גדר מעוצבת - הדרך המושלמת לשדרג את הבית
גדר אלומיניום מעוצבת היא הבחירה האולטימטיבית לכל מי שרוצה להוסיף...
טיפים להתמודדות חכמה עם תביעת לשון הרע שהוגשה נגדכם
חוק איסור לשון הרע, התשכ"ה-1965, נועד להגן על כבודו ושמו...
שחזור מידע בירושלים
כך תפעלו כשהקבצים החשובים לכם נעלמו [פתרון] איבוד מידע חשוב הוא...
הבחירה המושלמת לגבר המודרני
רשת סוואג 69, שהוקמה בשנת 2017 על ידי מעצב האופנה...