ועדת השימור העירונית קבעה אמש (12.5.09) לשמר את רחוב הנביאים במלואו וכי אף בית ברחוב לא ייהרס כתוצאה מהפיתוח העתידי בו.
בוועדת השימור הובאה עמדתו של מהנדס העיר הקובעת כי שמירת ההיסטוריה הייחודית של רחוב הנביאים חשובה ביותר וכי אף מבנה ברחוב לא ייהרס. על פי התכנית החדשה, שהוכנה על ידי חברת "עדן", תתאפשר תנועת כלי רכב דו סטרית ברחוב הנביאים. תנועת הולכי רגל תתאפשר ברחוב עצמו ולעיתים ברחובות המקבילים. מבנים היסטוריים, גדרות ועצים עתיקים לאורך הרחוב ישומרו גם כן.
ראש העיר ירושלים, ניר ברקת ציין כי הוא רואה חשיבות רבה בשמירה על ערכיה ומבניה ההיסטוריים של ירושלים. "יופייה של ירושלים מהווה מקור ופוטנציאל עצום לתיירות ויש לשמור עליו", הוסיף ברקת.
במסגרת שינוי הסדרי התנועה בירושלים והפעלת הרכבת הקלה לפני כעשור וחצי, הוכנס רחוב הנביאים למסלול כביש הטבעת הפנימית, מסלול דו סטרי המקיף את מרכז העיר. כדי לאפשר את תנועת כלי הרכב ברחוב הוחלט להרחיב את הדרך ולכן להרוס חלק מהמבנים הישנים בו. גישה זו הביאה ללחץ ציבורי ניכר ואף להקמתו של הוועד למען רחוב הנביאים, קבוצת תושבים אשר פעלו כדי לשנות את המדיניות העירונית.
בפברואר 2009 הגיע נושא רחוב הנביאים לוועדת התכנון העירונית. וועדה חדשה, בראשותה של סגנית ראש העיר, נעמי צור, אשר הוקמה כדי לדון בנושאים עקרוניים בתחומים התכנון השונים. בדיון נקבע לקיים ישיבה רחבה הכוללת בתוכה את אגף התכנון, תושי"ה, חברת "עדן", תכנית אב לתחבורה, מתכננים ונציגי הוועד למען רחוב הנביאים. בישיבה, שהתקיימה במרץ 2008, הציגו הצדדים את עמדותיהם ובתום הדיון נקבע כי יש לשנות את המדיניות הקיימת.
סגנית ראש העיר, נעמי צור, אמרה כי: "ביקשתי לפתוח את הדיון בנושא הנביאים כדי להגיע למדיניות שראויה לעיר הבירה, על ערכיה ומורשתה ההיסטורית. המהפך מתבטא בהכרה ציבורית ותכנונית כי ערכי השימור והמורשת הם הלב, ולהם תועלת תרבותית ותיירותית אדירה לירושלים. את בעיות התנועה עלינו לפתור מסביבם ולא על חשבונם".