Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

ועדה רפואית – כל מה שחשוב לדעת לאחר תאונת עבודה

ועדה רפואית – כל מה שחשוב לדעת לאחר תאונת עבודה

מי מאיתנו לא עבר תאונת עבודה ונזקק לתקופת החלמה שכללה בין היתר ועדה רפואית אשר מורכבת מרופא או שניים המומחים בתחום ואשר הם קובעים את אחוז הפגיעה שלנו כתוצאה מתאונת העבודה. על מנת לעבור את התהליך בשלום מומלץ להיעזר בשירותי עורך דין תאונות עבודה על מנת לדעת את זכויותינו ואף על מנת לתבוע את ביטוח לאומי במידת הצורך.

ועדה רפואית – כל מה שחשוב לדעת לאחר תאונת עבודה

מהי תאונת עבודה?

תאונת עבודה היא תאונה אשר נגרמת במהלך העבודה, בדרך לעבודה או בחזרה מהעבודה הביתה. תאונת העבודה מוכרת תאונת עבודה אם היא התבצעה במהלך העבודה, בדרך לעבודה או בחזרה ממנה. על מנת לקבוע אם מדובר בתאונת עבודה יש צורך בוועדה רפואית מטעם ביטוח לאומי אשר בוחן את הנושא בהתאם לחוק תאונת העבודה. אם ישנו קשר הדוק בין מקום העבודה לבין התאונה שכתוצאה ממנה העובד אינו יכול לעבוד והועדה קבעה זאת, על נפגע להיות זכאי לכספי עבור תאונת העבודה שעבר. במידה והעובד עבר תאונת עבודה אך הועדה לא אישרה זאת ניתן לערער על החלטת הועדה בבית המשפט. אך על מנת לערער על החלטת ביטוח לאומי עליכם לשכור את שירותי עורך דין תאונות עבודה. עורך דין לתאונות עבודה יעזור לכם בכל הליך איסוף המסמכים ועד לדיון בבית המשפט. כך שלאורך כל התהליך עצמו יהיה לכם ליווי אישי וצמוד שלו.

כיצד מתנהלת הועדה הרפואית במקרה של תאונת עבודה?

במקרה של תאונת עבודה הועדה הרפואית מעוניינת במסמכים הרפואיים אשר נמצאים בתיק המבוטח, ולאחר מכן על מזכיר הארגון לזמן את המבוטח לפגישה עם הועדה הרפואית. לאחר שנקבע תאריך לוועדה הרפואית יש להציג את לרופאים את תעודת הזהות והרופאים יחלו בבדיקה עצמה, בתום הוועדה מחליטים הרופאים אם המבוטח אכן עבר תאונת עבודה ואינו כשיר לעבודה או שאינו זכאי להיות מוכר כתאונת עבודה. על החלטת הוועדה ניתן לערער בבית המשפט באמצעות עורך דין תאונות עבודה שעליכם לשכור על מנת לתבוע את ביטוח לאומי. עם עורך דין תאונות עבודה בעל ניסיון בתחום תאונות העבודה תוכלו לקבל את כל התמיכה שאתם צריכים לאורך תביעת ביטוח לאומי בבית המשפט.

בדיקה גופנית מטעם הועדה הרפואית

בטרם בדיקה גופנית על המבוטח לחתום על טופס הסכמה להיבדק על ידי רופא הוועדה. ללא חתימה לא ניתן לבצע בדיקה גופנית על המבוטח. רופאי הוועדה בהתאם לבדיקה ולסוג הבדיקה יחליטו בתום הבדיקה אם המבוטח זכאי לאחוזי נכות כתוצאה מתאונות העבודה ואם כן כמה. הרופאים במהלך הבדיקה מתייחסים לבעיות ולמגבלות שמבוטח ציין בטופס התביעה וכן לפגיעה אשר הוכרה באמצעות ביטוח לאומי. המבוטח ראשי להכניס לבדיקה מלווה מטעמו שיהיה נוכח לאורך כל הבדיקה ויעזור לו להתלבש. בתום הבדיקה הגופנית מחליטים הרופאים כמה אחוזי נכות מגיע לאותו עובד.

סיכום בדיקה גופנית וקביעת דרגת נכות

בסיום הבדיקה הוועדה מסכמת את הדיון והרופא מקריא את הממצאים בהתאם לבדיקה שביצע על המבוטח והתרשמותו כתוצאה מכך, וזאת בהתאם למסמכים הרפואיים בתיק, לבעיות הרפואיות שהוצגו באמצעות המבוטח, תוצאות הבדיקה עצמה ועוד. בהתאם לממצאים אלו נקבעת דרגת הנכות למבוטח ותאריך תחילת דרגת הנכות והאם היא זמנית או לעד. במקרה שהוועדה מחליטה על בדיקות נוספות או מסמכים נוספים, נשלח למבוטח מכתב בדואר ודרגת הנכות מתעכבת עד לקבלת המסמכים או תוצאות הבדיקות הנוספות. במצב זה יש צורך להגיע לוועדה שנייה אשר בה אין צורך שיגיע המבוטח, בוועדה זאת קובעים את אחוז דרגת הנכות אשר היא סופית והקובעת לקצבת נכות.

תקופת הזכאות לדמי נכות?

תקופת הזכאות לדמי נכות הינה 12 ימים הראשונים אשר להם זכאי המבוטח לדמי פגיעה בהתאם לחוק ביטוח לאומי. על המעסיק להחזיר לביטוח לאומי את סכום הפגיעה אשר המוסד משלם לעובד על תקופת הזכאות הראשונה.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
הטיפים שיעזרו לכם לבחור רופא שיניים מתאים
הבריאות שלנו היא לא משהו שאנחנו יכולים לשחק איתו, וודאי...
איך להפוך את ערב החברה לא רק למהנה אלא גם למגבש?
אם אתם רוצים לתכנן עבור העובדים שלכם ערב חברה, שלא...
שחזור דיסקים קשיחים לחברות ניהול נכסים
עבור חברות ניהול נכסים, המידע שיש ברשותן קריטי להצלחתן; פרטי...
אחזקת מגוון מבנים בצורה מקצועית
ניהול ואחזקת מבנים הם מרכיבים קריטיים בהבטחת איכות החיים והערך...
להחזיר את הזמן לאחור- ככה תעשו את זה
לפני הכל, לא התכוונו ללמד אתכם לבנות מכונת זמן כי...
תכנון העתיד המשפחתי והבטחת זכויות היורשים
בעת תכנון העתיד המשפחתי והבטחת זכויות היורשים, יש חשיבות רבה...
גדר מעוצבת - הדרך המושלמת לשדרג את הבית
גדר אלומיניום מעוצבת היא הבחירה האולטימטיבית לכל מי שרוצה להוסיף...
טיפים להתמודדות חכמה עם תביעת לשון הרע שהוגשה נגדכם
חוק איסור לשון הרע, התשכ"ה-1965, נועד להגן על כבודו ושמו...
שחזור מידע בירושלים
כך תפעלו כשהקבצים החשובים לכם נעלמו [פתרון] איבוד מידע חשוב הוא...
הבחירה המושלמת לגבר המודרני
רשת סוואג 69, שהוקמה בשנת 2017 על ידי מעצב האופנה...