Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

השנה יסיירו בירושלים כ- 450,000 תלמידים לעומת כ- 290,000 בשנים עברו

השנה יסיירו בירושלים כ- 450,000  תלמידים לעומת כ- 290,000 בשנים עברו

מאת יהודה גולן

 שר החינוך, גדעון סער, חנך הבוקר (יום שלישי)  בעיר דוד, את פרוייקט "נעלה לירושלים". בטקס השתתפו מאות תלמידים מכיתות ה', ז' ו- י' מערים ויישובים שונים, בהם אופקים, שדרות, בני ברק, בן שמן וחיפה. שר החינוך יקיים מפגש עם התלמידים במקומות הסיור.  ההשקה החלה בעיר דוד בשעה 10:00 בבוקר ובהמשך יגיעו התלמידים לסיורים גם בגבעת התחמושת.

 עם כניסתו לתפקיד הצהיר השר סער, כי אחד מיעדיו הינו חיזוק הערכים הציוניים, היהודים והדמוקרטיים במערכת החינוך, בהם חיזוק הזיקה של התלמידים לירושלים הבירה. בתוך כך, הורה השר סער, על גיבושה של תוכנית שעניינה סיורים של תלמידים בעיר ירושלים והגדלה משמעותית של מספר התלמידים המסיירים בעיר. 

 מדי שנה מסיירים בעיר ירושלים כ- 290,000 תלמידים, כאשר התוכנית החדשה תגדיל את מספר התלמידים המסיירים לכ- 450,000 בעיר.  התוכנית החדשה תאפשר לכל תלמיד לבקר, לפחות 3 פעמים בעיר ירושלים, במהלך 12 שנות לימודיו. לצורך מימוש התוכנית הקצה השר גדעון סער תקציב בסכום כולל של כ – 15 מיליון ₪.  במסגרת הקצאת התקציב יגדיל המשרד את שיעור השתתפותו התקציבית, בדגש על בתי ספר פריפריאליים.

 הסיורים בעיר יתקיימו על פי תוכנית הליבה, "הכרת הארץ ואהבת המולדת" אשר גובשה במינהל חברה ונוער. יצויין, כי בהתאם לזאת החלו כבר לאחר חג הסוכות תלמידי כיתות ה', ז' ו- י' בשיעורי הכנה לקראת הסיורים. השיעורים מתקיימים  במהלך השנה הנוכחית, כאשר בהמשכה ישולבו הסיורים, אשר יהוו את שיאו של התהליך החינוכי .

 שר החינוך גדעון סער אמר לקראת השקת התכנית כי: " התוכנית החדשה מקדמת את המדיניות אותה הצגתי בפני הממשלה והכנסת להעמיק את הזיקה לערכים, למורשת ישראל ולירושלים בירת ישראל. התוכנית מהווה הזדמנות לכל תלמידה ותלמיד להיחשף אל אוצרות ההיסטוריה והמורשת היהודית, הטמונים בעיר ירושלים. אני בטוח, כי הכרת ירושלים דרך הרגליים ומראה העיניים יתרמו להעמקת הזיקה של דור העתיד לבירת הנצח של עמנו "

תלמידי כיתות ה' יסיירו בירושלים על פי מתווה התוכנית – "ירושלים הבירה שלי" (בין האתרים: עיר דוד, הר ציון, הרובע היהודי, משכהות שאננים וימין משה) ובהתאם לרשימת האתרים המומלצים במתווה זה. תלמידי כיתות ז', יערכו סיורים על פי התוכנית של בני ובנות מצווה – "אני בשרשרת הדורות" (בין האתרים: הרובע היהודי, בית דוידסון, מנהרות הכותל, יד ושם, סיור רגלי לאורך השביל המחבר בין "יד ושם" והר הרצל, מוזיאון ישראל, דגם בית ראשון). תלמידי כיתות י', יסיירו בירושלים במסגרת התוכנית – "סדנת ירושלים" (בין האתרים: הרובע היהודי, בית המשפט העליון, הכנסת, גבעת התחמושת, הרובע היהודי תצפית ארמון הנציב, מוזיאון הרצל, מרכזים לימודיים לאזרחות ודמוקרטיה), במסגרת שיעורי של"ח וידיעת הארץ. התוכנית יוצרת תהליך לימודי וערכי מתמשך בבתי הספר היסודיים, בחטיבות הביניים ובתיכונים.

 

 

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
"השתדלנו להפגיש את הקוראים עם בני אדם"
הסופרים יאיר אגמון ואוריה מבורך נפגשו השבוע עם נשיא המדינה...
כנס האנימה והמנגה הגדול של הקיץ אליו צפויים להגיע אלפי חברי הקהילה מכל רחבי הארץ 8 באוגוסט בבנייני האומה
כנס האנימה והמנגה הגדול של הקיץ אליו צפויים להגיע אלפי...
סדנת ההדפס הירושלמית חוגגת 50 שנה להווסדה!
סדנת ההדפס ירושלים: פתיחה: יום שישי, ה- 19.7.2024 בשעה :...
פרויקט שימור ייחודי בירושלים ישלב סיפור גבורה משפחתי עם התחדשות עירונית
חברת הנדל"ן 'מידר' יוצאת לדרך עם פרויקט ייחודי לשימור בית...
פסטיבל הקולנוע ירושלים גאה להכריז על הסרטים הישראלים שיוקרנו בפסטיבל ה-41
פסטיבל הקולנוע ה-41 ירושלים (18-27 ביולי) שמח להציג תכנית ענפה...
אות נשיא המדינה להתנדבות הוענק בטקס מרגש במשכן הנשיא לשני מתנדבי מגן דוד אדום
בטקס הענקת אות נשיא המדינה להתנדבות שהתקיים במשכן הנשיא, אתמול...
בטקס מרגש העניק נשיא המדינה את 'אות הנשיא להתנדבות' לשנת תשפ"ד
ואלו הזוכים: ואחיד אלהוזייל, סמי אלקרינאוי, פלאח אמל, סולומון ביטון,...
לפני יציאתם למשחקים בפריז, נשיא המדינה אירח את המשלחות האולימפיות והפראלימפיות ובירך אותן בברכת הצלחה
נשיא המדינה יצחק הרצוג אירח היום, יום רביעי, י״ג בסיון,...
רוברט סטירנס, אחד המנהיגים המוכרים בעולם הנוצרי, הקדיש את פרס ירושלים אותו קיבל, לזכרו של הלוחם, קצין ימ"מ, ארנון זמורה ז"ל, שנהרג בפעולת חילוץ ארבעת בני הערובה
הבישוף רוברט סטירנס, מנהיג ארגון 'כנפי נשרים', אחד המנהיגים המוכרים...
הנשיא הרצוג: "השבת כל החטופים הביתה - קונצנזוס לאומי מוחלט בעם"
אתמול התקיים בבית הנשיא בירושלים טקס הוקרה מרגש לארגונים ואישים...