Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

הרוג ופצועים בפיגוע חבלני בירושלים

הרוג ופצועים בפיגוע חבלני בירושלים
צילום דוברות המשטרה

בהמשך לפיגוע חבלה משולב של מטעני רסס שהופעלו הבוקר בתחנות הסעה בסמוך לכניסה לעיר ירושלים ובאזור צומת רמות, לפני זמן קצר התקיימה הערכת מצב נוספת בזירה בראשות השר לבט״פ, מפכ״ל המשטרה ומפקד מחוז ירושלים.

מאות שוטרים של מחוז ירושלים, לוחמי משמר הגבול, כוחות תגבור משטרתיים ארציים, פועלים יחד עם כוחות הביטחון מהקרקע ומהאוויר לסריקות נרחבות במספר מעגלים ברחבי ירושלים ובסביבתה.

חבלני משטרת ישראל ממשיכים לפעול בזירות מטעני החבלה והרסס בשתי הזירות.

עפ״י דיווח של גורמי הרפואה 19 פצועים ונפגעי חרדה, בהם: 4 במצב קשה, 1 במצב בינוני, 10 במצב קל ו-4 נפגעי חרדה. מותו של אחד הפצועים נקבע זמן קצר אחרי פינויו לבית החולים.

מבדיקה של חבלני משטרת ישראל בשתי הזירות עולה כי מדובר במטעני חבלה שהונחו בשתי הזירות ועפ״י החשד מדובר בפיגוע משולב במתאר דומה.

בדקות אלו כוחות המשטרה פועלים לפתיחת ציר הכניסה והיציאה הראשי לעיר ירושלים בסמוך לזירה. ישנם עומסי תנועה גדולים באזור הכניסה לירושלים ובמוקדים שונים ברחבי העיר, וציבור הנהגים מתבקש להימנע מלהגיע למקום, להתאזר בסבלנות ולהשתמש בדרכים חלופיות.

צילום דוברות המשטרה

מפכ"ל המשטרה רנ״צ יעקב שבתאי אמר הבוקר ״בוקר לא פשוט, מתווה של פיגוע ששנים רבות לא היה כמותו, שני פיגועים ברצף. עיקר המאמץ של משטרת ישראל הוא כרגע סריקות בכל האזורים – תחנות אוטובוס, הסעה וריכוזי קהל, במקביל למאמץ של המרדף על מנת לשים את היד על מבצע הפיגוע. אנחנו נעשה כל שביכולתנו יחד עם כל גורמי הביטחון האחרים להגיע לחוליה הזאת״.

מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג׳מן אמר:
״מדובר באירוע חבלה מתגלגל שהחל בשעה 7:05 ולאחר זמן קצר אירוע גם בצומת רמות. אנחנו כרגע עדיין בשלבי סריקות ופעילות בזירת האירוע ובהיקפים הנרחבים יותר. החקירה נמצאת בראשיתה עם כל הכוח, גם כוחות המחוז וגם כוחות תגבור ארציים״.

השר לביטחון הפנים עמר בר-לב ביקר לפני שעה קלה בשתי זירות הפיגוע בירושלים. השר בר-לב קיבל עידכון במקום ממפכ"ל המשטרה רב-ניצב קובי שבתאי וממפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן.

השר בר-לב "אנו נמצאים בבוקר קשה. מדובר בפיגוע משולב מורכב בשתי זירות, שנראה תוצאה של תשתית מאורגנת, ולא פעולה של השראה כפי שהיכרנו בשנים האחרונות. משטרת ישראל, שירות הביטחון הכללי וצה"ל פועלים בשעות הללו כדי לאתר את המחבלים ואת מי ששלח אותם לבצע את הפיגוע, ואנחנו נגיע אליהם, ונתפוס אותם חיים או מתים. המאבק שלנו נגד הטרור הפלסטיני הוא ארוך שנים, מורכב, ואין לנו שום כוונה להרפות לרגע. הפעילות הזו תימשך במלוא הנחישות והעוצמה. אני משתתף בצער משפחת ההרוג בפיגוע ומאחל החלמה מהירה לפצועים".

צילום דוברות השר לביטחון פנים
כתבות נוספות שיעניינו אתכם
"השתדלנו להפגיש את הקוראים עם בני אדם"
הסופרים יאיר אגמון ואוריה מבורך נפגשו השבוע עם נשיא המדינה...
מפגש מרגש בין צעירים מוסלמים ממרוקו לישראלים התקיים במוזיאון ידידי ישראל וכלל שירה וריקודים משותפים לצלילי שירת זמרת ששרה במרוקאית
מוזיאון ידידי ישראל אירח את משלחת שראכה ממרוקו שהגיעה לישראל...
קיץ אינטראקטיבי במוזיאון המוזיקה העברי בירושלים בואו לנגן בעצמכם מנגינות של קיץ
חוויה לכל המשפחה בכל גיל נגינה חיה בשיתוף הקהל * הצצה...
109 שופטים ורשמים בכירים הצהירו אמונים בפני נשיא המדינה, בטקס הגדול ביותר שהיה
נשיא המדינה יצחק הרצוג נשא דברים היום, יום ראשון, י״ז...
פסטיבל הקולנוע ירושלים גאה להכריז על הסרטים הישראלים שיוקרנו בפסטיבל ה-41
פסטיבל הקולנוע ה-41 ירושלים (18-27 ביולי) שמח להציג תכנית ענפה...
בטקס מרגש העניק נשיא המדינה את 'אות הנשיא להתנדבות' לשנת תשפ"ד
ואלו הזוכים: ואחיד אלהוזייל, סמי אלקרינאוי, פלאח אמל, סולומון ביטון,...
נשיא המדינה נפגש עם משלחת דו מפלגתית של חברי קונגרס אמריקאיים מטעם AIPAC:
נשיא המדינה יצחק הרצוג נפגש הבוקר, יום רביעי, עם משלחת...
לפני יציאתם למשחקים בפריז, נשיא המדינה אירח את המשלחות האולימפיות והפראלימפיות ובירך אותן בברכת הצלחה
נשיא המדינה יצחק הרצוג אירח היום, יום רביעי, י״ג בסיון,...
רוברט סטירנס, אחד המנהיגים המוכרים בעולם הנוצרי, הקדיש את פרס ירושלים אותו קיבל, לזכרו של הלוחם, קצין ימ"מ, ארנון זמורה ז"ל, שנהרג בפעולת חילוץ ארבעת בני הערובה
הבישוף רוברט סטירנס, מנהיג ארגון 'כנפי נשרים', אחד המנהיגים המוכרים...
בהשקעה של למעלה כ-100 מיליון ש״ח: נפתח במישור אדומים GAMOS, מתחם האירועים המרהיב בישראל הכולל אולם, גן אירועים ומתחם ריזורט
האירוע שלכם מתקרב? כדאי שתקראו את המידע הבא ובעיקר תביטו...