הסטוריה בירושלים – סוף סוף אחרי חבלי לידה ארוכים ביצעה הרכבת הקלה אתמול נסיעת מבחן ראשונה

הסטוריה בירושלים – סוף סוף אחרי חבלי לידה ארוכים ביצעה הרכבת הקלה אתמול נסיעת מבחן ראשונה

עידן הרכבת הקלה בירושלים נפתח רשמית: לאחר חבלי לידה של שנים עשתה אתמול הרכבת הקלב בירושלים הסטוריה של ממש: החלה תקופת ההרצה של הרכבת הקלה. הרכבת הראשונה (שני קרונות), יצאה אתמול בלילה מהדפו שבסמוך לצומת הגבעה הצרפתית למספר בדיקות ראשונות על המסילות. בהמשך לבדיקות אלה יבדקו בהדרגה יתר הקרונות והמערכות לאורך כל תוואי הקו האדום- קו הרכבת הקלה הראשון בישראל. הרכבת שיצאה אמש מהדפו נסעה לאורך כ-2 ק"מ עד לאזור גבעת התחמושת ושבה על עקבותיה.

תקופת ההרצה נעשית במקביל לסיום עבודות ההקמה של הרכבת הקלה והיא השלב האחרון לפני הפעלה מסחרית מלאה של הרכבת, הצפויה באפריל 2011. במסגרת תקופת ההרצה ייבדקו 46 הקרונות, כ- 28 ק"מ מסילות (2 מסילות של 13.8 ק"מ) וכ-1000 מערכות שונות.

כנהוג בכל העולם, הפעלה מסחרית של רכבת קלה מתאפשרת רק לאחר שנבדקו כל אחד מהקרונות, כל קטעי המסילות וכל המערכות בפרויקט. הבדיקות מתנהלות על פי הדרישות המקצועיות, לוח הזמנים והפרוטוקולים המובנים של יצרן המערכת, במטרה לוודא עמידה בסטנדרט איכות גבוה בכל הנוגע למקצועיות ובטיחות ההפעלה.

שלב ההרצה יארך כשנה ויהיו בו 3 שלבי בדיקה עיקריים:

בדיקת הקרונות בתחילת התהליך תיבדק רכבת אחת בקטע מוגבל לאורך כביש עירוני מס' 1 בין צומת הגבעה הצרפתית לצומת שמעון הצדיק. בשלב זה רוב הבדיקות יתמקדו במערכות ויעשו כולן במשך כ- 3 חודשים שבמהלכם נראה לרוב רכבת אחת (שני קרונות) הנוסעת הלוך וחזור במהירות איטית ולעתים עומדת באזורים שונים לפרקי זמן ממושכים. בהמשך, בקטע זה, יבוצעו הבדיקות המקדימות של כל  הקרונות הנוספים. משך בדיקת כל קרון יהיה בין שבוע לשבועיים, כך שקרונות יראו במקום לאורך כל תקופת הבדיקות.

בדיקת מקטעים- כשלושה חודשים לאחר הרצת הקרון הראשון, יחלו הבדיקות במקטעים השונים לאורך הקו. בכל אזור יעבור תחילה מתקן בדיקת מסילות על מנת לוודא את תקינות המסילות לפני נסיעת הקרונות. לאחריו יחלו הקרונות בנסיעתם כך שכל אחד מהקרונות יעבור את המסלול המלא מתחילתו ועד סופו. עם הזמן התושבים יראו יותר ויותר קרונות נוסעים במהירות איטית ההולכת וגוברת ככל שתקופת ההרצה מתקדמת.

נסיעות המבחן– עם סיום השלב השני ולאחר שנבדקו כל הקרונות והמערכות בכל אחד ממקטעי הבדיקה, יחל השלב האחרון- נסיעות המבחן שיימשכו 45 ימים ובסיומן תחל הרכבת הקלה לפעול בעיר.

בחברת סיטי פס הזכיינית של הרכבת הקלה מדגישים כי חשוב לזכור, שרכבת קלה היא כלי תחבורה חדש ובלתי מוכר בירושלים. בניגוד למדינות העולם בהן התושבים מורגלים ברכבות קלות, בישראל הן הולכי הרגל, הן הנהגים והן הרשויות האחראיות טרם מנוסים ומכירים את כללי ההתנהגות והתנועה בסביבת רכבת קלה, לכן תקופה זו מהווה תקופת הסתגלות עבור התושבים בה יש לגלות ערנות ולשים לב לכללי ההתנהגות והבטיחות בסביבת רכבת קלה, על מנת להימנע מתאונות.

  

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
נשיא המדינה נפגש עם שורד השבי אלי שרעבי שספרו ׳חטוף׳ ייצא לאור באנגלית לראשונה: ספר עדות משבי חמאס ייצא לאור בתפוצה עולמית
נשיא המדינה: ״אני מקווה שהמאמץ של ראש הממשלה ושל נשיא...
גולדיס משיקה קולקציית מגשי אירוח חדשה בסטנדרט גולדיס – חגיגה של טעם, טריות ונראות מוקפדת
מותאמים לאירועים פרטיים ועסקיים, מגשי האירוח החדשים של גולדיס משלבים...
יחדיו לירושלים
ראש עירית ירושלים משה ליאון התפנה אתמול מכל עיסוקיו כדי...
סניף “מולאן דורה” חדש בירושלים: הפטיסרי הצרפתי האיכותי פותח סניף חדש במתחם מוזיאון ידידי ישראל ירושלים
רשת הפטיסרי הצרפתית האיכותית והכשרה "מולאן דורה" משיקה בימים אלה...
נשיא המדינה נשא דברים והניח זר בטקס האזכרה הממלכתי לזכר חללי מערכת צוק איתן
נשיא המדינה: ״יש לנו מדינה אחת וצה"ל אחד, ובראשו רמטכ"ל...
נשיא המדינה לשגרירים היוצאים לשליחות דיפלומטית: "אין ספק שנושא החזרת החטופים הוא הראשון במעלה. זה צריך להיות המאמץ החזק והמשמעותי ביותר"
"אין דבר חשוב יותר מאשר להביא תוצאה שמשמעותה הצלת חיים...
הדוח השנתי של נציבות תלונות הציבור במשרד מבקר המדינה: ירושלים מובילה עם מספר התלונות לנפש הגדול ביותר
ירושלים שיאנית התלונות לשנת 2024 מבין הרשויות המקומיות, עם 455...
סיפורם של זוג קשישים תושבי ירושלים ופרויקט התנדבותי מקסים ומרגש
אהבה, כלבה ושלוש מלאכיות צעירות: הסיפור של יהודה ויהודית מירושלים כשפרויקט...
נשיא המדינה נפגש עם ראש הממשלה לפני המראתו לוושינגטון
נשיא המדינה יצחק הרצוג, נועד הבוקר, יום ראשון, י׳ בתמוז,...
רחפן אוטונומי לשיפור רמת הניקיון בסביבות פתוחות ומשחק גיימינג ליצירת סימולציות קרב
אלו המיזמים הזוכים במסגרת ה"דמו דיי" של אקסלרטור AtoBe של...
דילוג לתוכן