Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

הטרדה מינית במקום העבודה- נושא רגיש שהמודעות אליו עולה

הטרדה מינית במקום העבודה- נושא רגיש שהמודעות אליו עולה
קרדיט - Canva

בשנים האחרונות עולה יותר ויותר הנושא של הטרדות מיניות, כולל הטרדות מיניות במקום העבודה שהוא נושא מורכב. במקרים לא מעטים הגבול בין חיזור או הבעת חיבה לבין הטרדה מינית הוא דק, במיוחדים כשמדובר על עובדים במקום העבודה אשר נמצאים שעות יחד ולעיתים הגבולות מיטשטשים גם אם לא היתה כוונה רעה מאחורי הדברים. היום כבר יש מודעות רבה לנושא וגברים (לרוב המתלוננות הן נשים אם כי יכול להיות גם מצב הפוך) שמים לב היטב לאופן החיזור או הבעת החיבה שלהם כלפי עובדת והאם הדבר כבר חורג מהגבולות. הדרך לכך היא בעיקר לראות את תגובת הצד השני לדברים. בכל מקרה בו הרגישה העובדת שהיא מבחינתה הביעה התנגדות והדברים לא פסקו, זכותה לפנות אל עורך דין הטרדה מינית, שהוא גם הכתובת עבור האדם שכלפיו מופנית התלונה לצורך הגנה.

מה האפשרויות העומדות בפני אדם שהוטרד מינית במקום העבודה?

כאשר אדם עבר הטרדה מינית במקום העבודה, יש באפשרותו לנקוט בשלוש דרכים או לפנות אל שלושה גורמים. גורם אחד הוא מקום העבודה עצמו בפניה אל האחראית על חוק למניעת הטרדות מיניות במקום העבודה אשר תפתח בבירור התלונה. יש לטפל בעניין בצורה המהירה  והיסודית ביותר כדי שהאמת תצא לאור וכדי שהמעסיק יעמוד בחובות החלות עליו מכוח החוק. דרך שניה היא הגשת תביעה אזרחית כנגד הנילון בעזרתו של עורך דין הטרדה מינית שיידע אותו בכוונה להגיש נגדו תביעה, ינהל מולו מו"מ מחוץ לכותלי בית המשפט או ייצג בבית המשפט. אפשרות שלישית היא הגשת תלונה במשטרה. אז הטיפול עובר גם לפן הפלילי. זכותה של מתלוננת לנקוט בכל הצעדים גם יחד.

הרצאות בדיני עבודה גם במקום העבודה

מקומות עבודה רבים נותנים לעובדים העשרה בצורה של הדרכות והרצאות שרובן עוסקות בפן המקצועי כך שכל מחלקה או צוות עבודה מקבל את ההרצאות הנוגעות אליו. ישנן הרצאות שנוגעות לכל העובדים ומשותפות בחשיבותן לכולם, בעלי תפקידים שונים ובעלי משרות פשוטות ובכירות כאחד והן הרצאות העוסקות בדיני עבודה בכלל עם דגש על הרצאות בנושא הטרדה מינית, אותן חובה לקיים מכוח חובות המעסיק לפעול למניעת הטרדה מינית במקום העבודה. נושא ההטרדה המינית, במיוחד במקומות העבודה, עלה לכותרות בשנים האחרונות ויש אליו רגישות רבה. הרצאה בנושא זה תעשה סדר בדברים, תגדיר בצורה ברורה יותר מה נחשב הטרדה, כיצד למנוע הטרדות מיניות במקום העבודה, מהן החובות המוטלות על מעסיק בהקשר זה וכיצד יש לפעול במקרה שעובד/ת חוו הטרדה.

עו"ד קובי חתן הוא עורך דין המתמחה בדיני עבודה על כל ההיבטים שלהם ומסייע במקצועיות רבה הן לעובדים והן למעסיקים במגוון סוגיות. מוזמנים ליצור קשר.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
הטיפים שיעזרו לכם לבחור רופא שיניים מתאים
הבריאות שלנו היא לא משהו שאנחנו יכולים לשחק איתו, וודאי...
איך להפוך את ערב החברה לא רק למהנה אלא גם למגבש?
אם אתם רוצים לתכנן עבור העובדים שלכם ערב חברה, שלא...
שחזור דיסקים קשיחים לחברות ניהול נכסים
עבור חברות ניהול נכסים, המידע שיש ברשותן קריטי להצלחתן; פרטי...
אחזקת מגוון מבנים בצורה מקצועית
ניהול ואחזקת מבנים הם מרכיבים קריטיים בהבטחת איכות החיים והערך...
להחזיר את הזמן לאחור- ככה תעשו את זה
לפני הכל, לא התכוונו ללמד אתכם לבנות מכונת זמן כי...
תכנון העתיד המשפחתי והבטחת זכויות היורשים
בעת תכנון העתיד המשפחתי והבטחת זכויות היורשים, יש חשיבות רבה...
גדר מעוצבת - הדרך המושלמת לשדרג את הבית
גדר אלומיניום מעוצבת היא הבחירה האולטימטיבית לכל מי שרוצה להוסיף...
טיפים להתמודדות חכמה עם תביעת לשון הרע שהוגשה נגדכם
חוק איסור לשון הרע, התשכ"ה-1965, נועד להגן על כבודו ושמו...
שחזור מידע בירושלים
כך תפעלו כשהקבצים החשובים לכם נעלמו [פתרון] איבוד מידע חשוב הוא...
הבחירה המושלמת לגבר המודרני
רשת סוואג 69, שהוקמה בשנת 2017 על ידי מעצב האופנה...