ההכנות להפעלת הרכבת הקלה מתקדמות. השבוע השלימה "מוריה" החברה לפיתוח ירושלים את העבודות בחניון הר הרצל. מדובר בחניון ענק בן ארבעה מפלסים הבנוי מתחת לפני הקרקע והמכיל 530 מקומות חניה.
חניון הרצל הממוקם בצמוד לכניסה למתחם הר הרצל ובכניסה לדרך הגישה לאתר יד ושם. החניון הוא חלק ממערך חניוני חנה וסע המקודמים על ידי עיריית ירושלים, משרד התחבורה ותוכנית אב לתחבורה. מעל לחניון ממוקם הפסל האדום, פסל לדר הענק של הפסל אלכסנדר קלדר, הפסל המורכב משש קשתות פלדה הוזז למגרש סמוך לצורך חציבת החניון ובתום העבודות הוא נצבע מחדש והוחזר למקומו מעל לחניון.
החניון מיועד למשתמשי מסוף הר הרצל של הרכבת הקלה ולאירועים באתרים הצמודים. עלות בניית החניון עומדת על כ-60 מיליון שקלים וחברת "מוריה" צפויה להמשיך ולתחזק אותו עד סוף השנה כאשר בסיומה יעבור המבנה לידי עיריית ירושלים.
מערך חניוני חנה וסע עבור הרכבת הקלה כולל ארבעה חניונים לאורך ציר הרכבת. מלבד חניון הר הרצל שנחשב לפרויקט המורכב מבין החניונים, עומד גם חניון פסגת זאב בפני תחילת העבודות. החניון יכלול כ-310 מקומות חנייה למצב זמני. בנוסף חניון נחל הצופים הממוקם על צירי תנועה מרכזיים בצומת הגבעה הצרפתית וצפוי לכלול כ- 650 מקומות חנייה מצוי בשלבי תכנון.
במקביל להשלמת העבודות בחניון הר הרצל, החלו העבודות לבצוע שלב ב' בחניון גבעת התחמושת ובו 400 מקומות חנייה. כזכור שלב א' של חניון גבעת התחמושת ובו 200 מקומות חנייה הושלם לפני כשלושה חודשים. החניון ממוקם מול המטה הארצי , מזרחית לאתר ההנצחה בגבעת התחמושת ודרומית לשדרות אשכול. החניון צפוי לשמש את משתמשי הרכבת הקלה בסמוך לתחנה על כביש מספר 1.
"במהלך העבודות בחניון ניצבנו מול אתגר לא פשוט להעביר את הפסל האדום בשלמותו ולהחזירו בתום העבודות" מספר אלכס ויסמן, מנכ"ל "מוריה" "צלחנו את המשימה והקמנו את החניון מבלי לפגוע בנוף הגיאוגרפי במקום, כאשר החניון נבנה מתחת לפני הקרקע. יחד עם זאת אנחנו עומדים בהצלחה בלוח הזמנים ובהכנות לקראת הפעלת הרכבת הקלה".