ב-23 בתי הספר בהם פועלת תכנית תה"ל (תכנית העצמה לבגרות), חלה עלייה של 10% במספר הזכאים לבגרות משנת תשס"ט לשנת תשע"א, כאשר קרוב ל- 70% מהתלמידים שסיכוייהם לקבל זכאות לבגרות היו נמוכים קיבלו תעודת בגרות בזכות ההשקעה בתכנית וכנגד כל הסיכויים.
תוכנית תה"ל פועלת במערכת החינוך בירושלים מאז תשס"ט ביוזמת ראש העיר, ניר ברקת, ובשיתוף משרד החינוך בעלות של 9 מיליון ₪, במסגרתה עוברים תלמידים מתקשים קורס נקודתי בהיקף של 60 שעות על ידי מורים המתמחים בתחום ההכנה לבגרות.
מטרתה המרכזית של התכנית היא להעלות דרמטית את שיעור הזכאים לבגרות בבתי הספר בעיר, כאשר כל בית ספר שעולה בו צורך לתכנית ושרוצה בה יכול לקבלה.
התכנית פועלת בבתי-הספר: אורט רמות, מכללת אורט, דנמרק, מקיף גילה, סליגסברג, זיו, קשת, בית חינוך, מסורתי, פסגת זאב, קדמה, קריית נוער, רנה קאסן, תיכון גבעת גונן, אולפנה לאומנויות, אור תורה-בנים, אורט ספניאן, ארץ הצבי, ישיבה תיכונית נעם, מדרשת עמליה, מרכז נוער דתי, ישיבת בני עקיבא פסגת זאב, בית שולמית. השנה (תשע"ב) הצטרפו לתכנית עוד 6 בתי ספר: אולפנא בני עקיבא, אור תורה רמות, צביה יצירתית, הרטמן בנות, רעות ואוולינה דה רוטשילד, כאשר סך הכל פועלת התכנית בירושלים ב-29 בתי ספר.
העלייה בזכאות לבגרות בקרב תלמידי תה"ל מצטרפת למגמה כלל עירונית של עלייה באחוז הזכאות לבגרות במערכת החינוך הממלכתית והממלכתית דתית בירושלים, כאשר בשנת תש"ע נרשמה עלייה של 4% בזכאות לבגרות משנת תשס"ט.
ראש העיר ירושלים ניר ברקת מציין כי "ההשקעה האדירה שאנו משקיעים במערכת החינוך מתחילה לתת פירות ואנו נמשיך לפעול לקידום מערכת החינוך בירושלים. כתוצאה מהפעלת תוכנית תה"ל עלה שיעור הזכאות לבגרות בירושלים בשיעורים ניכרים, ומשמעות הפרויקט היא שילדים ירושלמים רבים יקבלו כרטיס כניסה לחיים האזרחיים והכרה ביכולות שלהם".
התכנית מבוססת על מיפוי וניתוח ממוקד של אוכלוסיית התלמידים אשר עתידים לסיים את לימודיהם ללא זכאות לתעודת בגרות, כאשר מתוך הניתוח נבנית תכנית שנתית מיוחדת המותאמת ברמה פרטנית לכל תלמיד/ה.
התכנית מכוונת לתלמידים שחסרים להם עד שלושה מקצועות מאשכול מקצועות החובה לבגרות מלאה, כאשר המטרה היא להעניק שיעורי תגבור ממוקדים במקצועות הספציפיים שיביאו למעבר בחינות הבגרות.
הלימוד מתבצע באינטרוולים קצרים וממוקדים (סמסטר בן 3-4 חדשים) באמצעות צוות מיומן שמתמחה בהוראה מתקנת, שיכול להיות גם מצוות בית הספר עצמו והוא מעצים את דימויו העצמי של התלמיד ומעלה את הישגיו. את התכנית מלווה צוות מפקח לאורך כל השנה אשר פועל בצמוד לצוותים הפדגוגיים בבתי הספר, לצוות המורים ולתלמידי הפרויקט.